کد خبر: 74943

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/23

سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳

منابع آزمون دکتری

سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳

سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳

در این صفحه به بررسی سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳ می پردازیم :

🔴 اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام نظیر کد شهر محل تولد، کد دانشگاه محل تحصیل، کد رشته تحصیلی و سایر را چگونه به دست آورم؟
🟩 در ابتدا توصیه می‌شود دفترچه راهنمای ثبت‌نام را به دقت مطالعه نموده و اطلاعات مورد نظر را از دفترچه راهنما( یا اصلاحیات آن در صورت وجود) استخراج نمایید. همچنین می‌توانید این اطلاعات را با مراجعه به جداول مورد نیاز جهت ثبت‌نام در منوی سمت راست به دست آورید.

لینک ثبت نام

🔴 برخی از اطلاعات ثبت‌نامی را اشتباه وارد نموده‌ام
🟩 جهت ویرایش اطلاعات ثبت‌نام، می‌توانید از قسمت ویرایش اطلاعات اقدام نمایید. توجه فرمایید که شما حداکثر ۵ بار می‌توانید اطلاعات خود را ویرایش نمایید.

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری (Phd) سال 1403

🔴 برای بدست اوردن شماره پرونده و کدرهگیری ثبت‌نام چه کنم؟
🟩 در سیستم پاسخگویی فرمی تعبیه شده است که بصورت سیستمی و بلافاصله پس از تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز را به کاربر نمایش می‌دهد. جهت استفاده از این فرم با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلب مطابق مدرک شناسایی در سایت عضو شوید و سپس نسبت به ارسال درخواست با عنوان «دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت‌نام» اقدام نمایید. در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده، شماره پرونده و کدرهگیری ثبت‌نام بصورت سیستمی و بلافاصله در پاسخ به درخواست شما اعلام می‌شود.
🟩 لازم به ذکر است که این فرم صرفا در بازه زمانی ثبت‌نام فعال خواهد بود.
توجه: در صورتیکه از قبل در سیستم پاسخگویی عضو شده‌اید، نیازی به ثبت مجدد اطلاعات نیست. دقت فرمایید که اطلاعات شناسنامه‌ای شما در سیستم پاسخگویی با اطلاعات شناسنامه‌ای در زمان ثبت‌نام یکسان باشد.

مهمترین تغییرات کنکور دکتری ۱۴۰۳ / کدرشته‌های مرتبط باهم ادغام شدند

🔴 شماره پیگیری پرداخت چیست؟
🟩 شماره پیگیری پرداخت کدی است که در سایت http://epay.sanjesh.org و قبل از هدایت کاربر به سایت بانک جهت پرداخت وجه نمایش داده می‌شود و با توجه به اینکه ارائه این شماره در پیگیری‌های احتمالی بعدی الزامی است، توصیه می‌شود حتما این شماره را یادداشت کنید.

جرایم کنکور دکتری شامل چه مواردی است؟ / جریمه ۱۰۰ میلیونی و ۵ سال حبس در انتظار متخلفان

🔴 شماره سریال ثبت‌نام چیست؟
🟩 شماره سریال ثبت‌نام عددی است که معمولا ۱۲ رقمی بوده و پس از پرداخت وجه در سایت http://epay.sanjesh.org در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و کاربر توسط آن می‌تواند در سامانه ثبت‌نام مربوطه، وارد شده و اطلاعاتش را ثبت نماید.
با توجه به اینکه ممکن است چندین سامانه ثبت‌نام بطور همزمان فعال باشد بدیهی است که سریال‌های مورد نیاز آنها در سایت فوق به فروش می‌رسد. لذا در زمان خرید سریال ثبت‌نام به عنوان آزمون دقت نمایید‌
🔴 شماره سریال ثبت‌نام را گم کرده‌ام
🟩 در صورتی که شماره سریال ثبت‌نام/علاقه‌مندی را گم کرده‌اید یا به آن دسترسی ندارید می‌بایست در سایت http://epay.sanjesh.org از منوی «مشاهده مشخصات کارت» اقدام نموده و پس از انتخاب سیستم مربوطه و وارد کردن شماره پیگیری پرداخت و سایر مشخصات خواسته شده، در صورتی که اطلاعات صحیح باشد، بلافاصله شماره سریال ثبت‌نام نمایش داده می‌شود.

جدول زمان‌بندی فرایندهای آزمون دکتری منتشر شد

🔴 منظور از کد ترکیب در آزمون دکتری ۱۴۰۳ چیست؟

🟩 تا سال گذشته، همه داوطلبان یک کدرشته در آزمون دکتری به سوالات دروس یکسانی پاسخ می‌دادند و در نهایت نیز تنها یک رتبه برای همه گرایش‌های آن رشته به دست می‌آوردند. در سال جاری برای اولین بار در آزمون دکتری، دروس مورد سوال در گرایش‌های مختلف یک رشته متفاوت شده‌اند. به این معنا که داوطلبانی که گرایش مشخصی از یک رشته را مدنظر دارند، تنها لازم است به سوالات دروسی که برای آن گرایش موثر هستند پاسخ دهند و نمره درس تخصصی کنکور آن‌ها تنها از همین دروس محاسبه خواهد شد. دروسی که در هر کد ترکیب موثر هستند با علامت تیک در جدول مشخص شده‌اند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

🔰به بیان ساده تر، یک دفترچه تخصصی برای هر رشته و تمام گرایش های آن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و داوطلبان هر گرایش باید درس های گرایش خودشان را فقط پاسخ بدهند.

🔴 آیا پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری تخصصی ۱۴۰۲ اجازه شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را دارند؟

🟩 بر اساس دفترچه ثبت‌نام دکتری ۱۴۰۳ (دانلود دفترچه)، پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه و غیرروزانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ می‌توانند در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام و شرکت نمایند.

🔴 آیا دانشجویان مقطع دکتری، می‌‎توانند در آزمون دکتری ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

🟩 دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام و شرکت نمایند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

🔴 آیا فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری هم می‌توانند در کنکور دکتری ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

🟩 ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون برای فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصیل در آن مقطع تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بلامانع است.

🔴 آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند هم می‌توانند در کنکور دکتری ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

🟩 بله، همه کسانی که تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد شوند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ هستند.

🔴 آیا در ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ شرط معدل وجود دارد؟

🟩 داوطلبانی که معدل مقطع کارشناسی ارشد آنان کمتر از ۱۴ است، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۳ را ندارند.

🔴 اطلاعات موردنیاز جهت ثبت‌نام در آزمون دکتری ۱۴۰۳ از جمله کدهای رشته‌‎های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته امتحانی، دانشگاه و شهر را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

🟩 پس از ورود به سامانه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، می‌توانید از منوی سمت راست، قسمت «جداول موردنیاز جهت ثبت‌نام»، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آوردید یا در قسمت اطلاعات بیشتر ، رو به روی بخش هایی که می بایست در موقع ثبت نام پر بنمایید به این جداول دسترسی پیدا کنید.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x