کد خبر: 61228

تاریخ بروزرسانی : 1402/01/28

راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

انتخاب رشته آزمون دکتری

راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402

به همراه نمونه کارنامه های آزمون دکتری 97 و 96 و 98و 99و 1400و1401 + نتیجه نهایی

راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری

صفحاتی از بسته  بسته راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری در زیر قابل مشاهده است :

 

انتخاب رشته آزمون دکتری

سخنی با داوطلبان برای انتخاب رشته

از آنجا که بعضی از داوطلبان به دلیل دوری محل سکونت و محل قبولی احتمالا دست به انتخاب رشته نخواهند زد. برخی دیگر از داوطلبان نیز به دلایلی همچون گزینش ؛ تاهل و … از ادامه راه باز خواهند ماند.
در این میان حتما باید انتخاب کد رشته محل های تان براساس اولویت بندی و متناسب با رتبه ای که بدست آورده اید صورت گیرد، چرا که پس از اعلام فهرست داوطلبان برای شرکت در مصاحبه، امکان معرفی و تغییر کدرشته محل های داوطلبانی که معرفی شده اند حتی اگر نمره علمی لازم را بدست آورده باشد ( در مقایسه با سایر داوطلبان معرفی شده به اولویتهای بعدی) امکان پذیر نمی باشد. ضمن اینکه باید توجه نمود که در این حالت امکان معرفی داوطلبی که قبلاً معرفی نشده نیز به هیچ وجه وجود ندارد فلذا ممکن است علیرغم رتبه خوبی که کسب نموده اید شانس قبولی تان از افراد مجاز بعدی نیز کمتر شود، یعنی ممکن است از بین 1100 نفر مجاز شده برای یک رشته، شما با رتبه 400 و با یک انتخاب رشته ایده آل نگر قبول نشوید ولی کسی که رتبه 700 بدست آورده ولی یک انتخاب واقع گرایانه و متناسب با رتبه اش داشته است قبول شود.
لذا توجه نمائید که از یکسو با جملاتی همچون ” اساتید فلان دانشگاه فقط از فارغ التحصیلان دانشگاه خود دانشجوی دکتری شان را انتخاب می کنند ” و از سوی دیگر با ” انتخابی کاملا رویایی و ایده آل نگر و خارج از واقعیت رزومه ورتبه کسب شده ی تان” شانس قبولی خود را کاهش ندهید. چرا که با کمّی و عددی شدن جداول پذیرش در مصاحبه دکتری احتمال تعصبی برخورد کردن دانشگاه ها با این مسئله بسیار بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

آیا امسال قبول میشوم؟

برای قبولی در آزمون دکتری نیاز نیست شما آدم عجیب و غریبی باشید. نیاز نیست آدم خاصی باشد. حتی نیازی نیست حتما در مصاحبه دکتری فن بیان قوی داشته باشید. هر آن چیزی که شما برای انتخاب رشته دکتری باید بدانید را به شما یاد می دهیم. در این دوره آموزشی تمام مراحل را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

با مطالعه این بسته چه چیزهایی بدست می آورید؟

🔴 آشنایی به وضعیت های مختلف کارنامه

🔴 حداکثر رتبه دعوت به مصاحبه شده ی آزمون دکتری در برترین دانشگاه های ایران

🔴 روش انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری

🔴 شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

🔴 نکات بسیار مهم پیرامون انتخاب رشته دکتری

🔴 تخمین نمره کل تراز و رتبه در آزمون دکتری

🔴 مراحل بعد از انتخاب رشته آزمون دکتری

🔴 نمونه کارنامه های  آزمون دکتری سال 1396 و 1397 و 1398 و 1399 و 1400و1401 + نتیجه نهایی

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری

آیا قیمت این محصول مناسب است؟

هنگامی که شما در مرحله انتخاب رشته پیروز بیرون بیاید ، می توانید انگیزه و انرژی خود را برای شرکت در مصاحبه ،چندین برابر افزایش دهید. در ضمن اگر بخواهید مراحل مشاوره انتخاب رشته را به موسسات دیگر بسپارید مطمئن باشید حداقل 200 الی 300 هزار تومان باید هزینه کنید. در صورتی که شما با صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید انتخاب رشته ی آزمون دکتری را به طور اختصاصی خودتان انجام دهید.

پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1402

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از روز سه‌شنبه مورخ 1402/01/29 تا روز شنبه مورخ 1402/02/02 نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر 50 کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

:بسته های مفید و مرتبط

بسته های رزومه نویسی حرفه ای :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور

موفق باشید
تیم پشتیبانی پایگاه خبری آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
14 مرداد ، 1401

فقط بازجوی بود ، چرا تهران مرکز الویت اول نبود ، چرا …. فقط تخریب کردن بود ، چرا رشته فرق می کنه چرا این رشته انتخاب کردی ، و ضعیت مالی گیر می ده ، سن و سالت گیر میده ، به آمار و روش تحقیق گیر می دهند ، …. فقط بازجویی ، بازجویی …. اصلا به مقاله ، پایان نامه نگاه کردند

ستایش نادری
میهمان
ستایش نادری
14 مرداد ، 1401

سلام
وقت بخیر
ساعت ۱۰ صبح گروه چهارم علوم سیاسی برای مصاحبه رفتم .
برخوردها بسیار‌ محترمانه
سوالات سخت و ریز و تخصصی
به پایان نامه و مقالات کاری نداشتند
از من پست مدرنیسم،مکتب فرانکفورت،کنش ارتباطی هابرماس،چارچوب فکری لیوتار و فوکو،قرارداد اجتماعی در نگاه هابز،لاک و روسو رو پرسیدن که جواب دادم
بعدش از برنامه های توسعه ایران و ضعف هاش و علت عدم اجراش سوال پرسیدن که من چون تخصصی در این زمینه مطالعه نداشتم دست و پا شکسته جواب دادم و دیدم که مصاحبه داره به سمت خوبی نمیره از ایده خودم در مورد تز دکتری گفتم و از اساتید درمورد موضوع انتخابیم نظرخواهی کردم که ضمن راهنمایی‌های باحوصلشون در آخر به خاطر موضوع انتخابیم مورد تقدیر قرار گرفتم .

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x