کد خبر: 66289

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/17

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

منابع آزمون دکتری

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه کردستان در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش تحصیلات تکمیلی و بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری و شرایط استعداد درخشان دکتری از میان برگزیدگان علمی دانشگاه کردستان و سایر دانشگاه‌ها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

رشته های پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

الف – شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

1- متقاضیان باید دانش آموخته و یا دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد باشند.
2- از تاریخ دانش آموختگی متقاضیان تا مهر 1402 بیش از دو سال نگذشته باشد، لذا دانش آموختگانی که در تاریخ 1400/06/31 و قبل از آن دانش آموخته شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند .
3- متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد هستند، لازم است تا تاریخ 1402/06/31 دانش آموخته شوند.
4- داشتن حداقل معدل کل 16 در مقطع کارشناسی و حداقل معدل کل 17 بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

تبصره1 :دانش آموختگان یا دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد با کسب میانگین حداقل 16/66 از احتساب میانگین معدل دوره کارشناسی با ضریب 1 (به شرط کمتر نبودن معدل دوره کارشناسی از 14) و کارشناسی ارشد با ضریب 2 می توانند در فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری شرکت نمایند. بدیهی است اولویت پذیرش با افرادی است که واجد شرایط بند 4 باشند.

5- پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.
6- کسب حداقل 7 امتیاز از بند(1) جدول شماره (1).

تبصره2 :دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی ارشد دوره های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه های دولتی مراکز استانها که کلیّه دروس را تا پایان نیمسال سوّم گذرانده باشند، چنانچه تعداد دانشجویان هم ورودی و هم رشته – گرایش آنان بین 3 تا 10 نفر باشند رتبه اول و اگر بیشتر از 10 نفر باشند، رتبه های اول و دوم از امتیاز این بند برخوردار خواهند شد.
7- کسب حداقل 60 امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی جدول شماره (1) با حداکثر 40 امتیاز، سوابق آموزشی جدول شماره (2) با حداکثر 30 امتیاز و مصاحبه جدول شماره (3) با حداکثر 30 امتیاز.
8- متقاضیان لازم است پس از پذیرش نهایی در دانشگاه کردستان، انصراف رسمی خود را از پذیرش در سایر دانشگاه ها اعلام نمایند.

9- پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره های روزانه به صورت رایگان است و پذیرفته شدگان در صورت انصراف از تحصیل پس از پذیرش نهایی و ثبت نام در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی میشوند.
10- متقاضیان دارای مدارک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند در غیر این صورت مجاز به استفاده از این آیین نامه نمی باشند.
11- اتباع غیر ایرانی “مقیم ایران” ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1401-1400 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.

ب – ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون دکتری حداکثر به اندازه 20 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود).

ج – نحوه امتیاز دهی به فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و مصاحبه

نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی دانشگاه کردستان

1- مقالات ارائه شده، براساس جدول شماره 1 مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده وحتما مرتبط با پایان نامه متقاضی باشند .
2- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.
3- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تأییدیه دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند .
4- مقاله و کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود (نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد).

نحوه محاسبه امتیازات احراز دانشجوی نمونه، نخبه و استعداد درخشان

نحوه محاسبه امتیازات آموزشی دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان

تبصره 3 :رشته هایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی پیوسته بیش از 8 نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته بیش از 4 نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی ارشد پیوسته بیش از 12 نیمسال تحصیلی تصویب شده اند، با نظر کمیته مصاحبه کننده می توانند از امتیازات طول دوره تحصیلی بهره مند شوند.

نحوه محاسبه امتیاز دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان

1) پانزده دانشگاه برتر کشور بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

امتیاز دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان

د – فرآیند ارزیابی علمی و پذیرش دانشجویان متقاضی 

1- اعلام فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه کردستان در دوره دکتری توسط گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه از 1401/12/22 تا 1402/02/10
2- گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان پس از دریافت، بررسی اولیه پرونده ها و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، مدارک و سوابق متقاضیان را جهت بررسی و ارزیابی علمی به دانشکده ها و گروه های مربوطه ارسال میکند. پس از امتیاز دهی به کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی داوطلبان براساس جداول شماره 1 ،2 و 3 که توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت میگیرد، داوطلبان حائز شرایط (طبق نظر گروه آموزشی مربوطه) به مصاحبه دعوت می شوند. لازم به ذکر است دعوت به مصاحبه به معنی پذیرش نمی باشد.
3- اسامی واجدان شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی و تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طریق وبسایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
4- داوطلبانی که حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره 1 و 2 و 3 کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

5- پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، ازطریق وبسایت دانشگاه اعلام خواهد شد.
6- پس از اعلام نتایج، آن دسته از پذیرفته شدگانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند، بایستی در موعد مقرر در اطلاعیه پذیرش، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا نفرات ذخیره جایگزین آنها شوند . عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی در موعد مقرر بر عهده شخص متقاضی است.
7- پس از جایگزینی افراد ذخیره، نتایج نهایی از طریق وب سایت دانشگاه منتشر میشود و در شهریورماه 1402 در پرتال سازمان سنجش ثبت خواهد شد. پس از دریافت تأییدیه سازمان سنجش، دانشگاه کردستان نسبت به ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان براساس اطلاعیه تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام خواهد کرد.
8- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تأیید علمی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تأیید صلاحیت عمومی (فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری 1401) توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

هـ – نکات مهم

1- هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.uok.ac.ir صورت می پذیرد، لذا به داوطلبان توصیه می شود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هر گونه نکته لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه به طور منظم پیگیری نمایند.
2- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش ، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
3- مدارک داوطلبان به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد، لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم، مفاد فراخوان را مطالعه و تنها درصورت دارا بودن شرایط مربوطه ، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
4- ارائه یک نسخه از پایان نامه (برای دانش آموختگان) و نیز نسخه اصلی کلیه مقالات، کتابها، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه دکتری الزامی است.
5- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.
6- چنانچه به هر دلیلی ظرفیت پذیرش روزانه دانشگاه کردستان در رشته/ گرایشی برای سال تحصیلی 1403 – 1402 لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/ گرایش لغو خواهد شد.
7- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت میباشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.
8- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند ، میتوانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

و – مدارک لازم برای ثبت نام دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

1- فرم های تکمیل شده تقاضای ثبت نام فرم شماره 1 ، فرم شماره 2 و فرم شماره 3 ،  به همراه یک قطعه عکس 4×3 الصاق شده به فرم شماره 1.
2- یک نسخه تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی.
3- تصویر مدرک وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور.
4- تصویر گواهینامه و ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد که در آن معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه قید شده باشد. درجه پایان نامه (درصورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائه درجه پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا 1402/06/31 دانش آموخته می شوند الزامی نیست).
5- تصویر گواهینامه و ریزنمرات دوره کارشناسی
6- معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی (برای دانشجویان المپیادی)
7- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا (برای برگزیدگان این جشنواره ها)

8 -تصویر کامل کلیه مقالات علمی- پژوهشی و علمی ترویجی منتشر شده همراه با تصویر جلد مجله.
9 -تصویر کامل کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر ملی و بین المللی به همراه گواهی ارائه.
10 -تصویر جلد، شناسنامه و فهرست مطالب کتاب های تألیفی و ترجمه ای.
11 -گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود).
12 -گواهی اعتبار درجه ی علمی مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد .
13 -اصل و کپی فیش بانکی به مبلغ 1/000/000 ریال (یکصد هزار تومان) به حساب شماره شبا: 800100004001073403020793

شناسه واریز: 312073464118100000000000000022 نزد بانک مرکزی به نام تمرکز وجوه درآمد اختصاصی دانشگاه کردستان.

توجه

⭐ در تکمیل فرم ها و ارسال مدارک دقت شود، چون مدارک ارسالی ناقص بررسی نخواهد شد.
⭐ مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
⭐ مدارک ارسالی و وجه پرداختی عودت داده نمیشود.

ز – نحوه ارسال مدارک دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان ) دانشگاه کردستان

داوطلبان حائز شرایط می توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ 1402/02/10 فرم های تکمیل شده و سایر مدارک مورد نیاز را با پست پیشتاز، به آدرس زیر ارسال نمایند :
سنندج، بلوارپاسداران – دانشگاه کردستان – کدپستی 416/6613566176 ، دانشکده زبان و ادبیات، گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان. (تحویل مدارک به صورت حضوری نیز برای داوطلبان امکانپذیر است).
درج عبارت (مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری سال تحصیلی (1403-1402) و نام و نام خانوادگی، نام دانشکده، مقطع تحصیلی و عنوان رشته/ گرایش مورد تقاضا) روی پاکت الزامی است.

توجه

⭐ مهلت ارسال مدارک حداکثر تا پایان وقت اداری روز 1402/02/10 خواهد بود .
⭐ به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از مهلت مقرر، ترتیب اثر داده نخواهد شد .
⭐ زمان و مکان برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طریق وبسایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

متقاضیان محترم میتوانند برای آگاهی از اطلاعیه های گروه امور حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه، به وبسایت دانشگاه کردستان به آدرس: www.uok.ac.ir مراجعه و یا از طریق پست الکترونیکی گروه به آدرس estedad@uok.ac.ir مکاتبه نمایند.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه کردستان

تلفن پاسخگوئی به سوالات: 33664400 – 087 داخلی 2512
از ساعت 11 الی 12 روزهای شنبه تا چهارشنبه

دریافت فایل فراخوان
دریافت فرم شماره 1
دریافت فرم شماره 2
دریافت فرم شماره 3

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x