کد خبر: 68413

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/10

سنوات مجاز تحصیلی مقطع دکتری

منابع آزمون دکتری

سنوات مجاز تحصیلی مقطع دکتری

سنوات مجاز تحصیلی مقطع دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دوره تحصیلی دکتری نیز به دو شکل دکتری پیوسته و ناپیوسته برگزار می‌شود؛ به همین ترتیب قوانین مربوط به سنوات تحصیلی این دو دوره نیز با هم متفاوت است.سنوات مجاز تحصیلی دکتری نیز بر اساس مصوبات و قوانین مربوط به خدمت وظیفه‌ی عمومی مشخص می‌شود.

برای دانشجویان مردی که در دوره دکتری پزشکی پیوسته تحصیل می‌کنند، ۸ سال به عنوان سنوات مجاز تحصیلی دکتری در نظر گرفته شده است، که علاوه بر این هشت سال، افراد واجد شرایط می توانند از دو نیم سال سنوات ارفاقی و مازاد استفاده کنید.(چگونگی اضافه کردن بیمه ایام خدمت سربازی به سنوات سابقه بیمه‌شان)

در دوره دکتری ناپیوسته، سقف سال های مجاز به تحصیل برای مشمولان ۵ سال است، که چنانچه فردی نتواند در مدت پنج سال تمام واحد های درسی خود را بگذارند، می تواند درخواست استفاده از سنوات ارفاقی را به کمیسیون های موارد خاص دانشگاه ارائه دهد.

♻️برای دریافت مشاوره تخصصی دکتری در منزل روی عبارت “دوره جامع فنون موفقیت در آزمون دکتری” کلیک کنید.♻️

مشاوره تحصیلی آزمون دکتری ( تلفنی )

جریمه سنوات مجاز دانشجویان دکتری

جریمه سنوات مجاز دانشجویان دکتری چگونه خواهد بود؟ چه کسانی از این جریمه سنوات مجاز دانشحویان دکتری استفاده میکنند؟ میدانید که افرادی که در مقاطع دکتری مشغول به تحصیل هستند میتوانند از یک میزان مشخصی سنوات مجاز استفاده کرده و معافیت تحصیلی داشته باشند. اما اگر افرادی از این سنوات مجاز گذر کرده و درسشان به اتمام نرسد. به طور مشخصی این افراد جریمه خواهند شد. میزان جریمه ی این افراد متفاوت است. که بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه ی عمومی کشور با آن ها رفتار خواهد شد.

کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری

کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری اجرا خواهد شد یا خیر؟ اخیرا خبرهایی مبنی بر کاهش سنوات مجاز دانشجویان دکتری منتشر شده است که بسیاری از جوانان ذکور را به ترس و وحشت انداخته است. میدانید که تحصیل در مقطع دکتری تخصصی کار آسانی نخواهد بود. به همین منظور جوانان نیاز دارند که فرصتی به آن ها داده شود تا از پس انجام پایان نامه ی خود برآمده و ترم های تحصیلی خود را یک به یک پشت سر بگذارند. بعید است که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا در مورد این کاهش سنوات مجاز تصمیماتی اتخاذ کند.
از علم و دانش آن ها در پیشرفت کشور بهره گرفته و آن ها را در بخش های صنعتی کشور به کار گیرد. به همین منظور این کاهش سنوات در حال حاضر برقرار نخواهد شد. اما متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری میتوانند برای تحصیل در این مقاطع در رشته های مختلف اقدام کرده و به ادامه تحصیل مشغول خواهند شد.

سوالات متداول

🔴 معافیت تحصیلی و دانشجویی چیست؟
🔵 به معافیت هایی که مشمولین برای ادامه تحصیل از آن استفاده میکنند معافیت تحصیلی میگویند.
🔴 آیا دانشجویان مقطع دکتری تخصصی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند؟
🔵 بله. دانشجویان در تمام مقاطع به ویژه مقاطع دکتری در رشته های مختلف قادر خواهند بود که از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.
🔴 میزان سنوات مجاز در دانشجویان دکتری تخصصی چه مقدار است؟
🔵 این میزان سنوات برای این مقطع در تمام رشته ها بین 5 تا 8 سال (که در بالا توضیح داده شد) است. اما باید بدانید که سنوات ارفاقی نیز به این دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

طول دوره دکتری چند ترم است؟

 

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x