کد خبر: 75167

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/26

سکوت سازمان سنجش در خصوص هزینه ۶۱۰ هزار تومانی ثبت نام آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

سکوت سازمان سنجش در خصوص هزینه ۶۱۰ هزار تومانی ثبت نام آزمون دکتری

سکوت سازمان سنجش در خصوص هزینه ۶۱۰ هزار تومانی ثبت نام آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ثبت نام برای پذیرش در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود تا روز شنبه ۲۷ آبان ادامه دارد.
دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ نیز همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. نگاهی کوتاه به فرایند ثبت نام نشان می‌دهد هزینه ثبت‌نام داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته حدود صد درصد افزایش یافته است.

هزینه باورنکردنی برای ثبت نام در آزمون دکتری | 80 درصد افزایش برای یک سال !

در دفترچه راهنمای ثبت‌نام داوطلبان دکتری ۱۴۰۳ آمده است: متقاضیان آزمون لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۶/۰۰۰/۰۰۰ (شش میلیون) ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک مجموعه امتحانی، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.
همچنین با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، لذا متقاضیان برای استفاده از خدمات پیام کوتاه مبلغ۱۰۰/۰۰۰ (صد هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه نیز پرداخت کنند.
هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در حالی افزایش حدود هشتاد درصدی داشته است که این مبلغ در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۷۸ هزار تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده بود.

جدول زمان‌بندی فرایندهای آزمون دکتری

آزمون دکتری

مجموع هزینه ها

سال 1403

610 هزار تومان

سال 1402

378 هزار تومان

سال 1401

208 هزار و 500 تومان

سال 1400

150 هزار تومان

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳

افزایش هزینه ثبت‌نام در سال‌های شیوع کرونا ویروس به دلیل اینکه آزمون در شرایط خاص برگزار می‌شد و سازمان سنجش آموزش کشور ملزم به ایجاد فاصله‌گذاری و رعایت سایر الزامات بهداشتی بود، تا حدی منطقی به نظر می‌آمد. اما با وجود فروکش کردن کرونا در سال جاری که باید کاهش هزینه برگزاری کنکور دکتری را در پی داشته باشد، مشخص نیست بر چه اساسی هزینه این آزمون تورمی حدود صد درصدی را در پی داشته است.
افزایش تصاعدی هزینه ثبت‌نام آزمون کتبی آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) طی چهار سال اخیر که کم‌هزینه‌ترین بخش آزمون بود، نه تنها موجب نگرانی داوطلبان این آزمون شده است، بلکه بیم این وجود دارد که این افزایش ممکن است موجب شود برخی داوطلبان که از نظر علمی توانمند هستند، اما توانایی مالی بالایی ندارند، عملا از گردونه رقابت در این آزمون حذف شده و عطای شرکت در آزمون را به واسطه هزینه‌های بالا به لقای آن ببخشند.
اگر چه سازمان سنجش آموزش کشور هنوز در خصوص افزایش سرسام‌آور هزینه‌های ثبت‌نام در آزمون دکتری توضیحی را به داوطلبان و خانواده‌ها ارائه نکرده است. اما انتظار می‌رود سکوت سازمان سنجش در خصوص هزینه شکسته شود و این سازمان با مدیریت منطقی هزینه‌های ثبت‌نام، آزمون‌های سراسری را وسیله‌ای برای کسب درآمد سازمان خود قرار نداده و شرایطی را فراهم کند تا داوطلبان از تمامی اقشار جامعه دغدغه شرکت در آزمون را نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ملیکا
میهمان
ملیکا
1 آذر ، 1402

هزینه ششصد هزار تومان؟؟؟؟؟

چخبره اخه

لطفا از طریق نمایندگان مجلس راجب این هزینه های سرسام آور مصاحبه بگیرید

از کجا بیاریم این پولارو اخه

صادق
میهمان
صادق
1 آذر ، 1402

یعنی چی ۶۰۰ هزار تومن؟ چه خبرتونه؟

م.ر
میهمان
م.ر
1 آذر ، 1402

خیلی از سوالها بخاطر پاسخهای سلیقه ای استادان طراح، مورد پذیرش قرار نمیگیره اگرنه در مورد مفاهیم، ممکنه نظر داوطلب در پاسخنامه درست باشه🥺🥺😭😶

افسانه
میهمان
افسانه
1 آذر ، 1402

خیلی بی انصافیه این مبلغ برای ثبت نام

ساناز
میهمان
ساناز
26 آبان ، 1402

اینا همه سنگ اندازیه.مقاله رو دانشجو می‌نویسه باکلی منت ،به اسم استاد درمیاد.خود اساتید بعد بیست سال مسلط به همه ی رزومه ها میشن،چطور از دانشجو انتظار دارن یه شبه اوستا بشه؟

مرضیه
میهمان
مرضیه
26 آبان ، 1402

سلام شمارو به خدا یه راه حلی برای ما بذارید، چیکارش کنیم، الان با حقوق کارگری چطوری باید از پس این هزینه ی سرسام اور و هزینه ی مصاحبه براومد؟ مگه یه فارغ التحصیل بیکار اصلا درامدی داره، اگر کار و درامد داشتیم چرا میومدیم دکتری؟ به قران دارن ظلم میکنن، اعصاب برام نمونده، افسرده هستم، با ۳۰ سال سن هیچ آینده ای ندارم من زندگیم همش شده بود درس، نه تفریح کردم نه خوشی، هم کارشناسی، هم ارشد، استعداد درخشان شدم، که یه کار خوب پیدا کنم، اما فقط یه کار غیرمرتبط با رشته تحصیلم پیدا کردم که کارگری بود، اونم ول کردم که یه کار در شان پیدا کنم، نیست، شهرستان هیچی نیست

رضی
میهمان
رضی
25 آبان ، 1402

اینکه هزینه ثبت نام زیاد بله واقعا زیاد هست اما من می خواهم برای دوستانی که گفتند ما چنین پولی نداریم گه من می تونم درک کنم شرایط برای خیلی ها سخت هست اما دوستان دوره دکتری بسیار پرهزینه هست حتی برای دوستانی که در دوره روزانه و در رشته های بدون آزمایشگاه قبول می شوند نمونه هزینه رزرو هر روز وعده ها غذا می باشد که سه وعده حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان هست و این رو هم در نظر داشته باشید که بخاطر شرایط درسی حدود ۲ سال شما قادر به کار کردن نخواهید بود و برای دوستانی که خوابگاه بیرون دانشگاه دارند هزینه رفت و آمد و هزینه خوابگاه و هزینه رفت و آمد به شهر خودشون رو هم اضافه کنید دقیق تر بررسی کنید

هاشمی
میهمان
هاشمی
25 آبان ، 1402

سلام، همین کار هاست که بسیاری از مردم بخصوص جوانان را واردار به اعتراض میکنن کسی هم که به هیچ کس جواب نمیده چه برسه به جواب قانع کننده ای که برای همچین کارهای مسیئولین به مردم و جوانان بخوان بدن همین مردم را به ستوه اورده والا هیچکس با امنیت مخالف نیست

مهمان
میهمان
مهمان
25 آبان ، 1402

لطفا شرکت نکنید تا سازمان بتونه یه ارزیابی درست از صفر تا صد درس خواندن ومنابع وداشگاههایی که دکتری ارایه میدهد داشته باشه.شاید سیستم تدریس عوض شد.خدارا چه دیدید؟انواع سنگ اندازیها هست اعم از رزومه،زبان مقاله وازهمه بدتر آزمون جامع.که اصلا نیازی نیست بنظرمن.باید پژوهش میدانی،کار عملی ومنابع مفید ارایه بشه.معلومه با این وضعیت ،بعد دکتری هم وضع همینه.وضعیت آقایون سختتره چون هم سربازی دارند وهم باید حداقل خرج خودشونو بدهند.اما خانمها تقریبا چنین مشکلی ندارند.برای همه ی شما آرزوی موفقیت و کامیابی میکنم وله خدای رحمان میسپارمتون.لطفا امسال اصلا کنکور دکتری شرکت نکنید.

محمدرضا
میهمان
محمدرضا
25 آبان ، 1402

خودتون رو سرکار نزارین

افشین
میهمان
افشین
25 آبان ، 1402

من که برای اولین بار میخواستم ثبت نام کنم، منصرف شدم و از خیر آینده درخشانی که بعد از دکتری در انتظارمه گذشتم!
فعلا همین مدرک ارشدم رو قاب می کنم میزنم به دیوار تا درس عبرتی بشه برای آیندگان!

محمد
میهمان
محمد
25 آبان ، 1402

بهترین راهی که داریم، ز‌‌‌مینه‌سا‌‌زی برای ظهور حضر‌‌‌‌‌ت مـهـد‌‌‌‌‌ی‌‌‌(‌‌‌عج‌‌‌) است… او استاد و نمایندهٔ کامل تمام علوم است… او از مشکلات‌ ما بیش از خودمان متأثر می‌شود… با ظهور او، مشکلات به بهترین شکل حل می‌شوند… ولی متأسفانه او در زمان خودش غر‌‌‌یب است… تا می‌توانیم درباره‌اش مطالعه کنیم، و او را به‌صو‌‌رت صحیح به جا‌‌‌معه معرفی کنیم.

ساحل
میهمان
ساحل
25 آبان ، 1402

متاسفانه به دلیل هزینه بالای ثبت نام آزمون دکتری 1403 نسبت به سال قبل موفق به شرکت در کنکور دکتری امسال نشدم. پول ندارم دستم تو جیب پول پدرمه که میگه زیاده ندارم بدم.

کنکوری
میهمان
کنکوری
25 آبان ، 1402

دیشب حوالی ساعت بیست برای ثبت نام اقدام کردم سایت بازنکرد

14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x