کد خبر: 61457

تاریخ بروزرسانی : 1400/12/17

رموز ساده‌ی افراد موفق در دنیا که ما نمی‌دانیم

منابع آزمون دکتری

رموز ساده‌ی افراد موفق در دنیا که ما نمی‌دانیم

نکته‌ای که در مسیر موفقیت در آزمون دکتری به آن توجه نمی‌کنیم این است که می‌توان از روش‌های ساده نیز به موفقیت رسید. اما این روش‌ها باید بارها مورد آزمایش قرار گرفته و به قول معروف جواب خود را پس داده باشند.پیروزی‌های کوچک به دست آورید :رضایت از زندگی در افرادی که کارهای کوچک را به خوبی انجام می‌دهند 22 درصد بیش‌تر از افرادی است که علاقه‌ی به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ دارند.کسانی که معمولاً از کارهایی که باید انجام شود، یادداشت تهیه می‌کنند، از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند 32 درصد شانس بیش‌تری برای داشتن احساس پیشرفت در زندگی خود دارند.

لئوناردو داوینچی یکی از نوابغ رنسانس می‌گوید: «مدت‌هاست به این موضوع توجه می‌کنم که افراد موفق به‌ندرت عقب‌نشینی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اتفاقات سد راهشان شوند، بلکه خودشان دست‌به‌کار می‌شوند و اتفاقات را رقم می‌زنند.»

این سخن او مربوط به صدها سال پیش است، اما هنوز هم برایمان کاربردی است، به‌طوری‌که به معنای واقعی کلمه راجع به‌تمامی افراد صدق می‌کند. به سخن او فکر کنید و شخصی مانند ویلیام شکسپیر را در نظر بگیرید: وقتی به دوران زندگی او فکر می‌کنیم، فقط او در ذهنمان برجسته می‌شود. وقتی به دوران رنسانس در ایتالیا فکر می‌کنیم، به یاد میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی می‌افتیم؛ و در دوران معاصر، بیل گیتس و استیو جابز افراد موفقی هستند که در ذهنمان نقش بسته‌اند. اگر آنها آنچه را می‌خواستند انجام نمی‌دادند، زندگی ما به‌طور غیرقابل قیاسی متفاوت می‌شد. احتمالاً این مقاله را توسط دستگاهی می‌خوانید که افرادی مثل آنها یا شرکت‌هایی که مؤسس آن بوده‌اند، ساخته‌اند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

رموز ساده‌ی افراد موفق در دنیا که ما نمی‌دانیم

برنده‌ها ساخته می‌شوند، به دنیا نمی‌آیند!

تحقیقات موردی روی مدیران اجرایی مشخص کرده است که 98 درصد از آن‌ها، پیشرفت و موقعیت خود را نتیجه‌ی برنامه‌ها و استراتژی می‌دانند و بیش از نیمی از آن‌ها، افراد موفق را سرمشق خود قرار داده‌اند تا برنامه‌ای درست برای خود تعریف کنند علایق شخصی بزرگ‌ترین عامل در جهت احساس رضایت شغلی و پشتکار بیش‌تر در رسیدن به هدف است.کسانی که در انجام کارها داوطلب می‌شوند و پیشرو هستند، 25 درصد بیش از دیگران از کار خود راضی هستند.

فردا روز بهتری است (ولی دقیقاً چه‌قدر بهتر)

کسانی که هدف خود را دقیقاً مشخص می‌کنند 50 درصد احساس اعتمادبه‌نفس بیش‌تری در دست‌یابی به آن‌ها دارند و 32 درصد شانس بیش‌تری در کنترل زندگی خود دارند.در احترام گذاشتن به خود برنده شویدمحققان دریافته‌اند که خوش‌بینی فردی و دیدن نیمه‌ی پر لیوان نه تنها به شما کمک می‌کند انگیزه‌ی بالایی داشته باشید و موفقیت بیش‌تری به دست آورید، بلکه سبب بهبود وضعیت سلامتی شما می‌شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مونسیان
میهمان
مونسیان
2 دی ، 1402

خیلی عالی بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x