کد خبر: 32534

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/18

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی صنایع

منابع آزمون دکتری

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی صنایع

معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی صنایع

در این صفحه به معرفی جامع و تخصصی رشته مهندسی صنایع خواهیم پرداخت:

رشته مهندسی صنایع در گروه فنی و مهندسی قرار گرفته است. مهندسی صنایع به طراحی، پیاده سازی و بهبود سیستم‌های یکپارچه‌ای از انسان، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی می پردازد.

حوزه مهندسی صنایع به دنبال حذف و کاهش منابع تلف شده، از قبیل زمان، پول، مواد اولیه و انرژی می باشد. مهندس صنایع راه های جلوگیری از هدر رفتن مواد، تجهیزات و ماشین آلات در فرآیند تولید را یافته و پیاده سازی می کند.  او بیشتر درگیر افزایش بهره وری در مدیریت منابع انسانی، روشها و تکنولوژی می باشد.

مهندس صنایع در خصوص راه های استفاده موثر و کارا از نیروی کار، ماشین آلات، مواد، اطلاعات و انرژی برای تولید محصول یا ارائه خدمات به مدیران صنایع مشاوره می دهد.  در واقع مهندس صنایع پلی میان مدیران سازمان و سایر عوامل از جمله سیستم ها و کارکنان آن است. کار مهندس صنایع تنها به بخش صنعت محدود نبوده و بخش های خدماتی، تجاری و هر جایی که نیاز به برنامه ریزی، هدایت، مدیریت و ارتقا بهره وری دارد را در بر می گیرد. مطابق اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور ، کلیه داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مختلف میتوانند در کنکور دکتری مهندسی صنایع شرکت نمایند.

طول دوره دکتری مهندسی صنایع

طول دوره دکترای صنایع حداقل 3 و حداکثر 4 سال پس از کارشناسی ارشد بوده که شروع آن از زمان ثبت نام می باشد. دوره شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی است.
حداکثر طول مدت مجاز مرحله آموزشی چهار نیمسال و نظام آموزشی آن واحدی خواهد بود. مرحله پژوهشی پس از پایان مرحله آموزشی است که با موفقیت در امتحان جامع شروع و با تدوین رساله پژوهشی و دفاع از آن خاتمه می یابد.
تعداد کل واحد های دوره دکتری مهندسی صنایع 36 واحد و تعداد واحد های درسی دوره آموزشی 18 واحد است که از مجموعه دروس تخصصی مشخص می شود. درس هایی که دانشجو در دوره کارشناسی ارشد گذرانده باشد، نمی تواند در برنامه دانشجو قرار گیرد.
پس از پذیرفته شدن در امتحان جامع، دانشجو وارد مرحله پژوهش و تدوین رساله خواهد شد. تعداد واحد های دوره پژوهشی 18 واحد است.

آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی صنایع

به دلیل گستردگی حوزه کاری مهندسی صنایع، امکان کار در همه مراکز و کارخانجات صنعتی، تولیدی و خدماتی برای مهندسان صنایع وجود دارد. (برای خواندن ادامه مطلب برای بازار کار رشته مهندسی صنایع کلیک کنید).

دروس امتحانی رشته مهندسی صنایع

دروس عمومی :

1.زبان انگلیسی

2.استعداد تحصیلی

دروس تخصصی:

1.تحقیق در عملیات 1و2

2.تئوری احتمالات و امار مهندسی

3.طراحی سیستم های صنعتی


منابع پیشنهادی رشته مهندسی صنایع

دروس عمومی:

‏‫ استعداد تحصیلی / هادی مسیح خواه

زبان عمومی (کلیه رشته‌ها و گرایش‌ها): ویژه آزمون دکتری / محمد مغاری اصفهانی

زبان عمومی دکتری زیر ذره بین / الناز یوسف زاده

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

بهترین موسسه برای آزمون دکتری

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x