کد خبر: 36736

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/14

راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400

منابع آزمون دکتری

انتخاب رشته آزمون دکتری 99

تحصیل در رشته دلخواهتان در دانشگاه (آزاد،پردیس و …) شهر خودتان بهتر از تحصیل در یک شهر دور است. چرا؟

 

بعد از ادغام ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک دفترچه با عنوان دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 98 برای مشخص کردن منابع آزمون منتشر شده است. به این مفهوم که دانشگاه آزاد اسلامی کنکور جداگانه برگزار نمیکند و یک آزمون یکپارچه برگزار می‌شود اما فرآیند انتخاب رشته دانشگاه دولتی با دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت است.
بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 ، راه دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری از یک دیگر جدا خواهد شد و هر داوطلبی که مجاز به انتخاب رشته برای هر دو دانشگاه شده باشد باید به صورت جداگانه فرم انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد را تکمیل نماید. بنابراین بسته راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 به کمک شما می آید.

 

به همراه نمونه کارنامه های آزمون دکتری 97 و 96 و 98و 99 + نتیجه نهایی

 

صفحاتی از بسته  بسته راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری 1400 در زیر قابل مشاهده است :

 

راهنمای کاربردی انتخاب رشته ویژه آزمون دکتری

سخنی با داوطلبان برای انتخاب رشته

از آنجا که بعضی از داوطلبان به دلیل دوری محل سکونت و محل قبولی احتمالا دست به انتخاب رشته نخواهند زد. برخی دیگر از داوطلبان نیز به دلایلی همچون گزینش ؛ تاهل و … از ادامه راه باز خواهند ماند.
در این میان حتما باید انتخاب کد رشته محل های تان براساس اولویت بندی و متناسب با رتبه ای که بدست آورده اید صورت گیرد، چرا که پس از اعلام فهرست داوطلبان برای شرکت در مصاحبه، امکان معرفی و تغییر کدرشته محل های داوطلبانی که معرفی شده اند حتی اگر نمره علمی لازم را بدست آورده باشد ( در مقایسه با سایر داوطلبان معرفی شده به اولویتهای بعدی) امکان پذیر نمی باشد. ضمن اینکه باید توجه نمود که در این حالت امکان معرفی داوطلبی که قبلاً معرفی نشده نیز به هیچ وجه وجود ندارد فلذا ممکن است علیرغم رتبه خوبی که کسب نموده اید شانس قبولی تان از افراد مجاز بعدی نیز کمتر شود، یعنی ممکن است از بین 1100 نفر مجاز شده برای یک رشته، شما با رتبه 400 و با یک انتخاب رشته ایده آل نگر قبول نشوید ولی کسی که رتبه 700 بدست آورده ولی یک انتخاب واقع گرایانه و متناسب با رتبه اش داشته است قبول شود.
لذا توجه نمائید که از یکسو با جملاتی همچون ” اساتید فلان دانشگاه فقط از فارغ التحصیلان دانشگاه خود دانشجوی دکتری شان را انتخاب می کنند ” و از سوی دیگر با ” انتخابی کاملا رویایی و ایده آل نگر و خارج از واقعیت رزومه ورتبه کسب شده ی تان” شانس قبولی خود را کاهش ندهید. چرا که با کمّی و عددی شدن جداول پذیرش در مصاحبه دکتری احتمال تعصبی برخورد کردن دانشگاه ها با این مسئله بسیار بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

جدول امتیاز مصاحبه دکتری

آیا امسال قبول میشوم؟

برای قبولی در آزمون دکتری نیاز نیست شما آدم عجیب و غریبی باشید. نیاز نیست آدم خاصی باشد. حتی نیازی نیست حتما در مصاحبه دکتری فن بیان قوی داشته باشید. هر آن چیزی که شما برای انتخاب رشته دکتری باید بدانید را به شما یاد می دهیم. در این دوره آموزشی تمام مراحل را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت.

با مطالعه این بسته چه چیزهایی بدست می آورید؟

  • آشنایی به وضعیت های مختلف کارنامه
  • حداکثر رتبه دعوت به مصاحبه شده ی آزمون دکتری در برترین دانشگاه های ایران
  • روش انتخاب رشته کنکور دکتری سراسری
  • شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
  • نکات بسیار مهم پیرامون انتخاب رشته دکتری
  • تخمین نمره کل تراز و رتبه در آزمون دکتری 1400
  • مراحل بعد از انتخاب رشته آزمون دکتری 1400
  • نمونه کارنامه های  آزمون دکتری سال 1396 و 1397 و 1398 و 1399 + نتیجه نهایی

آیا قیمت این محصول مناسب است؟

هنگامی که شما در مرحله انتخاب رشته پیروز بیرون بیاید ، می توانید انگیزه و انرژی خود را برای شرکت در مصاحبه ،چندین برابر افزایش دهید. در ضمن اگر بخواهید مراحل مشاوره انتخاب رشته را به موسسات دیگر بسپارید مطمئن باشید حداقل 100 الی 200 هزار تومان باید هزینه کنید. در صورتی که شما با صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید انتخاب رشته ی آزمون دکتری را به طور اختصاصی خودتان انجام دهید.

 

:بسته های مفید و مرتبط

بسته های رزومه نویسی حرفه ای :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور

موفق باشید
تیم پشتیبانی پایگاه خبری آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آریانوش
میهمان
آریانوش
5 تیر ، 1400

ایول ❤️❤️❤️

sedabardaran.com

Nargol
میهمان
Nargol
8 فروردین ، 1398

سلام و وقت بخیر. من بسته راهنمای کاربردی ازمون دکتری رو خریداری کردم ولی در مورد تخمین رتبه و تراز خیلی کلی نوشته شده. در رشته جغرافیا برنامه ریزی شهری با ۴۷ درصد تخصصی . زبان ۶ درصد و استعداد ۲ درصد چه رتبه ای میشه اورد؟ با این درصدها میشه در دانشگاههای درجه یک کشور روزانه قبول شد؟ ممنون میشم پاسخ بدین

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x