کد خبر: 63536

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/18

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال آینده

منابع آزمون دکتری

دکتری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به گفته رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، وزارت علوم با پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه کرمانشاه موافقت کرده است.

علیرضا دودمان تیپی در گفت و گویی، بااشاره به فعال بودن 10 رشته کارشناسی و یازده رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، اظهارکرد: اخیرا با پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در دانشگاه کرمانشاه نیز موافقت شده است. رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه برای راه اندازی رشته های مقطع دکتری در سالهای گذشته با محدودیت هایی روبرو بود، گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه با سابقه حدود 16 سال، دانشگاهی جوان است که طی سالهای گذشته توانسته رشد و جهش خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مدت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و ارشد انجام می گرفت، اما برای راه اندازی رشته های مقطع دکتری محدودیت هایی از نظر اساتید داشتیم، چراکه دانشگاه های متقاضی راه اندازی این مقطع باید دارای استاد تمام و حداقل سه دانشیار باشد. دودمان تیپی خاطرنشان کرد: این درحالی بود که تا چند سال پیش اکثر اساتید ما استادیار بودند و در این مدت بیشترشان ارتقاء پیدا کرده و به مرتبه دانشیاری رسیدند، اما استاد تمام نداشتیم که این امر نیز تا مهر سال آینده محقق خواهد شد. وی اظهار کرد: با توجه به موافقت صورت گرفته با راه اندازی مقطع دکتری برای مهر سال آینده پذیرش دانشجو در مقطع دکتری خواهیم داشت.

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه 1402

درباره دانشگاه صنعتی کرمانشاه

بحث تأسیس دانشگاه صنعتی در کرمانشاه از سال ۱۳۸۳ مطرح شد. پروژۀ ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در سال ۱۳۸۳ تصویب شده‌بود و این دانشگاه با تأخیر سه ساله از سال ۱۳۸۶ در حالی اقدام به زدن کلنگ ساختمان و همزمان پذیرش دانشجو کرد که ساختمانی که برای آن در نظر گرفته شده‌بود تنها یک فونداسیون در مکان پردیس دانشکدۀ کشاورزی بود که مدت‌ها به صورت نیمه‌تمام رها شده‌بود. در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ عبدالحمید پاپ‌زن که پیشتر دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی و عضو مرکز پژوهشی تحقیقات توسعه اقتصادی–اجتماعی آن دانشگاه بود از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئول راه‌اندازی دانشگاه صنعتی کرمانشاه شد. از زمان آغاز پذیرش دانشجو به مدت ۲۰ ماه کلاس‌های دانشگاه صنعتی در مکان دانشکدۀ علوم دانشگاه رازی برگزار می‌شد. از سال ۱۳۸۸ کلاس‌های این دانشگاه در بخشی از ساختمان سابق سازمان ملی جوانان در شهرک صدرا در حالی تشکیل می‌شد که در بخش دیگر آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر بود. پس از مدتی کل ساختمان در اختیار دانشگاه صنعتی قرار گرفت و از سال ۱۳۸۹ ساختمان دیگری نیز با عنوان دانشکدۀ انرژی در فاصلۀ حدود ۶۰۰ متری ساختمان اصلی اداری اجاره شد. به تدریج دو ساختمان استیجاری دیگر نیز با عنوان ساختمان پژوهش و ساختمان گروه IT و سخت افزار به این مجموعه اضافه شد که همگی در ابتدای شهرک صدرا تا قبل از میدان شهرک پردیس قرار داشتند.در این میان عبدالحمید پاپ‌زن که مسئولیت راه‌اندازی دانشگاه را بر عهده داشت در ۳۰ آبان ۱۳۹۰ استغفا داد و به کشور آلمان مهاجرت کرد. در آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۳ دانشگاه صنعتی کرمانشاه از حدود ۱۰ هزار متر فضای استیجاری تشکیل می‌شد و ساختمان اصلی دانشگاه همچنان در حال ساخت بود. از سال ۱۳۹۵ برگزاری کلاس‌ها به ساختمان جدید دانشگاه در بزرگراه امام خمینی جنب دانشکدۀ کشاورزی منتقل شد که بخشی از آن تجهیز و آماده‌سازی شده‌بود. از آن زمان با بهره‌برداری از فضاهای جدید به تدریج فعالیت‌های دانشگاه در ساختمان جدید متمرکز شد و امکانات بیشتری در این دانشگاه فراهم آمد.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

از ویژگی‌های برجسته ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه، تأمین زیر ساخت‌های مناسب برای سیستم BMS (سامانه مدیریت ساختمان) و لحاظ‌شدن ضوابط مربوط به ساختمان سبز (مطابق استاندارد LEEd یا پیشرو در طراحی محیطی و انرژی) در طراحی معماری و تأسیسات این ساختمان می‌باشد.

اطلاعیه ثبت نام دانشجویان دکتری دانشگاه صنعتی کرمانشاه

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x