کد خبر: 53205

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/04

محدودیت دوره دکتری خارج از کشور برای دانشجویان متقاضی

منابع آزمون دکتری

محدودیت دوره دکتری خارج از کشور

محدودیت دوره دکتری خارج از کشور برای دانشجویان متقاضی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق اعلام اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم محدودیت دوره دکتری خارج از کشور برای دانشجویان متقاضی برای سال 98 وجود خواهد داشت.

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در دوره دکتری خارج از کشور ضروری است از تاریخ یک تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹.۰۶.۲۲ صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

لیست دانشگاه‌های مورد تأیید بعد از سپتامبر ۲۰۱۹ در زیر قابل مشاهده است.

لیست دانشگاه‌های مورد تایید بعد از سپتامبر2019

مدارک تحصیلی صادره از مؤسسات ضعیف گروه (د) صرفاً تا سطح کارشناسی قابل بررسی و ارزشیابی است(تجربیات استفاده کنندگان از بورس دکتری خارج از کشور).

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

پذیرش دکتری خارج از کشور

بورسیه تحصیلی دکتری ( فاند دکتری )

بخش مهم و نگران کننده در فرایند پذیرش، معمولا گرفتن فاند است. از آنجا که گرفتن فاند،جزئیات و انواع مختلفی در دانشگاه های مختلف دارد،لازم است برای کسب اطلاعات دقیق به بخش Fund دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

دانشگاه های اروپایی شهریه ای نمیگیرند ولی فاند هم نمیدهند. البته دانشگاه های کانادایی و آمریکایی معمولا بدون فاند کسی را در دوره دکتری جذب نمیکنند. شما در ازای کمکی که در زمینه های پژوهشی و یا تدریس به استاد خود میکنید مبلغی را به عنوان دستیار تحقیق (RA) و یا دستیار تدریس (TA) دریافت میکنید. نهاد تصمیم گیرنده نهایی برای دادن فاند، دانشگاه است.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x