کد خبر: 62231

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/21

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

منابع آزمون دکتری

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چیست؟

در مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد نیز همانند سایر دانشگاه‌ها سوالات مختلفی پرسیده می‌شود که عبارت است از:

1. علایق پژوهشی شما در دوره دکتری چیست؟ قصد دارید برای رساله دکتری در چه زمینه‌ای کار کنید؟

2. پایان‌ نامه کارشناسی ارشد شما در چه زمینه‌ای بوده است؟ چرا این موضوع را کار کردید؟ با چه روشی کار کردید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟

* نکته: ممکن است پایان نامه ارشد شما در جلسه مصاحبه به چالش کشیده شود.

3. سوالات تخصصی رشته

4. سوالات سنجش زبان انگلیسی:

  • ارائه متن انگلیسی و درخواست روخوانی و ترجمه آن؛
  • پرسیدن لغات تخصصی رشته موردنظر؛
  • پرسیدن چکیده پایان‌نامه ارشد؛
  • پرسیدن زمینه پژوهشی مدنظر برای رساله دکتری؛
  • مکالمه انگلیسی اساتید با داوطلب.

5. چه مقالات و طرح‌های پژوهشی دارید؟ (ممکن است جزئیات آن‌ها نیز پرسیده شود)

6. سوالات آمار و روش تحقیق

7. انگیزه از ادامه تحصیل، اهداف علمی و شغلی آینده

8. بخشی از سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سوالات عمومی مانند مانند سن، تاهل، شغل و …

مشاوره مصاحبه دکتری (آزاد و سراسری)

برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چند مقاله لازم است؟

هیچ عدد مشخصی برای انواع رزومه پژوهشی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد اسلامی اعلام نشده است. کما این که داشتن مقاله به عنوان یک مؤلفه امتیازآور در مصاحبه دکتری آزاد مطرح است و نه به عنوان یک اجبار و شرط لازم جهت پذیرش.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

در مصاحبه دکتری آزاد چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

سوالاتی که در مصاحبه دکتری از داوطلبان پرسیده می‌شود، طیف گسترده‌ای دارد که شامل سوالات عمومی، تخصصی، پایان نامه ارشد، رساله دکترا و سنجش زبان عمومی است. اطلاعات بیشتر در متن همین مقاله درج شده است.

آیا بدون شرکت در مصاحبه می‌توان در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرش شد؟

خیر، شرکت در مصاحبه دکتری جهت پذیرش در دانشگاه آزاد نیز همانند دیگر دانشگاه‌ها ضروری است. در صورت عدم شرکت در مصاحبه نیمی از نمره آزمون به داوطلب تعلق نخواهد گرفت.

مشاوره  مصاحبه دکتری

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

این نظر شخصی بنده برای دوستانی هست که سال آینده قصد شرکت در آزمون دکترا را دارن و به نظر خودم صد در صد تضمین قبولی مصاحبه هستش ، از همین الان به دانشگاه مدنظرتون برید با یکی از اساتیدی که میدونید حتما برای سال آینده میتونه دانشجوی دکترا داشته باشه ازش بخواید که باهاشون موضوع مقاله کارکنید حتی اگر دانشجوی اون دانشگاه نیستید و حتی دانشجوی اون استاد ، و واقعا در مسیر چاپ یک مقاله با اون استاد قدم استوار بردارید ، هم یک مقاله به رزومه اضافه کردید ،هم با اون دانشگاه و اساتید ارتباط برقرار کردید ، وقت کافی برای اثبات خودتون داشتید ، و بعد برای آزمون سنجش هم تلاش کنید که حدنصاب دانشگاه مدنظرتون کسب کنید

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

خب رتبه تک رقمی هم معمولا ادعا داره و بدترین! دانشگاه اون رشته رو انتخاب نمی کنه. یا می ذاره آخر. مگر اینکه بقیه ی شرایط زندگیش خیلی محدود کننده باشه که در اون صورت ممکنه استادا حق داشته باشن برای رد کردنش.
ولی بیشترِ تک رقمی هایی که رد میشن، یا خودشون دانشگاه های کمی رو انتخاب کردن یا ظرفیت پذیرش رشته شون کمه.

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

اگه بنابود که رتبه تک رقمی حتما قبول بشه پس برای چی میره مصاحبه . باید مستقیم بره برای قبولی . کسی انرژی منفی نداده . قانون میگه ۵۰ درصد . اما
در عمل اینطور نیست . چیزی که ثابت شده و تجارب متعدد کسایی که مصاحبه رفتند اینو ثابت میکنه که در عمل آزمون در واقع یه فیلتر هست که شما نمره و حدنصاب مورد نظر دانشگاه مربوطه رو آوردی برای مصاحبه و دعوت شدی به مصاحبه . دوست عزیز از اینجا به بعد دیگه آزمون تموم شد . دیگه اینجا رتبه زیاد مهم نیست . مهم اینکه تو جلسه مصاحبه چه اتفاقی میفته و نظر اساتید مقبول بیفتد و شما قبول بشی . پس برای مصاحبه نه میشه روی رتبه پایین و نه بالا حساب کرد . فقط جلسه مصاحبه که خیلی ملاک ها میتونه باشه مثل رزومه یا فن بیان یا زبان یا سوالات تخصصی یا انگیزه یا شغل و بسیاری موارد دیگه که دوستان گفتند و میگویند . پس کسی انرژی منفی نداده . این حقیقتیه که الان داره اتفاق میفته و بستگی به نظر اساتید داره که چی بخواند و چی مقبول بیفتد . نمیشه روی حدس و گمان نظر داد و تصمیم گرفت . این فرآیند در حال انجامه و ملاک خاصی هم نداره . شاد و پیروز باشید

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

یک عده هستن که فقط ناراحتی ها و انرژی منفی ها و غرغرهاشون رو میان اینجا تخلیه میکنند. خیلی این افراد رو جدی نگیرید.
شاید یکی دو مورد اینجوری پیش بیاد که رتبه تک رقمی رد بشه تو کنکور ولی عملا کسی که تک رقمی هست حتی اگر ۵۰ درصد نمره مصاحبه رو کم بگیره به جاش ۵۰ درصد نمره ی کتبی اش جبرانش خواهد کرد.
من مورد خودم زیاد دیدم مثلا طرف رتبه تک رقمی بوده هیچ رزومه ای هم نداشته حتی یک مقاله کنفرانسی! حتی فرق بین انواع مقالات رو هم نمیدونست!!! بعد دانشگاه تربیت مدرس قبول شد.
اینجا کلا یک تعدادی هستند که فقط بلدن بیان به بقیه داوطلبین انرژی منفی تزریق کنن و روحیه بقیه داوطلبین رو هم خراب کنند و نا امیدشون کنند. حالا چی نصیبشون میشه الله اعلم!!!
این سیستم چه کنکورش و چه مصاحبه اش می خواد عادلانه باشه یا نباشه بالاخره راهی هست که هممون برای رسیدن به هدفمون پذیرفتیم که طی کنیم لذا توجه کردن به این انرژی های منفی فقط شما رو از ادامه مسیرتون نا امید و مایوس خواهد کرد.
بالاخره راه رفتنی رو باید رفت چه عدالت وجود داشته باشه و چه نباشه لذا تنها کاری هر کدام از ماها برای خودمون می تونیم بکنیم پذیرفتن این فرآیند و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهدافمون هست لذا ذهنتون رو با افکار سمی و انرژی های منفی پر نکنید چرا که همین افکار سمی توانایی ادامه این مسیر را از شما خواهد گرفت.

مسلمان
میهمان
مسلمان
13 مرداد ، 1401

استرس تا حدی طبیعی هست
اما بهتره زیاد حساس نشی
شما کلن در بهترین شرایط حداکثر ۱۵ دقیقه داخل اتاق مصاحبه هستی، پس قوی برو‌ جلو !
خودت رو برای هرچی آماده کن / حتا دفاع از نقاط ضعف احتمالی ت / ضمن اینکه گاهی چالش برانگیز ظاهر میشن داوران تا ببینن، چگونه برخورد میکنی !
اینو بنا به تجربه میگم / من دیگ امسال هم مصاحبه شریف رو دیدم و هم شهرستان ها رو !
هم شبه توهین و بی تفاوتی دیدم، هم چالش و هم تشویق /
پس آماده باش اما نگران خیر !
&
بازم میگم از چالش و منفی نگری ها برای خودت قوت بساز !
به عنوان مثال چند جا روی سن، شغل و گپ سه ساله ارشد تا کنکور، حساس شدن !
واقعن دوستان این قصه رو با چاشنی پیش میاد، نشده و حتا شما ببخشید جمع کردن !
اما من همه این ها رو با مواردی مثل متوقف نبودن، سابقه ۱۲ ساله آموزش و پرورش، حق التدریس ۱۳ ساله دانشگاه آزاد، علاقه به ادامه تحصیل، فضاسازی برای تکمیل مقالات و کتاب و بولد کردن مواردی که داشتم، پر کردم / چند جا مشخص بود که براشون قانع کننده بوده !
&
برای همه چی آماده باش / من ارشد اولم صنایع بود / ارشد دوم رشته اصلی / یکی از مصاحبه ها نصف تایم ش کلن به ارشد اول گذشت، در صورتیکه رشته امتحانی من در حیطه ارشد دوم بود / اصلن هم انتظار نداشتم /
یا مثلن عنوان پایان نامه من یکم زیادی طولانی هست، حدود ۲۵ کلمه / جاهایی چالش روی این بود ک چرا این عنوان و من باید سعی میکردم دفاع کنم از کلیت ها / حتا از عنوان پایان نامه /
&
پس تسلط روی تمام داشته هات و کم رنگ کردن نداشته هات رو فراموش نکن دوست من …

موفق باشی

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

نگران نباشید ابتدا میگن خودتون معرفی کنین و سابقه تحصیلی تون بگید و مختصری از پایان نامه . این بخش چند بار جلو آینه بگید ، دیگه تسلط پیدا میکنین و استرس تون میریزه. این بخشم خوب برید جلو خودش شصت درصد مصاحبه هستش.

حیدری
میهمان
حیدری
12 مرداد ، 1401

من می دونم دانشگاه ها و سنجش الان درگیر آزمون های عملی رشته های نیمه متمرکز کنکور سراسری( لیسانسن) تا پونزدهم هم آزمون ها طول میکشه. فکر نکنم الان اولویت سنجش دکترا باشه و نتایج رو نهایی کرده باشه.
در ثانی، دانشگاهی که خودش زنگ نزنه معمولا شما هم زنگ بزنین جواب نمیده. ولی تماس گرفتن هم ضرری نداره. می تونی امتحان کنی.

Mojtaba
میهمان
Mojtaba
12 مرداد ، 1401

اگر شما حد نصاب میدونید چیه و تا حالا چند بار کنکور. دادید پس حرفتون عجیب یک مقدار، چطور هر ده نفر خوبن ؟ بین همون ده نفر از زمین تاآسمون ممکن تفاوت باشه ، یکی مدرک زبان داره ، یکی کتاب داره، یکی ثبت اختراع داره ، یکی مقاله کنفرانسی ، یکی ای اس ای ، یکی همه رو داره ، یکی هیچی نداره ، یکی چند تا داره ، یکی معدلش بالا ، یکی دانشگاهای خوبی درس خونده ، یکی پروژه میتونه بگیره برا دانشگاه و بورسیه هست، یکی آشنا هست و سفارش شده، و چندین یکی های دیگه…..

طالب زاده
میهمان
طالب زاده
12 مرداد ، 1401

اتفاقااساتید همه کاره هستن. به خود من امسال از جایی تماس نگرفتن پس فکر نکنین به این خاطر میگم و بحث بر اساس انتفاع هست جهت اشنایی میگم خدمت شما . مفهومی هست به نام حد نصاب که اکثر دانشگاه ها این حد نصاب رو اعمال میکنند ، به این صورت که یک نمره ای رو در نظر میگیرن و زیر اون نمره هر کس بیاره، حتی بهترین تراز رو هم اگر در بخش کتبی اورده باشه دیگه وارد رقابت نمیشه اصلا و حذف میشه. یعنی دانشگاه و اساتید حاضر هستن ظرفیتشون خالی باشه ولی ازون طرف دانشجویی که نمیخوان رو بر ندارن. حالا میگید این بی انصافی هست ، ممکن باشه ولی حقایق تلخ موجود هست.مثلا دانشگاه علم و صنعت به من گفت با استادی هماهنگ کردی ؟!گفتم نه! چون اصلا اطلاع هم نداشتم واقعا ازین مسئله ، گفت صراحتا پس چرا اومدی مصاحبه ، همون جا دانش جا دانشجو با رزومه بسیار ضعیف و رتبه چند برابر بیشتر رو برداشتن ، چون دانشجو خودشون بود و انتخاب اولش رو زده بود اونجا . در هر حال الان امسال پروندش بسته شده ، ان شا الله همه نتایج زحمتاشون ببینن.

کنکوری
میهمان
کنکوری
12 مرداد ، 1401

سلام و وقت بخیر
دوستان خواستم تجربه تلخی رو که دارم باهاتون در میون بذارم، حدود یک ماه پیش اینجا پیام گذاشتم و گفتم در مصاحبه دکتری به من گفتند که میتونی به قبول شدن امیدوار باشی و وضعیت خوبی داری و یکی دیگه از اساتید بیرون از جلسه مصاحبه گفت که میخوام تو بیای اینجا و برو خیالت راحت، ولی امروز فهمیدم که پذیرفته نشدم. البته بگم که مصاحبه من از طریق بدون کنکور و پذیرش استعداد درخشان بود. خواستم بگم نه از اخم و بی تفاوتی اساتید ناامید بشید نه به به به و چهچه اساتید امیدوار.
با سپاس.

کنکوری
میهمان
کنکوری
12 مرداد ، 1401

سلام به همگی دوستان.ایا امکان دارد یک داوطلب استعداد درخشان از نظر دانشگاه نمره قبولی کسب کند ولی سنجش مردود اعلام کند؟ در صورت امکان اگر پاسخ مثبت است لطفا علت آن را بیان کنید.بسیار ممنون و سپاسگزارم. امیدوارم همگی مزد تلاشمان را کسب کنیم.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
12 مرداد ، 1401

من‌ازطریق‌سایت‌سنجش
قیمت‌پیگیری‌ودرخواست‌هاسوال‌مطرح‌کردم
وگفتندنیمه‌اول‌شهریورماه

12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x