کد خبر: 9644

تاریخ بروزرسانی : 1400/08/14

رویکردهای پارک علم و فناوری خراسان

منابع آزمون دکتری

در تعریف پارک علم و فناوری میتوان گفت سازمانی است که توسط متخصصان حرفه‌ای اداره شده و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق ایجاد انگیزه و افزایش سطح فرهنگ نوآوری و توان رقابت در میان شرکتها و مؤسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

پارک علمی با ایجاد انگیزه و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار رشد مراکز متکی بر نواوری را اسان میکند.این پارک ها خدمات با ارزش افزوده بالا و تجهیزات مناسب و با کیفیت ارائه میکنند.

در سراسر دنیا این نوع پارک ها با هدف توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به شرایط کارهای مختلفی را دنبال میکنند.پارک های علم و فناوری باعث انتقال پژوهش های دانشگاهی شده و باعث رشد اقتصادی در سطح ملی میشوند.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

اهداف این پارک ها شامل :

ايجاد يك سيستم كارآمد جهت ثبت مستندات اختراع افراد، ثبت و ارزیابی مالکیت های فکری افراد، حمايت مناسب از مالكيت‌هاي فكري خلق شده در زمینه خدمات حقوقي و علمی، حراست از حقوق مادي و معنوي مراجعان دفتر مالکیت فکری،ایجاد انگیزه در محقق برای پیاده کردن تحقيقات پايه، نوآوري‌هاي فرآيندي و كاربردي و ارائه محصولات جديد

علاوه بر این رسیدن به جایگاه اول مالکیت فکری در منطقه خاورمیانه و ارتباط با نهادهای بین المللی و افزایش ثبت اختراعات از جمله اهداف این پارک می باشد.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x