کد خبر: 62991

تاریخ بروزرسانی : 1401/06/09

تقدیر معاون سازمان منطقه آزاد قشم از رتبه برتر کنکور دکتری

منابع آزمون دکتری

تقدیر معاون سازمان منطقه آزاد قشم از رتبه برتر کنکور دکتری

تقدیر معاون سازمان منطقه آزاد قشم از رتبه برتر کنکور دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سیدمحمد حسینی در نشست صمیمی با این جوان نخبه ابراز کرد: جوانان نخبه و متخصص قشم جزو سرمایه‌های انسانی جزیره به حساب می‌آیند و باید تمام مسوولان قدر این سرمایه‌ها را بدانند.

وی ادامه داد: امیدواریم هرکدام از جوانان با استعداد جزیره و کشور که برای کسب علم راهی دیاری دیگر می‌شوند، در زمان به ثمر نشستن تلاش‌ها با خدمت به زادگاه و مردمان این سرزمین ذکات علم خویش را بپردازند. حسینی تصریح کرد: ایجاد بستر برای حفظ سرمایه‌های انسانی توسط مسوولان و تعهد جوانان به خدمت به کشور و دیار خویش آینده روشنی رابرای این مرز و بوم رقم خواهد زد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم از میلاد ملاحی لافتی رتبه برتر کنکور دکتری درخواست کرد با تعامل با واحد‌های آموزشی سازمان و جزیره، روش‌های تحصیلی و مطالعاتی خود را در قالب یک مدل آموزشی به سایر جوانان جزیره ارائه دهد تا دیگران هم بتوانند از این تجربه‌های ارزنده بهره ببرند؛ بنابراین گزارش، میلاد ملاحی لافتی موفق به کسب رتبه ۸ کنکور دکتری و رتبه کل یک در رشته شیمی دارویی شده و در آیین تقدیر از وی مدیر منابع انسانی سازمان نیز حضور داشت.

به طور کلی رشته شیمی دارویی یکی از گرایش‌ های علوم پایه شیمی است که در خصوص داروها و چگونگی سنتز آن‌ ها مطالعه و بررسی انجام می‌ دهد. در این رشته دانشگاهی اصول علوم‌ های پایه‌ مانند زیست شناسی و شیمی جایگاه ویژه‌ ای دارد تا دانشجویان با دانش بدست آورده خود بتوانند ترکیبات درمانی ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

شیمی دارویی در مقطع دکتری

به طور کلی هدف اصلی وزارت علوم از برگزاری دوره های دکتری این رشته تربیت متخصصان با دانش بالایی شیمیایی این است که از ساختار شیمیایی ترکیبات دارویی و گروه‌ های عاملی فعال، ترکیبات دارویی جدید طراحی کرده و آن‌ ها را سنتز کنند.

همچنین دانشجویان با کسب مهارت در زمینه‌ هایی مانند تجزیه و تحلیل واکنش‌ های شیمیایی ترکیبات دارویی و ارتباط انواع ساختارهای شیمیایی آن‌ ها با فعالیت‌ های زیستی و بیولوژیکی بدن موجودات زنده به ویژه انسان‌ ها، می‌ توانند نسبت به شناسایی مواد موثر و استخراج آن‌ ها اقدام کنند.

بازار کار شیمی دارویی

فارغ التحصیلان این رشته طبیعتا بیشتر با فضاهای آزمایشگاهی، شرکت‌ های داروسازی، بیوتکنولوژی و شرکت‌ های تجهیزات پزشکی سر و کار خواهند داشت. شیمیست‌ ها می توانند در این فضا ها مهارت‌ هایی پژوهشی و تخصصی خود در زمینه‌ های تدوین، تولید، توصیف و ایجاد ترکیبات جدید برای کاربردهای خاص، استفاده کنند.

همچنین رشته شیمی دارویی، جز رشته‌ های حساس محسوب شده که نیازمند سواد بالایی برای موفقیت در بازار کار است.زیرا بیشتر مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ های بزرگ دارویی به دنبال دانش آموختگانی با مهارت و دانش بالا و داشتن رزومه عالی هستند.

بازار کار و آینده شغلی سایر رشته ها

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x