کد خبر: 61392

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/31

سوالات مصاحبه دکتری کارآفرینی پردیس کیش دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

سوالات مصاحبه دکتری کارآفرینی پردیس کیش دانشگاه تهران

سوالات مصاحبه دکتری کارآفرینی پردیس کیش دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه تخصصی آزمون دکتری ، مصاحبه های پردیس کیش دانگاه تهران در سال طی روزهای 11 و 12 اسفند برگزار می شود . درباره مصاحبه دکتری کارآفرینی پردیس کیش دانشگاه تهران و سوالاتی که اساتید در جلسه مصاحبه می پرسند ، میتوان به موارد زیر اشاره داشت :

🔴 معرفی خود به زبان انگلیسی

🔴 توضیح مختصر درباره روش تحقیق پایان نامه یا مقالاتی که دارید

🔴 ذکر نام 2 استاد ایرانی در حوزه کارآفرینی

🔴 ذکر نام 2 کتاب در حوزه کارآفرینی

🔴 ذکر نام 2 دانشمند در حوزه کار آفرینی

🔴 تعریف کارآفرینی توسط شومپیتر چیست؟

🔴 طرح عنوان پیشنهادی برای رساله دکتری  و توضیح درباره آنها

🔴 آیا شما کار کردن در حین تحصیل رو پیشنهاد میکنید؟

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

موضوع مورد علاقه برای رساله دکتری کارآفرینی:  یکی از سؤالاتی که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود،  زمینه کاری مورد علاقه شماست. طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید (یعنی انعطاف پذیر هستید).

ورود به بازار کار کارآفرینی کمک بسزایی در کسب تجربه و افزایش مهارت های بچه ها میکند. کار کردن در حین تحصیل بستگی به مقطع تحصیلی آنها و به شغلی که میخواهند انتخاب کنند، دارد. برای دانشجوهایی که میخواهند وارد بخش خرید و فروش و به طور کل تجارت بشوند حتما کار کردن پیشنهاد میشود و بسیار کمک کننده هم خواهد بود. بچه ها میتوانند با ورود به بازارکار مهارت های کاری و حرفه ای شان رو ارتقا بدهند.

تفاوت کارآفرینی و مدیریت : رشته من کارآفرینی است که بین آن و مدیریت تفاوت وجود دارد؛ «مدیریت» عبارت است از توانایی اداره یک مؤسسه یا شرکت که بطور خلاصه می‌توان آن را علم اداره یک شرکت دانست. اما کارآفرینی، ناظر بر راه‌اندازی یک کسب‌وکار و شرکت می‌باشد. ما در وهله اول نیاز به تأسیس شرکت‌های خوب و قوی در حوزه‌های مختلف داریم و سپس بحث مدیریت آنها به میان می‌آید. این تفاوت میان «مدیریت» و «کارآفرینی» از دیدگاه من است و به نظر من، «کارآفرینی» مقدم بر «مدیریت» قرار می‌گیرد.

دکتری کارآفرینی، آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی به سه گرایش کارآفرینی، مدیریت تکنولوژی،آینده پژوهی و سیاست گذاری علم و فناوری تقسیم می شود .(برای خواندن ادامه مطلب برای بازار کار رشته کارآفرینی،آینده پژوهی و مدیریت تکنولوژی کلیک کنید).

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

کسی که میخواد وارد حوزه تدریس بشه، باید تمرکزش رو به طور کامل به روی درس و افزایش علم تئوری بزاره تا بتونه در این حوزه درآمد خوبی روکسب کنه. پس به اینجور افراد کار کردن در حین تحصیل اصلا پیشنهاد نمیشه، مگر اینکه در هفته 4 الی 5 ساعت صرف تدریس خصوصی کنن.

در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد.برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت میکند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند(مطالعه ی مطلب “کلمات رایج در ارسال مقالات به مجلات خارجی” توصیه میشود.) مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

اطلاع نسبی از دانش روز: سعی کنید خلاصه مقالات ( Abstract ) ماه های اخیر یک نشریه معتبر در زمینه کاری خود را مطالعه کنید. اگر آشنایی شما با زبان زیاد نیست از منابع فارسی استفاده کنید. به هر حال سعی کنید از موضوعات جدید مطلع گردید.(8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول))

 آگاهی از جهان پیرامون: اگر داوطلب رشته هایی نظیر مدیریت ، اقتصاد و نظایر آنها هستید سعی کنید با مطالعه اخبار و اطلاعات مربوط به سایت های خبری تحلیلی در مورد مسائل داخل و خارج کشور آگاهی یابید و با مرور مسائل در ذهن خود برای سوالهای احتمالی پاسخ هایی آماده نمایید.

تهیه توصیه نامه ها : معمولا در مدارک دعوت به مصاحبه دانشگاه ها، دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد داوطلب خواسته می شود که یکی از آنها باید از استاد راهنمای وی باشد.

کل زمان مصاحبه برای امسال طبق گفته دانشجویان حدود یک ربع بوده است.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوادکوهی
میهمان
سوادکوهی
24 آذر ، 1402

محیط دانشگاه بسیار صمیمی هست شاید به علت تعداد دانشجوی کم و فضا و جو خود دانشگاه که سبب می‌شه در اندک مدتی دوستان زیادی از رشته ها مختلف پیدا کنی. جو دانشگاه بسیار عالی هست و ارتباط خوبی بین کلیه اساتید و مسئولین با دانشجویان برقرار هست.
جو دانشگاه بسیار عالی هست و ارتباط خوبی بین کلیه اساتید ومسئولین با دانشجویان برقرار هست.

متقاضی دکتری
میهمان
متقاضی دکتری
13 مرداد ، 1401

توصیه برای خودم و دوستان عزیز .
دوست گرامی شما تمام تلاشتون رو انجام بدین و فقط کافی هست خودتون از خودتون رضایت کامل از عملکردتون داشته باشید . در این صورت توانایی تان ، اعتماد به نفس تان و … آنقدر افزایش پیدا میکنه که دیدگاه اطرافیانتون به خودتون ، به کمترین حد خودش میرسه .
بایستی آنقدر خوب باشیم که هم رقیب رو ببریم هم داور رو.
تلاش ، تلاش ، تلاش . و پشت سر همه اینها انگیزه …

Mojtaba
میهمان
Mojtaba
13 مرداد ، 1401

دوست گرامی ممنون از حُسن توجه شما و یاداوری نمودن هدف از ایجاد این صفحه که قطعا نشان دهنده نیت خیر شما هست
همان طور که در بین کامنت ها مشاهده کردید شخصا تا الان سعی کردم اگر قادر به پاسخگوی سوالات دوستان باشم دریغ نکنم با وجود اینکه هیچ وابستگی رسمی با این سایت ندارم و صرفا به عنوان یه داوطلب در کنار بقیه داوطلبان عزیز حضور دارم…. و البته انصافا بقیه دوستان هم این چنین بوده اند
همان طور که شما و دوستان تجربه کنکور های متعدد رو داشتید و در جریان فشار بار روانی قبل از اعلام نتایج هستید آیا صحبت کردن با دوستانی که در شرایط مشابه با شما هستند از بار استرس شما کم نمیکند؟! ایا خود این واژه “استرس” جزو تجربیات دکتری ۹۸ نیست؟!
وقتی در سیستم اموزشی به ما یاد ندادند در کنار این همه بار مضاعف استرس کنکورهای متعدد چطور باید بر اثرات مخرب آن مقابله کنیم خوب چه اشکالی دارد در کنار هم و با صحبت کردن با همرزمان خودمان اثرات آن را کاهش بدهیم؟!
اگر در این صفحه هیچ صحبتی تاکید میکنم هیچ صحبتی راجع به تجربیات دکتری ۹۸ نمیشد و یا سوالات دوستان توسط سایر داوطلبان پاسخ داده نمیشد تذکر شما کاملا صحیح بود … اما همان طور که میبینید اینطور نیست!
و در مورد انتخاب اسامی هم خوب کاملا مشخصه که وقتی سایت تایید میکند پس مشکلی نیست …. دکترهای آینده قرار نیست ادمهای خشک و ۲۴ ساعته اتوکشیده ای باشند که در تمام روز راجع به مقالات خود صحبت کنند مطمئن باشید اتفاقا صرفا با تاکید بر رتبه و تراز و کتب و فرمول و مقالات مرزهای دانش کشور عزیزمان ایران جابجا نخواهد شد … عنصر اصلی لازمه این کار که متاسفانه در سیستم آموزشی ما همیشه سرکوب شده “خلاقیت” هست …. تکرار مکررات در علم هیچگاه باعث تغییری در آن نشده تا زمانیکه خلاقیت چاشنی آن شده ….
اگر صحبتهای بنده و دوستان باعث شده تا فقط ذره ای از استرس دوستان را کم کند شخصا از این بابت بسیار خرسند و خوشحالم. 🙂
لطفا چندان سختگیر نباشید
با سپاس

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

من هم مصاحبه اولم رو خیلی خراب کردم اونقدر که استادا خودشون میگفتن آروم باش اتفاق خاصی نمیخواد. بیفته و بیچاره ها حال منو دیدن دیگه سوالی نپرسیدن 🙂
امیدوارم که بهترین ها براتون اتفاق بیفته

رضامنش
میهمان
رضامنش
13 مرداد ، 1401

در نگاه اول شاید رتبه. تراز و رزومه به چشم بیاد. ولی مهمتر مصاحبه شخص، اعتماد به نفس و تسلط روی خودش هست. ک متاسفانه بنده تو این زمینه ضعیف عمل کردم. و قبلا هم گفتم توی مصاحبه دانشگاه تهران زمانی ک از پاسخ به یک سوال درمانده شدم گریم گرفت و کل مصاحبه رو گریه میکردم. طوری ک واسم آب قند اوردن اساتید. و حتی از خوندن متن انگلیسی انصراف دادن چون واقعا بهم ریخته شده بودم و صدام در نمیومد. هدف از صحبت این بود به هیچ وجه با دیدن تراز و رزومه ما اعتماد به نفستون رو از دست ندین چون نحوه مصاحبه خودش حرف اولو میزنه

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x