کد خبر: 59746

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/01

سهميه رزمندگان و ايثارگران در آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

سهميه رزمندگان و ايثارگران کنکور دکتری 97

سهميه رزمندگان و ايثارگران در آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سهميه رزمندگان و ايثارگران در آزمون دکتری به شرح زیر است :

سهميه رزمندگان: رزمندگاني كه براساس ماده 1 و تبصره هاي ماده مذكور در آيي ننامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسيجي به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي از تاريخ 31 / 6/ 1359 لغايت 31 / 6/ 1367 حداقل شش (6) ماه متوالي يا متناوب داوطلبانه در مناطق عملياتي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذيربط (سازمان بسیج مستضعفین و يا وزارت جهاد كشاورزي) نسبت به تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان اقدام نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثب تنام توسط سازمان بسيج مستضعفين يا وزارت جهادكشاورزي مورد تأييد نهائي قرار گيرد.

با توجه به مصوبه هيئت محترم وزيران در جلسه مورخ 14 / 7/ 1400 موضوع تصويب نامه شماره 75804 / 59241 ه مورخ 19 / 7/ 1400 (رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به دارا بودن حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأ یید ستادکل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي) مي توانند از تسهيلات ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بهره مند گردند.

سهمیه رزمندگان دکتری ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری سال تحصیلی 1401، برای رزمندگانی که در جنگ ایران و عراق حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، قابل استفاده است. حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه رزمندگان 80 درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با چگونگی دریافت کد رهگیری برای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دکتری ۱۴۰۱ می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه نمایید.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران

این سهمیه به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد. حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه 25 درصدی ایثارگران، 70 درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل بوده و 25 درصد ظرفیت هر کدرشته محل به این سهمیه تعلق می گیرد.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران

این سهمیه به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه 5 درصدی ایثارگران، 70 درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد و 5 درصد ظرفیت هر کدرشته محل به این سهمیه تعلق می گیرد.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران بیست و پنج و پنج درصدی نیازی به مراجعه به وبگاه ایثار ندارند. این افراد باید نسبت به تکمیل بند مربوط در حین ثبت نام آزمون دکتری 1401 اقدام کنند و در صورت تائید ارگان مربوط، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می شوند. لازم به ذکر است اگر ظرفیت سهمیه 25 درصدی ایثارگران تکمیل نشود، اولویت پذیرش با افراد دارای سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشد.

سهمیه رزمندگان ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری سال تحصیلی 1401، برای رزمندگانی که در جنگ ایران و عراق حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، قابل استفاده است. حدنصاب نمره داوطلبان با سهمیه رزمندگان 80 درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند. برای کسب اطلاعات در ارتباط با چگونگی دریافت کد رهگیری برای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دکتری ۱۴۰۱ می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

1- ✔️ حدنصاب نمره داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران دکتری چقدر است ؟

✔️ حدنصاب نمره داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دکتری 70 درصد آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد که در صورت تغییر در آن ، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد .

2- ✔️ جزئیات سهمیه های آزمون دکتری از چه طریقی به اطلاع داوطلبان می رسد ؟

✔️ سازمان سنجش جزئیات سهمیه های دکتری را از طریق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دکتری منتشر می کند که در متن مقاله توضیحاتی پیرامون آن ها ارائه شده است .

3- ✔️ چند درصد ظرفیت هر کدرشته محل به داوطلبان دارای سهمیه مربی در آزمون دکتری تعلق می گیرد ؟

✔️ 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت هر کدرشته محل در آزمون دکتری به سهمیه مربیان تعلق می گیرد که در صورت تغییر در آن ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x