کد خبر: 17198

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/21

5 نکته مهم مصاحبه دکتری رشته های علوم انسانی

منابع آزمون دکتری

مصاحبه دکتری رشته های علوم انسانی

در این مقاله قرار است 5 نکته مهم مصاحبه دکتری رشته های علوم انسانی را بررسی کنیم :

اطلاع از دانش روز

بهتر است برای مصاحبه دکتری تعدادی از مقالات روز دنیا در زمینه رشته تحصیلی خود را مرور کرده و اطلاعات به روز و جامعی داشته باشید. اگر داوطلب رشته هایی نظیر مدیریت، اقتصاد و نظایر آنها هستید سعی کنید با مطالعه اخبار و اطلاعات مربوط به سایت های خبری تحلیلی در مورد مسائل داخل و خارج کشور آگاهی یابید و با مرور مسائل در ذهن خود برای سؤال های احتمالی پاسخ هایی آماده نمایید.

توصیه نامه

سعی کنید برای جلسه مصاحبه دو یا سه توصیه نامه از اساتید خود به همراه داشته باشید حتما یکی از این توضیه نامه ها،توصیه نامه استاد راهنمای شما باشد(جزییات توصیه نامه برای مصاحبه دکتری).

نوشتن رزومه

همراه داشتن رزومه در جلسات مصاحبه معمولاً اجباری است. حتی اگر در دست داشتن رزومه اجباری نبود، آن را همراه داشته باشید. در منوی سمت راست سایت نمونه رزومه در اختیار شما قرار گرفته است(رزومه نویسی حرفه ای (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی) ).

شناخت اساتید

با مراجعه به سایت دانشگاه ها و مطالعه صفحه شخصی اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات جدید آنها (و در صورت امکان کتاب های جدید) را مورد بررسی قرار دهید. موضوعات جدید بخش مهمی از سؤالات جلسه مصاحبه را به خود اختصاص می دهد.

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

تهیه پروپوزال اولیه دکتری (پیشنهاد ویژه مصاحبه دکتری رشته های علوم انسانی)

این کار یک امتیاز مثبت برای داوطلب می باشد زیرا با این کار شما زمینه کاری برای رساله دکتری را برای اساتید مصاحبه کننده مشخص می کنید. یکی از سؤالاتی که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود، زمینه کاری مورد علاقه شماست. طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید. بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید (یعنی انعطاف پذیر هستید).

(برای دریافت سوالات بیشتر سوالات متداول در مصاحبه دکتری چیست؟ کلیک کنید)

 

www.phdphd.org

مصاحبه آزمون دکتری

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

مصاحبه باید برداشته بشه، نه به خاطر حق خوری که البته اونم هست و گزینش دقیق نیست بلکه به خاطر حفظ شأن و احترام داوطلب که تو جلسه مصاحبه مورد هجمه قرار میگیره، از وقتی رفتم مصاحبه و برگشتم همش فکرم درگیر برخورد برخی اساتید است البته نه همه، بیشترشون انسان های شریف و بزرگواری هستن

مریم عزتی
میهمان
مریم عزتی
13 مرداد ، 1401

سلام .در رشته مشاوره با رتبه ۳۶۰ و msrt و یک مقاله کنفرانسی و یک کتاب ۹۰ صفحه ای و چند کارگاه آموزشی و نمره پایان نامه عالی از علوم و تحقیقات و انشاالله آمادگی نسبی در مصاحبه بنظرتون میتونم در واحدهای دانشگاه آزاد تهران (تحقیقات، شمال، مرکز و رودهن قبول بشم . ممنون میشم از تجارب تون مرا بهره مند کنید.

محمد
میهمان
محمد
13 مرداد ، 1401

سلام دوستان رشته علوم سیاسی هستن نمر ه کتبی من ۳۹۰ هست و برای۶ دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه شدم دو مقاله کنفراس بین المللی دارم و یک کتاب؛ معدل کارشناسی ۱۶/۸۰ و ارشد ۱۷/۵۰ به نظرتون دانشگاه شهررضا قبول میشم؟

نام *
میهمان
نام *
13 مرداد ، 1401

اختیار حدنصاب با دانشگاهه. دلش بخواد می ذاره دلش نخواد نمی ذاره. منتها این دوستمون پرسیده بود که ممکنه امسال کلا حذف بشه؟ که گفتم با توجه به تاکید سنجش و نمره دادن دانشگاه ها بعیده.

طالب زاده
میهمان
طالب زاده
13 مرداد ، 1401

کسی که قبوله با حد نصاب و بی حدنصابم قبوله
کسی که قبول نیست بدون حد نصابم رده اینا همش حرفه
خود دانشگاه ها میدونن کی قبوله و حتی در این دوران که ما متتظر نتایجیم برنامه ریزی هم میکنن یه استاد دانشگاه گفت که ما میدونیم کی قبوله

مسلمان
میهمان
مسلمان
13 مرداد ، 1401

بله جایی که من رفتم مصاحبه حد نصاب نبود فقط بر اساس امتیاز بندی عمل میکردن اما یه دانشگاه دیگه حد نصاب گذاشته بود
طبق چیزی که خودم دیدم مهم نظر دانشگاه میتونه باشه میتونه نباشه
به هر حال ارزوی موفقیت برا هممون دارم

Mojtaba
میهمان
Mojtaba
13 مرداد ، 1401

با سلام
از یه جایی شنیدم امسال ممکنه حد نصاب مصاحبه با توجه به ماهیت غیر حقوقی و غیر قانونی بودنش لحاظ نشود. کسی در این خصوص اطلاع دقیقی داره ؟ بفرمایید

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x