کد خبر: 62518

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/12

شهریه دکتری 1401 دانشگاه شهید بهشتی

منابع آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بنا بر اعلام دانشگاه شهید بهشتی ، شهریه دکتری 1401 دانشگاه شهید بهشتی دوره های نوبت دوم (شبانه) و پردیس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است:

شهریه دکتری 1401 دانشگاه شهید بهشتی

آشنایی با دانشگاه شهید بهشتی

هر چند از تاسیس رسمی دانشگاه شهید بهشتی شصت سال می ­گذرد (از سال 1338)، اما پیگیری اسناد و مدارک موجود نشان می­ دهد اندیشه­ ی ایجاد دانشگاه ملی ایران از سال 1290 شمسی وجود داشته است. اسناد موجود بیانگر آن است که درخواست تاسیس دانشکده­ی پزشکی این دانشگاه در سال 1331 توسط سید مهدی فیروز آبادی و عبدالباقی فربود به وزارت دربار داده می ­شود. همچنین مدارک دیگری مبنی بر سند تاسیس مدرسه دانشگاه ملی وجود دارد که وزارت معارف، امتیاز افتتاح مدرسه ­این دانشگاه را در سال 1334 طی حکمی به «ابوالحسن خان شریف» می ­دهد. پس از دو سال به دلیل برخی تغییرات، امتیاز مدرسه­ دانشگاه لغو گردید.
برخی از اسناد دیگر به سخنرانی دکتر علی شیخ الاسلام به نمایندگی از دانشجویان ایرانی در برابر محمدرضاپهلوی در سفر سال 1333 وی به آمریکا اشاره دارند و آن سخنرانی را منشاء پیشنهاد تاسیس این دانشگاه می‏دانند. همچنین در تیرماه سال 1338، چندتن از اساتید دانشگاهی (از جمله جهانشاه صالح و برخی از اساتید دانشگاه تهران) خواستار ملاقات با محمدرضا پهلوی برای تاسیس این دانشگاه شدند.
در سخنرانی دکتر شیخ الاسلام، مهم ­ترین دلیل ایجاد دانشگاه ملی ایران، پیشگیری از مهاجرت جوانان ایرانی از کشور عنوان شده بود. جلوگیری از بیکاری برخی از فارغ ‏التحصیلان در کشور، ناکارآمدی سیستم دانشگاه تهران و ایجاد تغییرات مثبت در کل کشور از دیگر دلایل تاسیس دانشگاه بوده اند.
پس از آنکه علی شیخ الاسلام تحقیقات جامعی درمورد دانشگاه ­های غیر دولتی در خارج از کشور انجام داد و به ایران بازگشت ابتدا در آذرماه 1338، در خیابان رامسر تهران دبیرخانه ای برای پیگیری امور تاسیس دانشگاه راه اندازی نمود. در اسفند 1338، این دبیرخانه ­غیررسمی به دستور محمدرضاپهلوی و موافقت حسین علاء به خیابان پاستور پلاک 57 منتقل شد. مسوولیت اصلی دبیرخانه، شناسایی آن دسته از دانش آموختگان ایرانی در اروپا و آمریکا بود که اشتغال رسمی و مشخصی نداشتند.
پس از افتتاح رسمی دانشگاه از سوی پهلوی دوم، یک و نیم میلیون مترمربع از اراضی منطقه­ ی سعادت آباد تهران به دانشگاه واگذار شد و پس از یک ­سال بررسی­ های فنی و علمی مقرر شد به دلیل برخوردار نبودن این منطقه از جاده­ مناسب و آب و برق، ضمن باقی ماندن اراضی مذکور در مالکیت دانشگاه، هفتادهزار متر مربع از اراضی منطقه­ ی اوین که پیشتر، هتل هیلتن و سازمان تاسیسات دفع آفات وزارت کشاورزی در مجاورت آن بنا شده بود، از سوی وزارت کشاورزی به دانشگاه واگذار شود.
پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به موجب قانونی که در شورای انقلاب تصویب شد، دانشگاه ملی دانشگاهی دولتی اعلام شد و در خرداد ۱۳۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی با تغییر نام دانشگاه از «ملی ایران» به «شهید بهشتی» موافقت کرد. در سال ۱۳۶۴ براساس مصوبه هیئت دولت جمهوری اسلامی مبنی بر تأسیس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مراکز درمانی و دانشکده‌ های پزشکی و پیراپزشکی از دانشگاه شهید بهشتی منفک و با نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کردند.
هم اکنون دانشگاه شهیدبهشتی در شصتمین سال تاسیس خود با 19 دانشکده، 11 پژوهشکده، قریب به 900 نفر عضو هیات علمی و بیش از 19000 دانشجو در حال فعالیت است.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

نشانی دانشگاه: تهران، اوین، ميدان شهيد شهرياری کدپستی: 1983969411
راهنمای تلفن های دانشگاه

تلفنخانه دانشگاه: ۲۹۹۰۱

تلفکس: 22431607

pr-office@sbu.ac.ir

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
13 مرداد ، 1401

دانشگاه تهران بسیار محترم و منطقی بودن اساتید. اصلا نمیذاشتن که بترسید یا اضطراب بهتون غلبه کنه … سوالات علمی میپرسیدن طوری که نیاز بود برای هر سوال یک الی دو دقیقه صحبت کنم. هر استاد قبل از سوال علمیش یه سوال شخصی می پرسید تا استرس نداشته باشم برای سوال علمیش. از پایان نامم سوال کردن و یک متن انگلیسی گفتن بخون خط به خط ترجمه کن. حدودا ۲۰ دقیقه طول کشید. در نهایت هم درباره ی شرایط دانشگاه بهم توضیح دادن و گفتن با این شرایط اوکی هستی یا نه که گفتم بله…

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

شهریه دانشگاه آزاد بیشتر از پردیس هست؟
پشیمون شدم دانشگاه آزاد انتخاب رشته نکردم

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

سلام به همه عزیزان
دیدم برخی از بزرگواران درباره تماس یا نگرفتم و ارتباط اون با قبولی صحبت میکنن که ممکنه استرس ایجاد کنه برای کسانیکه باهاشون تاحالا تماس نگرفتن.

تو چند تا پست پایینی هم این رو گفتم که من پارسال دو دانشگاهی طبق کارنامه نهایی قبول شده بودن اصلا باهام تماس نگرفته بودن.
بنابراین این موضوع حداقل برای خودم اتفاق افتاد. پس نگران تماس گرفتن یا نگرفتن نباشید و همه چی رو به خدا بسپارید

ناشناس
میهمان
ناشناس
12 مرداد ، 1401

رشته ای که اینهمه پذیرش بالایی داره رتبه ۱۵۰ براش بد نیست مثلا حتی رتبه ۳۰۰ برای رشته ریاضی بد به حساب نمیاد و برای قضاوت بهتر باید ظرفیت پذیرش برای روزانه تهران و شبانه تهران و روزانه شهرستانم مینوشتی کلا به سختی این روزا کسی سراغ مهندسی میره انشا الله که قبولی ولی مطمئنا سالای بعد اگه بمونی قبولیت فوق العاده راحت تر خواهد بود

Mina
میهمان
Mina
12 مرداد ، 1401

من الان حدس میزنم با اینکه بهشتی مصاحبه بدی داشتم ولی به خاطر رتبه و شرایط دیگه میگم همینجا قبول میشم حالا من واقعا جوابو نمیدونم ولی حدس که میتونم بزنم.
درد عشق کشیده رو عاشق میفهمه
شما یا احتمالا یا خیلی برای دکتری برنامه خاصی ندارین یا رتبتون لب مرز نیست این حس برزخو خوب درک نمیکنی یا چند ساله قبول نشدی براتون عادی شده

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x