کد خبر: 52162

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

مهلت ارائه مدارک فراخوان جذب دکتری بهمن ۹۷

منابع آزمون دکتری

مهلت ارائه مدارک فراخوان جذب دکتری بهمن ۹۷

مهلت ارائه مدارک فراخوان جذب دکتری بهمن ۹۷

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق اعلام دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای متقاضیان جذب دکتری فراخوان بهمن ماه سال ۹۷ که از طریق سامانه پیامکی یا تماس تلفنی و سامانه نور رضوی به آن‌ها اطلاع رسانی شده است، می‌بایست نسبت به ارائه حضوری مدارک به شرح زیر اقدام کنند.

1- اصل و کپی کلیه مدارک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) با ذکر معدل و مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت برای آقایان) رزومه علمی و فرم شماره یک

2-پژوهشی: مقالات منتشرشده در مجلات علمی، پژوهشی، ترویجی و سایر مجلات دارای مجوز از کمیسیون نشریات علوم پزشکی، ارائه مقالات در کنگره‌های ملی و بین المللی، تألیف و ترجمه کتاب در زمینه تخصصی فرد، مجری یا همکاری در پروژه‌های پژوهشی، داوری در مجله‌ی معتبر علمی و یا هیئت‌علمی کنگره، اخذ جایزه از جشنواره یا المپیاد معتبر علمی، افتخارات علمی مانند دانشجوی نمونه‌ی کشوری، جشنواره‌های ملی، رتبه‌های اول تا سوم آزمون ورودی در رشته و دانش آموخته رتبه اول دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکتری و رتبه‌ی اول، دوم و سوم امتحان تخصصی و فوق تخصصی و مهارت فنی / بالینی ویژه در رشته‌ی تخصصی، فعالیت‌های فناوری(اختصاص بورس مجارستان به دانشگاه فنی و حرفه ای).

3- آموزشی: سوابق تدریس، تهیه طرح درس، طراحی بسته‌های آموزشی.

4- اجرایی: عضویت در بنیاد ملی نخبگان و دفاتر استعداد‌های درخشان، عضویت در هیئت تحریریه، سابقه خدمت تخصصی به‌عنوان عضو هیئت‌علمی، مدارک و گواهی نامه‌های مرتبط با توانمندی‌های نوین الکترونیک و بانک‌های اطلاعاتی، مدارک مرتبط با راه اندازی کارگاه یا فعالیت‌های آموزشی و سایر مدارک و گواهی‌های شرکت در کارگاه‌های تخصصی(انتقال برخی اساتید دانشگاه پیام نور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای).

متقاضیان باید مدارک فوق‌الذکر را در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد ۹۸ از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان برزیل شرقی، پلاک ۴، سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دبیرخانه جذب اعضای تحویل دهند.

داوطلبانی که نقص پرونده‌ی آن‌ها در سامانه نور رضوی، اطلاع‌رسانی شده است همچنین باید نسبت به رفع نقص خود در سامانه مذکور و بارگذاری مدارک مربوطه به‌صورت کامل، اقدام کنند.

معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای

در سال 1344 انستیتوهای تکنولوژی براساس مجوز رسمی وزارت فرهنگ و آموزش عالی (سابق) با اساسنامه‌ای مشخص و به منظور تربیت تکنیسین فنی با مدرک کاردانی تاسیس شدند. در سال 1348، مراکز تربیت معلم فنی و حرفه‌ای تحت پوشش دفتر امور مدارس عالی فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش نیز آغاز به کار نمودند.

در سال 1359 همزمان با تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، تغییرات بنیادی در برنامه های درسی و آموزشی انستیتوهای تکنولوژی اعمال و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، با تکیه بر اصول حاکم بر آموزش های فنی و حرفه ای و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، مراکز مذکور مجددا عهده دار اجرای دوره های کاردانی با هدف تربیت تکنیسین فنی در رشته های مختلف مورد نیاز بخش های صنعتی کشور گردیدند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

از سال 66-65، دفتر امور مدارس عالی، به موازات اجرای دوره‌های کاردانی ناپیوسته، اقدام به تربیت دبیر فنی در سطح کارشناسی ناپیوسته توسط برخی از آموزشکده‌ها (انستیتوهای تکنولوژی) نمود و از سال تحصیلی 75-74 و به دنبال تصویب و اجرای نظام جدید آموزش متوسطه، دوره 2 ساله کاردانی پیوسته در رشته های فنی و حرفه ای در کلیه آموزشکده‌های فنی وحرفه ای کشور به اجرا درآمد.

فقدان یک واحد ستادی با ساختار دانشگاهی در جهت برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های اداری، مالی و آموزشی این مراکز، که در زمینه تعلیم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و تخصصی وزارت آموزش و پرورش که در سراسر کشور فعالیت می‌نمایند، مقامات مسئول در وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با پیشنهاد ایجاد واحدی وابسته به آموزش و پرورش تحت عنوان مجتمع پیامبر اعظم(ص) نقیصه مطرح شده در آموزش و پرورش را مرتفع نمایند.

این موضوع از سال 1383 با برگزاری جلسات مختلف پیگیری شد و در راستای تحقق این امر مهم در قانون بودجه سال 1386، ردیفی به منظور پیش بینی اعتبارات آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم جهت مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در نظر گرفته شد.

دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال 1390 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز نموده است. دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای به عنوان واحدهای زیرمجموعه این دانشگاه، سابقه ی بیش از چهل سال فعالیت آموزشی داشته و از اولین مراکز آموزش عالی کشور هستند که در تداوم مسیر تحصیلی دوره متوسطه فنی و حرفه ای (هنرستان های فنی، کشاورزی، حرفه ای، تربیت بدنی) فعالیت داشته اند اما تأسیس این دانشگاه و تفکیک آن از وزارت آموزش و پرورش به سال 90 بر می گردد.

تأثیر آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار

نحوه پذیرش دانشجو دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان ها و متناسب با رشته تحصیلی ایشان در یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای یا شاخه کاردانش و یا فارغ‌التحصیلان دوره‌ی چهار ساله نظام قدیم هنرستانها، انتخاب می‌نماید.
انتخاب از طریق آزمون ورودی ویژه‌ای که سالیانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سراسری برگزار می‌شود، صورت می گیرد. شرایط عمومی و اختصاصی لازم به تفصیل همه ساله در دفترچه راهنمای ثبت نام کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته درج می گردد.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبحان
میهمان
سبحان
30 اردیبهشت ، 1398

سلام من مقالم اکسپت شده و تو نوبت چاپ اما هنوز به دستم نرسیده …
قبول میکنن یا اینکه حتما باید چاپ داشته باشیم ؟
مرسی از راهنماییتون

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x