کد خبر: 62909

تاریخ بروزرسانی : 1401/06/02

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری 1401 دانشگاه کاشان

منابع آزمون دکتری

 

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری 1401 دانشگاه کاشان

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری 1401 دانشگاه کاشان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ضمن تبریک به تمامی پذیرفتهشدگان مقطع دکتري، بدین وسیله به اطلاع می رساند که ثبت نام به صورت غیرحضوري و در روزهاي شنبه و یکشنبه (پنجم و ششم شـهریور ماه) از طریق پرتال ثبـت نـام دانشگاه کاشان انجـام میشـود. پذیرفته شدگان جهت ورود به پرتال از شماره داوطلبی و پرونده خود به عنوان شناسه و رمز عبور استفاده نمایند.

جهت دریافت راهنمای تصویری فرایند ثبت نام دکتری 1401 دانشگاه کاشان اینجا کلیک نمایید

جهت دریافت تقویم آموزشی اینجا کلیک نمایید.

 لینک شماره تلفن پاسخگویان آموزشی

نشانی: کاشان – کیلومتر ۶ بلوار قطب راوندی
پست الکترونیکی: info@kashanu.ac.ir
تلفن: ۰۳۱۵۵۹۱۹
دورنگار: ۰۳۱۵۵۵۱۱۱۲۱-۰۳۱۵۵۹۱۴۹۹۹
کد پستی: ۸۷۳۱۷۵۳۱۵۳

برای مشاهده اطلاعیه ثبت نام دکتری 1401 سایر دانشگاه ها کلیک کنید.

تاریخچه دانشگاه کاشان

دانشگاه کاشان در سال 1352 مجوز تأسیس گرفت و از مهر یکسال بعد، 200 دانشجو در دو رشته ریاضی و فیزیک در اولین مرکز آموزش عالی منطقه کاشان تحصیلشان را شروع کردند. البته اولین جرقه‌های تشکیل این مرکز حدود 10 سال قبل از آن یعنی در سال 1343 زده شد. در آن موقع دکتر محمود اسلامی دیزچه جوانی سبزه‌روی، جعد موی، رعنا قامت و البته خوش کوش و پرجوش که 31 بهار از عمرش می‌گذشت و پس از هفت سال اقامت و تحصیل در فرانسه راهی ایران شده بود، از عزمش برای راه‌اندازی یک مرکز آموزش عالی در شهر کاشان سخن گفت. او با همه مشکلاتی که پیش رویش بود همچنان مصمم بر عزم خود ماند تا تصمیمش را در سال 1352 عملی ساخت.

در آن زمان ساختمان مناسبی برای تأسیس یک مرکز محیط دانشگاهی در کاشان در دسترس نبود و مرحوم اسلامی، خانه ای قدیمی را که محل سکونت فرمانداران پیشین کاشان بود، از مالک متمولش اجاره کرد و مدرسه عالی علوم کاشان را در آن دایر نمود و چه شبهای فراوانی که خود نیز در همان محل می خوابید و حتی از تهران که به کاشان می آمد، یکسره راهی مدرسه عالی می‌شد!

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

او قصد داشت بنای اصلی دانشگاه را در اطراف فین و در محدوده چشمه سفیدآب پی بریزد و بررسی‌ها و نقشه برداری‌هایش را نیز انجام داده بود و او معتقد بود که این دانشگاه حتی باید فرودگاه اختصاصی داشته باشد و با دانشگاه‌های خارج از کشور، استاد و دانشجو مبادله کند.

مرحوم اسلامی در نامه‌ای که 25 بهمن ماه 57 خطاب به دانشجویان مدرسه عالی علوم کاشان نوشته است، چنین می‌خوانیم: «در این دوره بسیار مهم از تاریخ مملکت، همه باید به وظایف شرعی و ملی خود کاملاً واقف بوده، ضمن توسل به مرحمت خداوند و استدعای توفیق تام و تمام برای پیش قدمان انقلاب ایران، خاصه روحانیون معظم، از تفرقه و نفاق که موجب ضعف هر جنبش مترقیانه است، بپرهیزیم».

دکتر اسلامی، در شب اول رمضان برابر با اول خرداد 64 به دیار باقی شتافت. در هشتمین بند از وصیت نامه آن مرحوم که در آبان 62 نگاشته شده آمده است: «باید قدری درباره «فرزند» دیگر خود که «مدرسه عالی علوم کاشان» نام دارد صحبت کنم. اولاً به لطف خداوند و با کمک افراد زیادی به خصوص مرحوم اللهیار صالح و مرحوم سیدمهدی پورسیدی و همراهی جناب آقای سیدعباس احدیت و همکاری دکتر فضل ا.. احدیت، دکتر سیداحسان احدیت، دکتر احسان اسدزاده و دکتر ناصر اردوخانی و تعدادی از اساتید بسیار شریف و فداکار به ابتکار اینجانب مدرسه مزبور یعنی دانشکده علوم کاشان پایه گذاری شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x