تذکرات مهم

۱. پس از قبولی در مرحله اول (آزمون کتبی) از پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت برای مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) دعوت به عمل خواهد آمد. پذیرش نهایی منوط به داشتن حدنصاب لازم در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی خواهد بود.
۲. متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان، می‌بایست بر اساس قوانین مندرج در دفترچه آزمون سراسری دکتری سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور، عمل و برای احراز شرایط، اقدام نمایند.
۳. داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان دکتری دانشگاه معارف اسلامی در صورتی که گواهی مربوطه (با شرایط مربوطه) را در هنگام ثبت‌نام اینترنتی بارگذاری نکنند، در سهمیه آزاد پذیرش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.
۴. ۱۰% سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی‌قطعی و یا رسمی‌آزمایشی کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد، اختصاص می‌یابد (پذیرش در این سهمیه بر اساس قوانین مندرج در دفترچه آزمون سراسری دکتری سال ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور و مطابق با قوانین جاری وزارت علوم می‌باشد). فرصت ارائه مدرک مربوط به سهمیه هیأت علمی فقط تا پایان مهلت ثبت‌نام آزمون و از طریق سامانه پذیرش می‌باشد.
۵. داوطلبانی که با استفاده از سهمیه مربیان پذیرفته شوند، ثبت‌نام و تحصیل‌شان تنها با موافقت دانشگاه مربوطه امکان‌پذیر می‌باشد و تابع قوانین جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و منوط به انعقاد قرارداد جهت پرداخت هزینه تحصیلی خواهد بود؛ در صورتی‌که موارد ذکر شده محقق نشود، از ثبت‌نام و تحصیل‌شان ممانعت به عمل خواهد آمد.
۶. داوطلبان می‌توانند فقط از یک سهمیه استفاده نمایند (تکمیل چند سهمیه باعث ابطال اصل سهمیه می‌گردد).
۷. مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده (مندرجات فرم اینترنتی) به عهده داوطلب خواهد بود.
۸. دریافت کد رهگیری به منزله ثبت‌نام داوطلب است؛ در صورتی‌که کد رهگیری را دریافت ننمایید، ثبت‌نام شما صورت نگرفته است.
۹. وجه ثبت‌نام و سایر مدارک ارسالی به‌هیچ‌وجه عودت داده نخواهد شد.
۱۰. داوطلبان اطلاعات وجه واریزی و کد رهگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی، نزد خود نگهداری نمایند.
۱۱. در هر زمان مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط عمومی و یا اختصاصی نمی‌باشد، در هر مرحله (ثبت‌نام، شرکت در آزمون، پذیرش، حین تحصیل در دانشگاه و…) از ادامه کار محروم خواهد شد.
۱۲. این دانشگاه دولتی است و برای دوره روزانه، شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌گردد.
۱۳. ظرفیت پذیرش برای هر یک از رشته‌ها مطابق با مجوز دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری تعیین خواهد شد.
۱۴. دانشگاه معارف اسلامی، هیچ‌گونه تعهدی در قبال تأمین خوابگاه برای دانشجویان ندارد؛ البته دانشگاه برای تأمین خوابگاه برای کلیه دانشجویان دکتری، تلاش‌های لازم را انجام خواهد داد تا امکان استفاده از خوابگاه برای‌شان فراهم گردد.
۱۵. این آزمون، به صورت تستی برگزار می‌گردد و نمره منفی نیز دارد.
۱۶. مواد آزمون، ضرایب و منابع پیشنهادی، در بخش مربوطه در سامانه پذیرش قابل مشاهده می‌باشد.
۱۷. در صورت هرگونه تغییر در روند آزمون، به داوطلبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
۱۸. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی می‌توانند به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و قسمت سؤالات متداول در سامانه پذیرش مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ و ۳۲۹۰۲۶۱۲ ـ ۰۲۵ تماس حاصل نمایند.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۲

سؤالات متداول در خصوص آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۲

مواد و منابع پیشنهادی آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۲

سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی