کد خبر: 61544

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/04

مکان مطالعه‌ی مناسب برای قبولی در آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

مکان مطالعه‌ی مناسب برای قبولی در آزمون دکتری

مکان مطالعه‌ی مناسب برای قبولی در آزمون دکتری

مکان و فضای مطالعه از اولین موارد قابل توجه برای قبولی در آزمون دکتری است که باعث افزایش کیفیت مطالعه و بهره‌وری آن می‌شود.

اتاق مطالعه باید از تابلوهای جذاب و نوشته‌هایی که تمرکز را از بین می‌برند خالی باشد؛ مخصوصأ روی میز مطالعه از وسایل صوتی و ارتباطی مانند گوشی تلفن خالی باشد. سعی کنید اتاقتان منظم بوده و کتاب‌ها و وسایل مورد نیازتان قبل از مطالعه در دسترستان باشد. اتاق مطالعه در مکانی دور از سروصدا و شلوغی باشد.

در صورت نداشتن چنین امکاناتی رفتن به کتابخانه و استفاده از مکان آرام به شما کمک بیش‌تری می‌کند.

سعی کنید درجه‌ی حرارت اتاق نه سرد و نه گرم باشد. برودت و حرارت بیش از حد، باعث از بین رفتن تمرکز می‌شود. نور کافی اتاق مطالعه از خستگی چشم جلوگیری می‌کند و حتی‌الامکان از نورهای طبیعی استفاده کنید؛ زیرا چراغ مطالعه به چشم آسیب زیادی می‌زند. نور باید از سمت چپ به شما بتابد. طرز نشستن روی میز در خستگی جسم و افزایش مطالعه تأثیر مستقیم دارد. اگر مجبور هستید روی زمین مطالعه کنید حتماً چیزی زیر کتاب بگذارید تا فاصله‌ی بهتری با چشم شما داشته باشد. جای نشستن‌تان آن‌قدر نرم نباشد که باعث خواب‌آلودگی شود و آن‌قدر سفت نباشد که باعث خستگی عضلات شود.

اگر هر موقع که بخواهيد از مکان مطالعه تان استفاده کنيد، قادر به اين کار نباشيد، مکان مطالعه تان براي شما سود چنداني نخواهد داشت. اگر داريد از مکاني براي مطالعه استفاده مي کنيد که به هر دليل مجبوريد با ديگران شريک باشيد، برنامه اي بريزيد تا بدانيد چه موقع مي توانيد از آن استفاده کنيد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

برای قبولی در آزمون دکتری مهم است که اوقات مطالعه اي عاري از اختلال داشته باشيم. شايد لازم باشد که تابلوي مزاحم نشويد را روي درب نصب کنيد يا تلفن خود را از پريز بکشيد.

حواستان باشد که در محل مطالعه منابع مرجع (مثل کتابهاي درسي و غيره) و ملزوماتي مثل خودکار، مداد، کاغذ، خط کش، ماشين حساب و هر چيز ديگري که ممکن است نيازتان شود، قرار داده شده باشد. اگر از يک کامپيوتر براي انجام تکاليف درسي تان استفاده مي کنيد، بايد در محل مطالعه تان آن کامپيوتر را قرار دهيد.

شما بايد فضاي کافي براي نگه داري ملزومات مطالعه اي داشته باشيد. بايد مطمئن شويد که فضاي ذخيره اي کافي داشته باشيد تا بتوانيد ميز کار يا هر فضاي کاري ديگري که داريد از وسايل غير لازم که ممکن است مزاحم کارتان شوند، خالي نگه داريد.

يک صندلي که راحت نباشد مي تواند موجب عدم آسايش يا درد شود که منجر به تداخل در مطالعه تان خواهد شد. يک صندلي هم که خيلي راحت باشد، موجب خواب آلودگي تان خواهد شد. آن صندلي را انتخاب کنيد که بتوانيد براي مدت زمان هاي طولاني روي آن بنشينيد و توجه خود را از دست ندهيد.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x