کد خبر: 57505

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/01

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400

منابع آزمون دکتری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی یکی از ارزشـمندترین منابعی است که جامعه براي پیشرفت و توسعه در اختیار دارد. این نهاد به جهت نقش تعیـین کننـده اي کـه در تولیـد دانـش (پژوهش) و انتقـال دانـش (آمـوزش ) دارد بعنـوان یکـی از شاخصهاي تعیین میزان توسعه کشورها مد نظر قـرار گرفتـه است.دانشـگاه آزاد اسـلامی در چارچوب قانون سـنجش و پـذیرش دان شـجو در دوره هـاي تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و مصوبات شوراي سنجش و پذیرش در دوره هاي تحصیلات تکمیلی در سال 1400 اقدام به پذیرش در دکتري تخصصی از میان داوطلبان واجد شرایط مینماید.شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1400 در این نوشته بیان می شود:

1-معدل کل

طبق آئین نامه استعداد درخشان این دانشگاه ، داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد می بایست شرطمعدل حداقل 17.5 را داشته باشند که نتایج انتخاب رشته دکتری بدون آزمون آزاد برای این دسته از داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش هر دانشگاه ، معدل و لیست انتخاب داوطلب اعلام خواهد شد .

2-سال فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهاي برتر حداکثر تـا 5 سال پس از فراغت از تحصیل(فارغ التحصیلان سال 1395 بـه بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات این آئیننامه به منظور پـذیرش در مقطـع دکتـري تخصصـی میباشند.

3-معدل پایان نامه

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

داوطلبان در تمامی گروه های آزمایشی می بایست حداقل نمره 17 در واحد پایان نامه خود داشته باشند . از میان داوطلبانی که ارزیابی پایان نامه آنها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگانی کـه پایان نامه آنها با درجه خوب به بالا ارزیابی شده است مجاز به ثبـت نام در دوره بدون آزمون ( استعدادهای درخشان ) خواهند بود . 

4-ارائه فایل مقالات علمی ISI و ISC

داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت یک نسـخه از فایـل مقـالات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

5-تجانس رشته

متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمـون (اسـتعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشـته ای متجـانس بـا رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسـی ارشـد خـود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

برای دریافن رشنه های دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x