کد خبر: 73516

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/24

آغاز پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه شریف

منابع آزمون دکتری

آغاز پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه شریف

آغاز پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه شریف

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از برنامه این دانشگاه برای پرداخت حقوق به همه دانشجویان دکتری این دانشگاه تا ۵ سال آینده خبر داد و گفت: باید امید را افزایش بدهیم که چند اقدام برای افزایش امید داشته‌ایم و این موضوع را باید به صورت مستمر داشته باشیم.
وی گزارشی از عملکرد دانشگاه شریف ارائه داد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه صنعتی شریف شیب رشد بسیار خوبی را داشته، ما در اوایل انقلاب فقط معطوف به تربیت کارشناس بودیم، بعد از دفاع مقدس ما در همه رشته‌هایی که در دانشگاه داشتیم، تحصیلات تکمیلی و به ویژه در تحصیلات تکمیلی مقطع دکتری را راه انداختیم و الان دانشگاهی هستیم که تقریبا ۵۰ درصد جمعیت دانشجو کارشناسی است و ۵۰ درصد حدودا کارشناسی ارشد و دکتری هستند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌های کشور و خود دانشگاه صنعتی شریف هستند، بخشی هم در دانشگاه‌های دنیا در شرکت‌های بزرگ بین‌المللی دنیا مدیریت یا کارشناسی را دارند و نقش آفرینی می‌کنند.

آگهی پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف 1402 (دانشجویان ممتاز )

دانشگاه صنعتی شریف - Sharif University of Technology

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: حدود ۶۰ هزار فارغ‌التحصیل داریم که در اقصی نقاط کشور و اقصی نقاط دنیا نام «شریف» را به عنوان نگین آموزش عالی کشور درخشنده‌تر می‌کنند و این باعث افتخار است. بعد از کرونا ما باید از آموزش مجازی به آموزش حضوری برمی‌گشتیم، چون آموزش مجازی نتوانست آن قدری که فکر می‌شد، نیاز را پاسخ بدهد، ما الان ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی را داریم ولی بر آموزش حضوری تاکید داریم و بعضی از کارهایمان را که به صورت مجازی بهتر، سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، از آموزش مجازی استفاده می‌کنیم؛ مثلا اگر داوری را بخواهیم از یک کشور دیگر یا از شهر راه دوری در یک دفاع پایان‌نامه داشته باشیم، حتما از آموزش مجازی استفاده می‌کنیم.
وی درباره فعالیت‌هایی که اخیرا در این دانشگاه انجام شده است، افزود: ناحیه نوآوری شریف در کنار دانشگاه و در پیرامون دانشگاه به وسعت حدودا ۱۲ برابر خود دانشگاه برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است تا هر کس در دانشگاه از دانشجوی کارشناسی گرفته تا هیات علمی و فارغ التحصیل اگر خواست کار فناورانه‌ای انجام دهد، مقدمات آن برایش مهیا باشد و از معافیتهای مالیاتی در صورت استقرار در این ناحیه برخوردار شود و شهرداری نیز تسهیلاتی را فراهم کرده است.

حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟

رئیس دانشگاه شریف افزود: یکی از کارهایی که در این مدت انجام شده است مربوط به مسکن اساتید دانشگاهی بویژه اساتید جوان فاقد مسکن است که به این منظور پروژه‌ای را در روز دوم مهر با حضور دکتر زاکانی شهردار تهران، دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهوری کلنگ زنی کردیم. همچنین در صدد انجام اقداماتی در مسیر بین‌الملل‌سازی دانشگاه هستیم که این موضوع باعث ارتقای رتبه دانشگاه و افزایش تعاملات پژوهشی و آموزشی می‌شود و بدین طریق تعاملات فرهنگی و اثرگذاری‌های متقابل بین‌المللی را گسترش می‌دهیم.
وی درباره تعاملات با سایر نهادها و مراکز علمی و دانشگاهی، خاطرنشان کرد: در بعضی از حوزه‌هایی که مساله اصلی کشور است، مثلا در بحث انرژی تلاش می‌کنیم رویدادی را در اوایل سال آینده برگزار کنیم که این رویداد همه نهادهای بین‌المللی مرتبط و شخصیت‌های مرتبط را در راستای پیداکردن راه حلی برای کشور و منطقه و جهانیان گرد هم آورد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق در مشهد، گفت: امیدواریم که بهار آینده اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ایران و چین یعنی برترین‌های دانشگاه‌های چین و برترین دانشگاه‌های ایران را در دانشگاه شریف میزبان باشیم.(عدم همترازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت)
وی درباره اینکه این فعالیت‌ها دربرگیرنده تفاهم‌نامه است یادآورشد: تفاهم نامه فقط کاغذ است، وقتی دیدار اتفاق می‌افتد وقتی اجلاس اتفاق می‌افتد، یک مقدار جدی‌تر می‌شود، وقتی که استاد می‌رود و استاد می‌آید، دانشجو می‌رود و دانشجو می‌آید، این خیلی جدی‌تر و عملیاتی می‌شود. باید تلاش کنیم دانشجویان بین‌المللی را زیاد کنیم و دوره‌های مشترک در حد دکتری داشته باشیم. این تعاملات در قالب کلاس مشترک، درس مشترک، همایش مشترک، مقاله مشترک و کتاب مشترک به زبان بین‌المللی خودش را بروز و ظهور می‌دهد و قطعا باید این مسیر را ادامه بدهیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: متاسفانه زیر ۱۰۰ نفر در دانشگاه دانشجوی خارجی داریم. چرا که پذیرش دانشجوی خارجی در شریف با ملاحظاتی باید انجام شود؛ آن هم ملاحظه رقابت با تک رقمی‌ها و دو رقمی‌های کنکور؛ به این جهت قاعدتا اگر بخواهیم دانشجوی خارجی بپذیریم، باید تیزهوشان کشورهای دیگر را بپذیریم. چرا که وقتی نام دانشگاه شریف در گواهینامه فارغ‌التحصیلی آن‌ها وجود دارد، باید کارنامه‌شان نیز گویای همان باشد.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

شرایط ثبت نام در خوابگاه‌ دانشگاه شریف

شرایط تحصیل در دوره دکتری دانشگاه شریف چیست؟

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
34 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علومی
میهمان
علومی
24 آذر ، 1402

مسئولین دانشگاه معمولا با بیشترین توانشون به کار دانشجو ها رسیدگی میکردن و برای خود من حتی یکبار هم پیش نیومده که مسئولی از کوچکترین چیزی دریغ کرده باشه.

کشتکار
میهمان
کشتکار
17 مهر ، 1402

وقتی میان قانون تصویب میکنند که کارمند باشی باید استعفا بدی یا مرخصی بی حقوق بگیری تا بتونی دکتری بخوانی ، واقعا هم حقوق دادن شون لطف است و منت بر سر ما
اون هم تا پنج سال آینده که تورم میلیون درصد رفته بالا

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

در آمریکا مثل تمام کشور‌های صنعتی دانشجو از استادش یااا تیم بخاطر تحقیق در مورد پروژه با بار مالی مشخص یعنی در این پروژه برای افرادی که کار میکنند هزینه در نظر گرفته شده، پول دریافت می‌کند و یک مقدار تخفیفات دیگر و لا غیر

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

شما را به خدا این نظرات ارائه شده توسط دوستان ما را بی کم وکاست به اطلاع این مسئولان بی اطلاع برسانید.

هیهات
میهمان
هیهات
17 مهر ، 1402

سلام این عبارات عین حقیقت است. ای کاش برای کارکنان دولت که با هزاران زحمت دکترا گرفته اند و فقط یک گروه، معادل ۱۰۰ تومان به آنها اضافه شده است، فکری می کردند. آیا اینهمه زحمت از آزمون ورودی و امتحانات سخت و تافل و آزمون جامع و چاپ مقاله علمی پژوهشی و تدوین رساله و دفاع و … به این نتیجه می ارزید؟!!! تازه بسیاری می گویند خوشا به حالتان که درآمد ثابتی دارید!!! به چه قیمتی؟ درآمدی که با مستخدم اداره که هیچ گاه اضطراب و شب نخوابی برای این امور نکشیده، ۱۰۰ تومان اختلاف دارد؟؟؟؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

آقا خواهش می کنم این بار استثنائاً پیام من رو درج کن!
بابا من الان برای فرصت مطالعاتیم اسپانیا هستم، حقوق یک دانشجوی دکترا برای اجاره یک خونه سه اتاق خوابه با تمام وسایل و غذای کامل کافیه، بلکه حدود نصفش هم باقی می مونه.
من لیسانس برق شریف بودم و دهها نفر از دوستام با دریافت حقوق دارن همه جای دنیا PhD (دکترا) میخونن.
آخه چقدر دروغ؟!
یه کم از خدا بترسید !!

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

دانشجوی دوره دکترا کارمند نیست پس حقوق دریافت نمی کند ولی چون تعهد داده باید حضور تمام وقت داشته باشد. پس یک دانشجوی دکترا به ازای حضور تمام وقت مدرک دکترا دریافت می کند نه به ازای تحقیقات و پژوهش.
بیشتر اساتید فعلی دانشگاههاشرایط دانشجویی خود را به همراه خانواده با استفاده از مزایای بورس دولتی در یک کشور غربی گذرانده اند و الان هیچ درکی از شرایط دانشجوها ندارند. مسئولین هم که با داشتن چند ده تا سمت و شغل دوره دانشجویی رو سپری کردند.

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

دانشجوی دکترا حق ندارد کار کند و تمتم وقت برای آقایان حمالی کند. بعد هیچ حقی هم نباید بگیرد. یعنی برو بمیر

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

دکتری فقط یکم کلاس داره وگرن ارزش نداره و هیچ فایده ای نداره

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

می‌توان به دانشجویی که درس می‌خواند حقوق داد، …
وی با بیان اینکه بر اساس قانون دانشجوی دکتری حق ندارد بیرون از دانشگاه کار کند، تصریح کرد: دانشجو دکتری باید تمام وقت باشد. به عبارت دیگر دانشجو قبول کرده است که دانشجو باشد و در ازای آن مدرک دکتری اخذ کند

جمعبندی ایندو کلام ایشان این میشود که دانشجوی دکتری یا باید بچه پولدار باشد یا

فکر کنم این همان معنای تحصیل رایگان دولتی برای همه است

اشکان
میهمان
اشکان
17 مهر ، 1402

من در سوئیس دکتری می خوانم. در اینجا دانشگاهها به همه دانشجویان دکتری حقوق می دهند.

سبحانی
میهمان
سبحانی
17 مهر ، 1402

خدا رو شکر که بالاخره تکلیف حقوق ما معلوم شد. این هم نمونه کاملاً روشنی است از حمایت بی دریغ از علم و دانش. خدا شاهد است که ما با فقر و توهین و بی کاری ساخته ایم چون از این آب و خاکیم. دانشجوی دکتری

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 مهر ، 1402

من دانشجوی دکترای دانشگاه ETH زوریخ هستم و ماهیانه 3618 فرانک سوئیس حقوق می گیرم. اینجا دانشجویان دکترا کارمند محسوب می شوند. آقای معاون نفرمایید هیچ جای دنیا اینجوری نیست!

مسلمان
میهمان
مسلمان
17 مهر ، 1402

پیامبر اکرم همیشه تاکید داشته اند که یا وعده ندهید و یا اگر وعده دادید به وعده خود عمل کنید. در مورد عزیزان فاصله حرف تا عمل بسیار است.

مجتبی کاربین
میهمان
مجتبی کاربین
17 مهر ، 1402

توصیه بنده به عنوان یک دوست اینه وقت روی دکترا گرفتن خصوصا به امید جذب در دانشگاه نباشید. بنده خودم فارغ التحصیل از دانشگاه شریف و دکترا از تهرانم و 3 سالی هست هیات علمی دانشگاهی دولتی خارج از تهران هستم. بهرحال وقتی یک استاد نخبه در بدو ورود 10-15 تومان حقوق میگیره (حدود 300دلار) و با احترام یک بقال براحتی 45-50 میلیون و همکلاسی همون فرد نخبه به عنوان یک استاد در دانشگاههای خارج از کشور (مانند آمریکا یا کانادا) ماهانه 14000 دلار دریافتی داره، این شکاف ما را اذیت میکنه (مثال فوق، واقعی است). بنابراین بهتره خیلی خیلی با دقت و آینده نگری دنبال اهداف خودتون باشید.

علی افتخاری
میهمان
علی افتخاری
17 مهر ، 1402

1- افرادی که با بودجه وزارت علوم در خارج تحصیل کرده و ماهیانه حقوق هم گرفته اند در حال حاضر ساکت شوند بهتر است.
2- در اکثر دانشگاههای دنیا دانشجوی دکتری به هر عنوانی ماهیانه هزینه زندگی خود را دریافت میکند.
3- طرح ارائه شده تنها برای دانشجویان علوم انسانی قابلیت اجرا را دارد. کدام دانشجوی مهندسی 4 ساله پایان نامه خود را تمام می کند؟ احتمالا آقایون مدرک دکتری نگرفته اند که چنین حرفهایی میزنند.
4- وقتی دانشگاه توانایی گرفتن پروژه صنعتی را ندارد، غلط می کند که دانشجویان دکتری را برای پروژه های مسخره به بازی می گیرد.
5- تا وقتی به دانشجو پول داده نشود، استاد فکر می کند دانشجو نوکر بی جیره و مواجب اوست. دانشجو باید برای دیدن استاد ماه ها تلاش کند.

کوروش
میهمان
کوروش
17 مهر ، 1402

این مایه تاسف است. در آلمان دانشجویان دکترا در زمان تحصیل با برگزاری سمینارها و همکاری با پرفسور تا 1700 یورو درآمد دارند. البته مالیات رو هم می توانید خودتون حساب کنید این پول با خرج ما هانه شما که از 600 یورو تجاوز نمی کنه همخوانی بسیار خوبی داره.چه به رسد که مثل من صرف جو هم باشید. کی میشه ما هم دکترا مون رو انجام بدیم.

masoud
میهمان
masoud
17 مهر ، 1402

maskhareha 3 sale hamino migan

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

آن موقع که احمدی نژاد قول حقوق به دانشجویان دکترا را می داد نمی دانست دانشجو کارمند نیست؟

نیما
میهمان
نیما
17 مهر ، 1402

الان که تمام دانشجویان دکترا کارمند هستند با این … بدون امتحان می روند دکترا می خوانند حالا معلوم نیست توش می مونند یا اونجا هم …

لاله
میهمان
لاله
17 مهر ، 1402

اقا جان پس چرا به من تو سوئد که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هیتم حقوق میدن و تازه مالیات هم ازش کسر میکنن البته بعد از کسر مالیات مبلغ دریافتی خالص من 16500 کرون سوئد میشه چون طبق این اصل که دانشجوی دکترا محقق به حساب میاد و شغل حساب میشه البته بگذریم از مزایای دیگه که شهرداری داره به من میده مثل تخفیف 50% تو اجاره خونه تخفیف 30% تو بلیط اتوبوس قطار و هواپیما و معاف شدن از پرداخت هزینه اب و برق و کلی امکانات دیگه تو رو خدا اگراقایون تو وزارت محترم علوم اطلاعات ندارید اول یه تحقیق مختصر بکنید بعد حرف بزنید به خدا یکی از دلایل فرار افراد بعد از تحصیل همینه

مونا احمدی راد
میهمان
مونا احمدی راد
17 مهر ، 1402

در مجموع یعنی کشک!!!!!!!!!!!!!

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

دکتر نادری‌منش گفت: “دانشجو کارمند نیست که به او حقوق دهیم و این مساله نیز در هیچ کجای دنیا رسم نیست و ما به آن اعتقادی نداریم”!!!!!
آقای دکتر، همه کشورها از دانشجویان و خصوصاً دانشجویان دکتری حمایت مالی می کنند.شاید ونزوئلا، عراق و افغانستان اینگونه نباشند (البته شاید) ولی همه کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا، هند و … با تامین مالی دانشجویان از پژوهش های آنان حکایت می کنند.
من دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شریف هستم که با وجود اینکه همواره جز دانشجویان برتر بودم الان مجبورم فقط کار کنم و فرصتی برای پژوهش ندارم. به همه دوستان هم توصیه می کنم اگر امکانات مالی ندارند وقت خود را در دکتری داخل کشور تلف نکنند و با همان مدرک فوق به کار مشغول شوند.

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

… این مساله نیز در هیچ کجای دنیا رسم نیست و ما به آن اعتقادی نداریم.
امیدوارم لااقل به .. اعتقاد داشته باشید آقای دکتر! همه جای دنیا،‌ دانشجوی دکتری در قبال کار علمی و دستیاری پرفسور خودش، حقوق دریافت می‌کند تا جایی که هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کرده و حتّی پس انداز هم می‌کنند. چه کسی گفته در هیچ جای دنیا به دانشجوی دکتری حقوق نمی‌دهند.

مهمان
میهمان
مهمان
17 مهر ، 1402

چگونه انتظار دارند فردی که حداقل 27 سال دارد بدون دریافت هیچ کمک هزینه ای تمام وقت باشد!

هاشمی
میهمان
هاشمی
17 مهر ، 1402

دانشجو کارمند نیست اقای دکتر. حرف شما درست. اما دانشجویان دکتری اجازه اشتغال به کار دیگری را ندارند (هرچند تعداد کسیری از وزرا که قبلا خود را دکتر معرفی کرده بودند بعدها مشخص شد دانشجوی دکتری بوده اند. اما به ما چه اصلا مگر وزارت و صدارت و وکالت شغل محسوب میشود؟>>>) خلاصه این که شکم نان می خواهد و یک دانشجوی دکتری 30 ساله درست نیست از پدرش پول توجیبی بگیرد.

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
17 مهر ، 1402

دانشجو حقوق نگیرد، کار هم نکند، پس چه خاکی به سرش بریزد!!! اونم با این نرخ تورم!!! من به عنوان یک دانشجوی دکتری حتی بعضی اوقات ماست خالی هم به زور می توانم بخرم بخورم!!! البته اصلا دوست نداشتم اینو بگم.

مشرفی
میهمان
مشرفی
16 مهر ، 1402

باز خوب شد که این خبر رو دادید
من که سه سال است دانشجوی دوره دکتری هستم، آبروم جلوی خانواده و فامیل رفت. همه میگن دولت به شما پول میده و ما هرچی تکذیب میکنیم فایده ای نداره. این خبرتون رو حداقل قرمزش کنید تا من به داییم بگم بخوندش

مهسا
میهمان
مهسا
16 مهر ، 1402

ما که دوره دکترایمان با این وعده ها طی شد. از ما که گذشت. امیدوارم چیزی به آیندگان برسه. یک دانشجوی دکترای عادی در نروژ ماهانه حدود 25000 کرون می گیره . دیگر خود حدیث مفصل بخوان. نتیجه این حمایت اینه که صنعت ما داره دست و پا می زنه، ولی اونا.!!!!

نادیا
میهمان
نادیا
16 مهر ، 1402

بنده دانشجوی خارج کشور هستم اینجا تمامی دانشجویان دکتری ماهیانه 1100 یوره دریافت میکنن

سالمیان
میهمان
سالمیان
16 مهر ، 1402

ادم حرفایی از این مسئولا! می شنوه که انگار از پشت کوه اومدن
اقای محترم همه جای دنیا به دانشجوی دکتری حقوق می دن
کجای کاری !!!؟؟؟

احد
میهمان
احد
16 مهر ، 1402

توی این مملکت دکترا فقط برای عنوان آن است… تنها کاربردش همین است که بگویند آقا یا خانم دکتر… !!! در حالیکه در دانشگاه های مطرح جهان دانشجوی دکتری خود یک محقق برجسته است و برای هر رشته حداکثر دو یا سه نفر دانشجو می پذیرند… در ایران لشکری از بیسوادان (مثلاً 15 تا 20 نفر در هرکلاس) به تحصیل در مقطع دکتری مشغول هستند. قریب به اکثر آنها نه سواد دارند و نمی توانند دو خط انگلیسی هم بخوانند که بگوئیم تحقیق می توانند انجام بدهند.

حسام الدین
میهمان
حسام الدین
16 مهر ، 1402

فقط پزشک حقوق می گیره چون تو بیمارستان کار می کنه و دانشجویانی که بورسیه هستن

سالمیان
میهمان
سالمیان
16 مهر ، 1402
پاسخ به  حسام الدین

محض اطلاع ایشون باید عرض کنم در بسیاری از کشورها به دانشجو دکتری حقوق میدن لطفا بررسی فرمایند

34
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x