کد خبر: 15683

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/29

مجلس خواستار رایگان شدن تحصیلات تکمیلی برای نخبگان

منابع آزمون دکتری

رایگان شدن تحصیلات تکمیلی

مجلس خواستار رایگان شدن تحصیلات تکمیلی برای نخبگان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد : مجلس خواهان تغییر نظام آموزش تحصیلات تکمیلی در دو مقطع دکتری و ارشد شد. یعنی باید تحصیلات تکمیلی فقط در این دو مقطع برای نخبگان رایگان شود.

تغییر در نظام آموزش تحصیلات تکمیلی یک الزام است . امروز اشتیاق فراوان و کاذبی برای دستیابی به تحصیلات تکمیلی در جامعه موجود است در حالی که جامعه چنین نیازی ندارد و به این تعداد دانشجوی فارغ التحصیل دکتری و ارشد نیاز نیست.

یکی از مشکلات تعداد بالای فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی این است که در میان فارغ التحصیلان انتظاری کاذب برای جذب در دستگاه‌های دولتی ایجاد شده است در حالی که چنین مسئله‌ای بر خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصول روز دنیا است.

در کشورهای توسعه یافته تحصیلات تکمیلی به صورت رایگان وجود ندارد و رایگان شدن تحصیلات تکمیلی بصورت بورسیه انجام می شود. در ایران نیز این سیستم باید به سیستم‌های غیرانتفاعی تبدیل شده تا بر کیفیت آموزشی نیز اثر نامطلوب نبخشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

ارتباط دانشگاه با صنعت نیز یکی از ضرورت‌های نظام تحصیلات تکمیلی در کشور می باشد. امروزه متأسفانه فارغ التحصیلان کارشناسی به پایین به دلیل عدم مهارت گرایش به تحصیلات تکمیلی پیدا می‌کنند و بعد نیز تمایل دارند در دستگاه‌های دولتی جذب شوند اما اگر مهارتی در دوره های پایین‌تر یاد گرفته بودند به سمت بازار کار میرفتند.

با ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای بخش خصوصی می‌توان ارتباط درست و مناسبی با دانشگاه ایجاد نمود و این مسیر باید طی سال‌های اینده طی گردد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x