کد خبر: 54663

تاریخ بروزرسانی : 1398/08/17

مشکلات پذیرش دکتری پیام نور 98

منابع آزمون دکتری

مشکلات پذیرش دکتری پیام نور 98

مشکلات پذیرش دکتری پیام نور 98

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، مشکلات پذیرش دکتری پیام نور 98 ، پس از اظهار نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر مجاز نبودن دانشگاه پیام نور به جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی اداره اخبار این نهاد با انتشار خبری توضیحاتی پیرامون اظهارات جنجالی عاملی داد.

عاملی در جلسه ۱۲۳ شب گذشته ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفته بود که دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه خود رفتار و نسبت به پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی اقدام کرده است(لیست رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور 98). دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح سخنان خود اعلام کرد: دانشگاه پیام نور به‌عنوان یک دانشگاه الکترونیک فعالیت می‌کند و مطابق اساسنامه نمی‌تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام به پذیرش دانشجو کند.

وی تغییرات اساسنامه‌ای دانشگاه پیام نور را بدون تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته نشده دانسته و اعلام کرد: تنها اساسنامه گذشته دانشگاه پیام نور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به رسمیت می‌شناسیم.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان عضو ستاد نقشه جامع علمی کشور نیز در همان جلسه مطرح کرد:‌ منطقه‌بندی مدنظر دانشگاه پیام نور باید همسو با سیاست‌های آمایش آموزش عالی کشور و یکسان و واحد باشد؛ تغییر در اساسنامه دانشگاه پیام نور باید در دستور جلسات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و از مسیر بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد(ثبت‌ نام آزمون زبان دکتری پیام نور مهر 98).

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

در ادامه این جلسه همچنین حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیشنهاد کرد که ‌دانشگاه پیام نور ملزم شود اصلاحات اساسنامه را در مقطع زمانی مشخصی به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کند و پس از آن تصمیم جدی برای موضوع آمایش آموزش عالی و تقسیم‌بندی مناطق توسط این دانشگاه گرفته شود.

اداره اخبار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اما ظهر امروز با انتشار خبری از مواضع دبیر این شورا عدول کرده و اعلام کرد: «پیرو بررسی موضوع آمایش آموزش عالی در دانشگاه پیام نور در در جلسه ۱۲۳ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به اطلاع می‌رساند که رویه های جاری دانشگاه پیام نور به قوت خود باقی است تا اصلاح اساسنامه این دانشگاه صورت گیرد»(امتیازات تحصیل در دانشگاه پیام نور).

در توضیح تکمیلی پیرامون جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور نیز تصریح شده است که این دانشگاه بر اساس رویه‌های قبلی خود اقدام می‌کند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x