کد خبر: 54868

تاریخ بروزرسانی : 1398/09/25

شرایط بورسیه دکتری 99 خارج از کشور

منابع آزمون دکتری

شرایط بورسیه دکتری 99 خارج از کشور

شرایط بورسیه دکتری 99 خارج از کشور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پرونده شرایط بورسیه دکتری 99 خارج از کشور بسته نشده است اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره 2 دکتری(دفترچه انتخاب رشته) اعلام نیاز و بخشی از هزینه را پرداخت کنند ظرفیت اعلام می کنیم.

مجتبی صدیقی درباره صفر شدن بورسیه دکتری خارج از کشور گفت: الان چند سالی است که اعزام دانشجو به شکل بورسیه را کاهش داده ایم و تقریباً از سال 97 در دفترچه ‌آزمون پیش بینی نکرده ایم. وی افزود: دلیل آن این است که هم تحصیلات تکمیلی ما خیلی رشد کرده و بسیاری از نیازهای ما را تامین کرده است، هم البته مشکلات اعتباری و بودجه ای وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به جای هر دانشجو که به بورس اعزام می شود حداقل می توان 8 دانشجو را به دوره کوتاه مدت فرصت تحقیقاتی اعزام کرد.

بورسیه دکتری خارج از کشور بسته نشده است

وی یادآورشد: با این حال پرونده آن را نبسته ایم اگر دانشگاه‌ها تا صدور دفترچه شماره 2 دکتری در رشته های خاص و رشته های بین رشته ای اعلام نیاز کنند و بخشی از هزینه را خودشان تقبل کنند، ظرفیت اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: سعی کرده ایم آنچه را که می توانیم صرفه‌جویی کنیم را در دوره های شش ماهه مورد نیاز دانشجویان دکتری برای سفر تحقیقاتی به خارج از کشور و یا انجام بخشی از پژوهش خود در داخل دانشگاه های اختصاص دهیم.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

اعزام 458 دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور در روزهای اخیر

وی ادامه داد: البته سعی کردیم جمعیت دانشجویان استفاده کننده از فرصت تحقیقاتی را افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در روزهای اخیر 458 دانشجو دکتری به فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شدند، 407 نفر نیز دوره خود را در داخل کشور سپری می کنند.

توزیع 250 سهمیه جدید فرصت تحقیقاتی دکتری

وی ادامه داد: از نزدیک به 600 سهمیه ای که در 6 ماه اول سال بین دانشگاه ها توزیع کردیم، حدود 250 سهمیه جدید دوباره به دانشگاه ها اختصاص داده ایم که منتظریم دانشجویان را معرفی کنند و امیدواریم تا پایان سال آنها نیز اعزام شوند.

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x