کد خبر: 76555

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/25

فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

منابع آزمون دکتری

فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ برای تامین بخشی از کادر اعضای هیات علمی، از طریق بورس تحصیلی سال آخر دانشجویان دکتری داخل و خارج از کشور اقدام نماید.
دکتر شاهانی رئیس دانشگاه در گفت و گو با مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: دلیل این سیاست این است که، دانشگاه در نظر دارد طبق برنامه راهبردی خود، یک ارتقاء هم به لحاظ کمی و نیز کیفی در اعضای هیات علمی دانشگاه داشته باشد.
وی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از دانشگاه‌های برتر کشور است و استادان شاخص و ممتازی در حال حاضر دارد. با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه و لزوم توسعه دانشگاه در شاخه‌های مختلف در نظر داریم، تعداد اعضای هیات علمی را افزایش دهیم از این جهت برای سال اول، تعداد ۲۵ ظرفیت دانشجوی بورسیه در نظر گرفته شده است. این دانشجویان از بین دانشجویان سال آخر دوره دکتری چه در داخل و چه در خارج از کشور تامین می شوند.
دانشجویان مذکور می‌بایست از پروپوزال خود با موفقیت دفاع کرده و کار پایان‌نامه و تحقیقات را تا مرحله‌ای انجام داده باشند و در واقع سال آخر باشند.

فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شرط نام نویسی از «مشمولان فارغ التحصیل مقطع دکتری» برای ثبت نام جذب هیات علمی

شاهانی گفت: دانشجویان می‌بایست درخواست‌های خود را از طریق سامانه sib.saorg.ir که وزارت علوم مشخص کرده است ثبت کرده و مدارک مورد نیاز را تا ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۲ ارسال نمایند.
رئیس دانشگاه گفت: حُسنی که این بورسیه دارد این است که تمام دانشجویان سال آخر دوره دکتری در داخل کشور و در خارج از کشور می‌توانند درخواست خود را در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور ثبت کنند و بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال را نداشته باشد و طبق آیین نامه جامع اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی که وزارت علوم منتشر کرده است، مقرری و سایر تسهیلات توسط وزارت علوم داده می‌شود و از طریق دانشگاه نیز جایابی می‌شوند.
شاهانی در ادامه افزود: درخواست‌هایی که وزارت علوم ارسال می‌کند در هیات اجرایی جذب دانشگاه بررسی می‌شود و کارگروه صلاحیت علمی و عمومی تشکیل می‌شود و در نهایت دانشجویان واجد شرایط را به وزارت علوم و سازمان دانشجویان اعلام می‌کنند.
دکتر شاهانی در خصوص ۲۵ نفر ظرفیتی که در نظر گرفته شده است گفت: در واقع این ۲۵ نفر ظرفیت شامل سه ظرفیت برای هر یک از رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و ۲ ظرفیت برای هر یک از رشته های مهندسی صنایع، مهندسی نقشه برداری، مهندسی و علم مواد، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، ریاضی، فیزیک و شیمی در نظر گرفته شده است که درمجموع ۲۵ ظرفیت می‌باشد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

جزییات بورس هیات علمی دانشجویان دکتری داخل و پسادکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

دکتر شاهانی گفت: طبیعی است که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ملاک‌های خودش را برای انتخاب دانشجویان داشته باشد و مسلماً بهترین‌ها را از لحاظ علمی و تعهد به کشور و ارزش‌های اسلامی انتخاب خواهد کرد و احتمال این وجود دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها خالی بماند که البته سعی می‌کنیم این اتفاق نیافتد.
شاهانی در پایان از تمام دانشجویان سال آخر مقطع دکتری داخل کشور و همینطور دانشجویان ایرانی سال آخر دکتری دانشگاه های معتبر خارج از کشور (بر مبنای لیست مورد تایید وزارت علوم) که علاقمند به عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هستند دعوت به عمل آورد تا در صورت تمایل با قید الویت زمانی درخواست‌های خود را ثبت نمایند.

 

فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ghanbaryfar
میهمان
Ghanbaryfar
27 دی ، 1402

سلام.خیلی ممنون از سایت عالی تون.راستشو بخوای من دو سه سال وقت گذاشتم ولی قبول نشدم.البته همانطور که عرض کردم متاهلم و اموزشگاه زبان تدریس میکنم وقتم خیلی کم. رشته ام اموزش زبان انگلیسی و میخوام برا دکتری همین رشته رو بخونم.
چه کنم؟

رشید
میهمان
رشید
25 دی ، 1402

سلام من آیلتس ۷.۵ دارم خواستم بدونم میشه عضو هیئت علمی بشم تو زمینه زبان انگلیسی ولی هنوز ۲۱ سالمه حتما باید ارشد باشه من زبانم فوق العاده قویه خواستم اپلای کنم به دلایلی شرایطش نبود گفتم بدونم نیازمند ارشد و دکتری هست یا با این مدرک(آیلتس هم میشه)؟؟ممنونم میشم جواب بدید

علیرضا
میهمان
علیرضا
25 دی ، 1402

سلام
من شنیدم که اگر حتی یک مقطع در دانشگاه های آزاد اسلامی درس خوانده باشی امکان هییت علمی شدنت برای دانشگاه های دولتی خیلی کمه.
درسته؟

متقاضی
میهمان
متقاضی
25 دی ، 1402

متاسفانه گروه زمین شناسی دانشگاه تربیت مدرس چند سال است که به دلایل نامشخصی صلاحیت علمی داوطلبان را رد می کند، حتی بعد از دعوت به مصاحبه

ناصر
میهمان
ناصر
25 دی ، 1402

تخلفات بسیاری صورت می گیرد مثلا اعلام نیاز برای یه گرایش خاص می شود اما فارغ التحصیلان دیگر که در گرایش دیگر فارغ التحصیل شده اند ثبت نام می کنند و با رانت و نفوذ مدیرگروهها و ریس دانشگاه جذب می شوند

متقاضی جذب در گروه شیلات دانشگاه کردستان
میهمان
متقاضی جذب در گروه شیلات دانشگاه کردستان
25 دی ، 1402

پرونده آن بورسیه غیر قانونی که به زور به عنوان هیئت علمی گروه شیلات دانشگاه کردستان جذبانانده شد را بررسی کنید ببینید به چند نفر ظلم شد. طرف را با پارتی بورس کردند، بدون امتحان و آزمون و کنکور وارد دکتری کردند، به زور فرصت مطالعاتی فرستادند آمریکا (در شرایطی که آمریکا ممنوع بود) و به زور گروه شیلات دانشگاه کردستان را مجبور کردند که به جذب او تن در دهد و در این بین حق من و چندین نفر دیگر خورده شد.

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
25 دی ، 1402

ایکاش دانشگاه آزاد اسلامی هم درباره افراد جذب شده خارج از فراخوان پاسخگو بود نه اینکه دایما تکذیب کند

علوی
میهمان
علوی
25 دی ، 1402

با درود به روح بزرگوار شهدای جنگ تحمیلی. با کمال تاسف هم اکنون دانشگاه علوم بزشکی جندی شابور در صدد جذب فردی که از لیسانس تا دکتری در دانشکده کشاورزی تحصیل کرده و دروس کشاورزی خوانده است و ذره ای اطلاعات بهداشتی ندارد. از طریق فراخوان بطور غیرقانونی در صدد جذب بعنوان هیت علمی است.

اشکان
میهمان
اشکان
25 دی ، 1402

احسنت
لطفا لطفا قسمتون میدم به امام حسین اساتید با ایمان و انقلابی جذب کنید که دانشجو درست و باانگیزه که بدرد این کشور بخوره تربیت و به جامعه تحویل دهند

احمد
میهمان
احمد
25 دی ، 1402

بسمه تعالی . متاسفانه در دانشگاه علوم یزشکی جندی شابور اهواز نیز در گذشته فرزند رییس دانشکده بهداشت در رشته تحصیلی عمران با معدل 15 بصورت هیت علمی از طریق فراخوان بذیرش شد. سبس باجناغ رییس وقت دانشگاه که بعد از 14 سال از گذشت بورسیه تحصیلی انگلیسی و اخراج از دانشگاه مورد تعهد و گرفتن باسبورت و اقامت انگلیس به کشور برگشته بود به راحتی از طریق فراخوان بذیرش شد و بست مدیریتی نیز گرفت و هر ساله چند ماه هم به سفر انگلیس می رود.

بازنشسته اجباری
میهمان
بازنشسته اجباری
25 دی ، 1402

وزارت علوم در چندین سال گذشته اسیر جناح و باند بازی های خاص ؛ حتی در خصوص هیات علمی های با سابقه خود؛ بوده است. فرمودند: ” اراده مسئولین بر این نیست که کشمکش‌های مربوط به این پروندها ادامه یابد و هیچ‌کس حق ندارد با صبغه ذهنی خاص و با بدبینی به پرونده افراد بورس نگاه کند” اتفاقا؛ وزارت علوم عکس آنرا ثابت کرده است ؛ زیرا با بدبینی و صبغه ذهنی خاص همکاران هیات علمی با سابقه را بر خلاف قانون و درخواست خدمت ؛ بازنشسته فرموده اند. هستند پرونده های هیات علمی های ؛ باسابقه علمی روشن و منطبق بر استانداردهای جهانی؛ که بیش از 10 سال است ؛ در اعتراض به بازنشستگی اجباری؛ با وجود تشخیص و نظر بازرسی وزارت علوم بر نداشتن وجاهت قانونی حکم بازنشستگی؛ کماکان بازنشسته و خانه نشینند. ایران اسلامی؛ ملک شخصی یا ارثیه فرد یا گروهی خاص نیست که بخواهند یا بتوانند هر گونه که بخواهند عمل کنند و انسانهای مخلص وطن را از نعمت خدادادی فعالیت در جهت پیشرفت کشور محروم کنند. وزارت علوم حق ندارد بر خلاف مصلحت علمی کشور و بر خلاف قانون ؛ غیر خودی ها (از دیدگاه جناح حاکم) را از فعالیت علمی و خدمت به فرزندان میهن اسلامی محروم و خانه نشین کند. ما برای شکایت هایمان جوابی قانونی میخواهیم. چه کسی پاسخگوی حقوق از دست رفته ماست؟

الهام پورحسین
میهمان
الهام پورحسین
25 دی ، 1402

من از فراخوان سال گذشته قرار شده جذب شوم. اما تابه امروز خبری نیست، وقتی پیگیری میکنم اعلام میکنند استعلام سه نفر باید تکمیل شود (استعلام من و یک نفر دیگه آماده است، اما استعلام نفر سوم هنوز تکمیل نشده). حالا تکلیف من چیه؟ واقعا از کی باید پیگیری کنم؟ هیچ کس هم پاسخ گو نیست.

15
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x