کد خبر: 61150

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/03

راهکارهایی برای بهتر امتحان دادن

منابع آزمون دکتری

راهکارهایی برای بهتر امتحان دادن

راهکارهایی برای بهتر امتحان دادن

در این مطلب به بررسی راهکارهایی برای بهتر امتحان دادن می پردازیم ؛ اگر شما در منصفانه بودن امتحانات خود شک دارید یا در توانایی امتحانات خود برای اندازه گیری عملکردتان شک دارید، لطفاً به قسمت مشاوره یک مرکز مشاوره ای تخصصی مراجعه کنید.
در ابتدا به تحلیل کنکور مشابه ای که در گذشته داشته اید، بپردازید و به کرات مرور کنید. هر امتحان، شما را برای بعدی آماده می کند. هر چقدر بیشتر امتحان دهید، بهتر می توانید راهبردهای امتحان دادن تان را اعمال کنید. اینکه فرمان اصلی از دید شما و حس بینایی به مغز داده میشود میتواند حافظه ی تصویری شما را گرفتار کرده و به راحتی بتواند نتیجه مطلوب را برایتان رقم بزند .قبل از یک امتحان چیزهایی که برای امتحان نیاز دارید و اجازه دارید با خود داشته باشید را لیست کنید. (خودکار، مداد، ماشین حساب، ساعت مچی، دیکشنری و غیره).

هر ۳۰ تا ۵۰ دقیقه مطالعه، ۱۰ دقیقه استراحت پیشنهاد می‌شود. اگرچه این زمان‌بندی الزاما نباید با همین ظرافت دنبال شود اما بهتر است برای طول مدت مطالعه و استراحت خود یک محدودیت زمانی تعیین کنید. از این زمان‌های استراحت برای ورزش یا تغذیه استفاده کنید. توصیه می‌شود در خلال این زمان‌های استراحت از انجام فعالیت‌هایی نظیر انجام بازی‌های ویدئویی و تماشای تلویزیون یا فیلم که نیاز به سوخت و ساز مغزی دارند، بپرهیزید چرا که این مسئله باعث می‌شود مطالبی را که می‌خوانید به خوبی جذب ذهن نشوند. اطلاعات دریافتی در صورتی که ۲۴ ساعت پس از مطالعه دوباره مرور شوند ۶۰ درصد بهتر و بیشتر در ذهن باقی می‌مانند.

آمادگی خوب به شما کمک می کند که بر روی کاری که دارید، به خوبی متمرکز شوید.
روی صندلی خود با حالت راحت بنشینید ولی روی صندلی غش نکنید.
حالت خوبی داشته باشید. به خودتان یادآوری کنید که شما خوب آماده شده اید و عملکرد خوبی خواهید داشت. اگر دیدید مضطرب هستید، چندین نفس عمیق و آرام بکشید تا احساس راحتی کنید.
اگر زمان هست، سریعاً یک نگاه به کل ازمون مرور بکنید.
به نام های کلیدی توجه کنید و یک سری نکات را به صورت خلاصه و سریع یاداشت کنید،البته  اگر می توانید.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

بهترین منابع آزمون دکتری چیست؟

با یک ترتیب استراتژیک به پاسخ به سؤالات بپردازید: اول سؤالات آسان را پاسخ دهید. برای این که اعتماد به نفس پیدا کنید، نمره بگیرید و از لحاظ فکری خود را به سمت گنجینه لغات، مفاهیم و مطالعات تان هدایت کنید. سپس به سؤالات سخت یا آنهایی که بیشترین نمره را دارند بپردازید. در چندگزینه ای جواب هایی را که می دانید غلط هستند، یا به احتمال زیاد غلط هستند، به نظر نمی آیند که متناسب باشند یا دوگزینه آن قدر شبیه هستند که هر دو غلط هستند، را حذف کنید.
امتحان تان را مرور کنید تا مطمئن شوید که:
همه سؤالات قابل حل و دانسته ای را جواب داده اید  و دچار اشتباهات جزئی نشده اید و با امید به پروردگار متعال امتحان را پایان داده و از جلسه خارج شوید.

قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است. برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که مشکل‌تر هستند، جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد و نمره کمتری دارند.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رابعی
میهمان
رابعی
3 دی ، 1402

از نظر محتوا عالی بود.
بسیار مفید بود ، سپاسگزارم

مشهدی
میهمان
مشهدی
3 دی ، 1402

عالییییییییییییییییییییییییییییی
لذت بررررررررررررردم

بینا
میهمان
بینا
3 دی ، 1402

شسته و رفته خوب بود کاملا

نکات کلیدی توضیح داده شد

نادر
میهمان
نادر
3 دی ، 1402

ممنون از شما بابت اموزش خوب و مفیدتون

نظیرزاده
میهمان
نظیرزاده
2 دی ، 1402

عالی عالی بی نظیر.

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x