کد خبر: 35023

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/16

عدم همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت

منابع آزمون دکتری

عدم همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت

عدم همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، حقوق اعضای هیات علمی که در دانشگاه های وزارت علوم تدریس می کنند با حقوق اعضای هیات علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می کنند، متفاوت است.

برهمین اساس برخی از اساتید دانشگاه ها در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار اصلاح حقوق اعضای هیات علمی، تحت عنوان متناسب سازی حقوق اعضای هیات علمی با دریافتی اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی شده اند.

معاون اداری مالی وزارت یادآورشد : وزیر علوم تحقیقات  فناوری دراین زمینه مکاتباتی را با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشته اند و دکتر جهانگیری نیز موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه منتقل کرده اند. قرار بود در بودجه دانشگاه ها دیده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

پیش از این منصور غلامی درباره همترازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم با وزارت بهداشت گفته بود: چندین سال است که افزایش حقوق هیات علمی نداشته ایم.

آغاز پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه شریف

بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم از ۷ ماه پیش آغاز شد تا جامعه علمی ما بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأنشان حمایت شوند و کارشان را همچنان که موثر بوده ادامه دهند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور

در این بررسی ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیات علمی وزارت علوم دارند که هیات امنای آن دانشگاه ها برای آنها تصویب کرده اند.

تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیات علمی وزارت علوم نیز تامین شود .

نظر موافق و مساعد آنها در حال بررسی است که امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسد.

جهت اطلاع از اخبار هیات علمی کلیک کنید

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

این حرفاست که ما را مجبور میکنه بریم خارج درس بخونیم- نه دردسرهای مالی داشته باشیم نه استرس پروژه و …-
چرا خودمون گول میزنیم؟ داوطلبین دکترا را مجبور میکنن به دروغ بگن نمیخوان کار کنن-مگه میشه؟!-خودتون جای اونا بذارین با این همه فشار مادی میشه کار پژوهشی با خیال راحت کرد؟!-بحث ترغیب ازدواج جوانان که به جای خود!!!!

کاوه
میهمان
کاوه
17 مهر ، 1402

چطور قرار داد یه بازیکن نیمکت نشین یه تیم دولتی فوتبال حداقل 300 میلیون میشه اما دولت توان پرداخت حقوق دکتری رو نداره ؟؟؟

حسن کچل
میهمان
حسن کچل
17 مهر ، 1402

دست از این سر کچل ما بردارید. بخدا قبلا مشکلمان کمتر بود. الان اگه مشکلمان 20 در صدش بخاطر پول نگرفتن باشه 80 درصدش بخاطر تبلیغات مضخرفیه که میگه دکتراها پول میگیرند. آبرومون رفت. چرا اینا فکر میکنند واسه یه عده که از پشت کوه اومدند حرف میزنند. البته خوشبختانه دوستان جواب کافی را دادند بلکه ایشون بفهمند.

لادن
میهمان
لادن
17 مهر ، 1402

من در بلژیک در حال تحصیل هستم و اینجا به دانشجوی دوره ی دکتری حقوق ماهیانه میدن، این قضیه در فرانسه، هلند و سوئد هم به همین شکل هستش.

حامد
میهمان
حامد
17 مهر ، 1402

تا اونجایی که من می دونم، در سوئد و هلند به دانشجوی دکترا حقوق می دهند.

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

دانشجو کارمند نیست که به او حقوق بدهند؟
مگر طلاب حوزه علمیه از مراجع ماهیانه دریافت نمی دارند؟ چرا نگاهی به سیستم ریشه دار حوزه نمی اندازید؟ همیشه غرب باید الگوی شما باشد؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

آری شما پولها را یه جیب بازیکنان فوتبال بریزید اینطوری کشور پیشرفت میکند.

مهری
میهمان
مهری
17 مهر ، 1402

من هم دانش آموز درس خوانی بودم و رتبه ی ۱۵ کنکور سال ۷۲. الان بعد بیست سال که هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد با مدرک دکترا هستم ماهانه هشت میلیون می گیرم(دانشجو نیست پول نیست).

حسین
میهمان
حسین
17 مهر ، 1402

بنده هم اکنون در کشور سویس در حال تحصیل در دوره دکتری میباشم ، و حقوق نیز دریافت میکنم. و دقیقن از مزایای یک کارمند برخوردارم. و مطلعم که دست کم در تمام اروپا شرایط به این صورت است.
به همین دلیل بود که من و تمادوستانم وطن را بدرود گفتیم و دیگر هم باز نخواهیم گشت.

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

پس اگه کسی بخواد هم درس بخونه هم زندگی کنه باید چیکار کنه؟ مگه دولت ادعا نمب کنه که جوونا باید ازدواج کنن؟اون تکلیف زن و شو هرایی مثل من و همسرم که هر دو دانشجو هستیم چیه؟باد هوا بخوریم؟اینجاها که میشه نگاهتونبه سمت الگوهای غربی میره مواقع دیگه اونا روقبول ندارین……….الان خیلی از دوستای من تو دانشگاهای خارج دانشجو ان و مشکلاتشون مثل این جا نیست………….من نمی دونم واقعا این آقا چه جوری این توجیهات رو میارن………..

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x