کد خبر: 67520

تاریخ بروزرسانی : 1402/03/02

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد 1402

منابع آزمون دکتری

مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع داوطلبان پذیرش در دوره دکتریPh.D که در مرحله اول، حدنصاب دانشگاه فردوسی مشهد را کسب نموده‌ و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه معرفی شده‌اند، می‌‌رساند، ثبت‌نام متقاضیان جهت انجام مرحله دوم آزمون( مصاحبه دکتری دانشگاه فردوسی مشهد ) از تاریخ 1402/3/1 لغایت  1402/3/8  به صورت اینترنتی انجام می‌گردد.

ثبت نام الکترونیکی در هریک از کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش، جهت مصاحبه الزامی است و کلیه داوطلبان موظفند در تاریخ‌های مقرر در سامانه مربوطه به آدرس زیر ثبت نام نمایند. در غیر این صورت از انجام مصاحبه محروم خواهند شد.

شرایط عمومی:

1. دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان دانشگاهی جامع و معتبر با بهره‌مندی از امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ورزشی مطلوب و ارایه تسهیلات زیر، اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می نماید:
2. فراهم نمودن تمهیدات لازم برای استفادۀ دانشجویان دوره‌های دکتری از فرصت مطالعاتی خارج از کشور( بورس کوتاه مدت) با توجه به شرایط و ضوابط موجود.
3. برای اجرای رساله دانشجویان دکتری، اعتبار پژوهشی تا سقف بیست میلیون تومان در نظر گرفته شده‌است.
4. به پذیرفته‌شدگان دارای رتبه یکم تا سوم سنجش علمی(مرحله اول آزمون دکتری تخصصی) در هر رشته، مشروط بر اینکه در مرحله دوم(ارزیابی تخصصی و مصاحبه در دانشگاه) نیز رتبه یکم تا سوم را در میان مصاحبه‌شوندگان کسب نمایند، تسهیلات زیر ارایه می‌شود:
5. پرداخت کمک هزینه تحصیلی ماهانه به مدت یک سال؛
6. استفاده رایگان از کلیه خدمات ورزشی شامل استفاده از مجتمع آبی پردیس، سالن بدن سازی و کلاس های آموزشی؛
7. استفاده رایگان ازکارگاه ها و کلاس های آموزشی و فرهنگی؛
8. حمایت از طرح های علمی – پژوهشی یا اختراعات و ابتکارات دانشجویان دکترا در قالب حمایت از طرح های انجمن های علمی دانشجویی؛
9. حمایت مالی و معنوی از دانشجویان دکتری در برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نقد و نظریه‌پردازی؛
10. حمایت از طرح های کارآفرینی دانشجویان دکتری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی؛
11. شرکت رایگان در اردوهای دانشجویی ستاد اردوهای دانشگاه؛
12. در راستای توان افزایی دانشجویان دکتری، برنامه‌های ویژه ارتقای صلاحیت زبان انگلیسی برای کلیه داوطلبان پذیرفته شده، تدارک دیده شده است که پس از تعیین سطح زبان در قالب برنامه‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی و تقویتی ارایه می‌شود.
13. دانشجویان دکتری می‌توانند در طرح خوشه بندی دانشجویان استعداد برتر دانشگاه شرکت نمایند. دانشجویانی که در این طرح پذیرش شوند از تسهیلات مالی و حمایت‌های متنوع برخوردار می‌شوند(داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی shahab.um.ac.ir مراجعه نمایند).
14. در شرایط عادی امکان استفاده از ناهار در غذاخوری های دانشگاه برای کلیه دانشجویان و امکان استفاده از صبحانه، ناهار و شام فقط برای دانشجویان ساکن در سراهای دانشجویی(خوابگاه) روزانه غیربومی فراهم است.
15. سایر خدمات رفاهی بر اساس ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف ارایه می‌گردد. تمام دانشجویان، تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار می‌گیرند. برای دانشجویان سنواتی، هزینه‌ خدمات رفاهی(اجاره بهای سرای دانشجویی و هزینه غذا) طبق مقررات صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف، تا زمان محدود، با نرخ بیشتر محاسبه و اخذ خواهد شد (دانشجوی سنواتی، به دانشجویی گفته می شود که در موعد مقرر دوره خود را به اتمام نرسانده باشد).
16. پژوهشکده‌های دانشگاه، در داخل پردیس دانشگاه می‌باشند.
17. متقاضیان عزیز می‌توانند برای آگاهی از هزینه‌های نوبت دوم به آدرس اینترنتی edu.um.ac.ir مراجعه نمایند.
18. به کلیه داوطلبان گرامی توصیه می‌کنیم برای دریافت تصویر دقیق‌تری از دانشگاه فردوسی مشهد به وبگاه www.um.ac.ir  مراجعه کنند.
19. طبق مقررات آموزشی کشور، حضور تمام وقت دانشجو در شرایط عادی در دانشگاه الزامی است.

سرای دانشجویی:

1. سرای دانشجویی به حداکثر هشتاد درصد دانشجویان روزانه، غیربومی و غیرشاغل که ساکن  شهرهای با فاصله بیشتر از صد کیلومتر باشند(با رعایت اولویت بر اساس فاصله،‌ در صورت وجود گنجایش)، تعلق می‌گیرد.
2. تمامی سراهای مجردی دانشجویان روزانه در داخل پردیس دانشگاه فردوسی مشهد می باشند.
3. سرای دانشجویی به دانشجویان نوبت دوم تعلق نمی گیرد؛ لکن امکان بهره برداری از سراهای دانشجویی صرفا برای پذیرفته شدگان دختر نوبت دوم در صورت وجود ظرفیت، با اخذ هزینه بیشتر در سراهای خودگردان بنیاد دانشگاهی واقع در پردیس دانشگاه یا خارج از پردیس دانشگاه،  میسر خواهد بود.سرای متأهلی در سال نخست تحصیل، به دانشجو تعلق نمی‌گیرد. با توجه به محدودیت ظرفیت، سرای متأهلی صرفاً به آن دسته از دانشجویانی اختصاص می یابد که ضمن دارا بودن شرایط عمومی، از لحاظ امتیاز،نسبت به سایر متقاضیان، برتری کسب کرده باشند. لازم به ذکر است به علت محدودیت در تعداد سراهای متأهلی، مدت واگذاری یک سال و صرفا در بازه سنوات مجاز دانشجویان می باشد.
4. استفاده از امکانات رفاهی(اسکان و تغذیه و سایر موارد)، از ضوابط آموزشی تبعیت نمی کند.
کسب اطلاعات بیشتر در سایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به آدرس https://vs.um.ac.ir

⭐ لینک ثبت‌نام

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

⭐ مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام

⭐ جدول زمان‌بندی مصاحبه

⭐ تغییر تاریخ مصاحبه تعدادی از رشته ها

⭐ شرایط پذیرش

 توجه:

🔴   اصل مدارک و مستندات در زمان انجام مصاحبه باید همراه داوطلب باشد.

🔴  مصاحبه به صورت حضوری انجام میگیرد.

🔴  هزینه مصاحبه صرفا از طریق درگاه بانک در سامانه ثبت‌نام پرداخت گردد( این مبلغ غیرقابل استرداد است).

 

  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ‌زمان بندی و محل برگزاری مصاحبه با گروه‌های آموزشی تماس بگیرید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوید
میهمان
نوید
19 آذر ، 1402

امکانات رفاهی برای دانشجویان خوابگاهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مهمترین ویژگی دانشگاه فردوسی وجود سلف غذایی آفرینشگاه در خوابگاه هست که با تنوع غذایی زیاد یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور از این حیث محسوب می‌شود.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x