کد خبر: 67616

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/27

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت ایران

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت ایران

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت ایران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های امتحانی آزمون سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علم و صنعت ایران معرفی شده‌اند می‌رساند که جهت فرآیند بررسی پرونده و انجام مصاحبه به صورت حضوری، مدارک زیر مورد نیاز می‌باشد:

مدارک مورد نیاز مرحله دوم آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ (ارسال به صورت بارگذاری از طریق سیستم گلستان)

۱- مدرک کارشناسی (آن دسته از داوطلبان که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست مدرک کاردانی را نیز ارسال نمایند).
۲- مدرک کارشناسی ارشد (آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل خواهند شد، می‌بایست اصل گواهی تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را ارسال نمایند).
۳- دانشجویانی که دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را انجام داده ولی هنوز موفق به تسویه حساب نشده‌اند، گواهی مبنی بر دفاع و با ذکر معدل را ارسال نمایند.
۴- فایلPDF  پایان‌نامه‌ کارشناسی در صورت امکان
۵- فایلPDF  پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد
۶- ریز نمرات دوره کاشناسی و کارشناسی ارشد
۷- مدارک زبان(IELTS, MSRT, TOLIMO, TOEFL در صورت داشتن (بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری)
۸- مقالات ISI، علمی و پژوهشی، کنفرانس‌ها
۹- مربیان دانشگاه‌ها باید گواهی مبنی بر عضو هیأت علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت متبوع را ارائه نمایند. مربیان دانشگاه آزاد اسلامی باید معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی آن دانشگاه را نیز بارگذاری نمایند.
۱۰- کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
۱۱-  ارائه مدارک ایثارگری
۱۲- پرداخت مبلغ ۱،۶۸۰،۰۰۰ (یک میلیون و ششصد و هشتاد) هزار ریال بابت هر جلسه مصاحبه جداگانه (به عنوان مثال چنانچه داوطلب متقاضی مصاحبه در رشته مهندسی برق  الکترونیک هم در دوره روزانه و هم در دوره پردیس خودگردان باشد باید ۱۶۸۰۰۰۰ ریال پرداخت نماید.)
۱۳- جهت اطلاع کاملتر از تاریخ و ساعات برگزاری آزمون مرحله دوم که به صورت حضوری برگزار می شود به سایت‌های دانشکده‌های ذی ربط مراجعه فرمائید.
توجه مهم: کلیه داوطلبان ملزم می‌باشند از طریق سامانه گلستان (golestan.iust.ac.ir) مدارک خود را برای مصاحبه بارگذاری نمایند و مبلغ ذکر شده را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان پرداخت نمایند.
زمان بارگذاری مدارک از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱ الی ۱۴۰۲/۳/۱۰ خواهد بود و نام کاربری به ‌صورت شماره داوطلبی+۰۶۱۰۰ (بدون فاصله) و گذرواژه، کد ملی می‌باشد (به‌عنوان مثال نام کاربری داوطلبی با شماره ۱۲۳۴۵۶ می‌شود: ۰۶۱۰۰۱۲۳۴۵۶)
جهت دریافت فایل آموزش تصویری مراحل ثبت‌نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در سامانه گلستان (قالب PDFاینجا را کلیک کنید.

متقاضیان گرامی می‌توانند از طریق لینک مربوط به دانشکده‌های خود، زمان‌بندی مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت ایران را مشاهده نمایند.

دانشکده مهندسی برق
دانشکده مهندسی کامپیوتر
دانشکده ریاضی
دانشکده مهندسی راه‌آهن
دانشکده مهندسی خودرو
دانشکده مهندسی مکانیک
دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز
دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت
دانشکده مهندسی مواد و متالورژی
دانشکده شیمی
دانشکده فناوری‌های نوین
دانشکده مهندسی صنایع
دانشکده فیزیک
دانشکده مهندسی عمران

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

توان پژوهشی و معلومات عمومی؛ ملاک اصلی برای قبولی در مصاحبه دکتری

داوطلبانی که قصد تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند، باید از منظر توانایی علمی و همچنین سطح تخصصی مرتبط با رشته خودشان مورد ارزیابی قرار بگیرند و در همین راستا نیز نظام آموزش‌عالی درکشور ما فیلترهایی را برای سنجش سطح علمی داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را دارند، در نظر گرفته و بالطبع دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان دانشگاه جامع علمی از این مساله مستنثی نیست و انجام مصاحبه از داوطلبان مقطع دکتری یکی از همین فیلترها محسوب می‌شود. امروزه 70 درصد از توان علمی داوطلب مقطع دکتری از طریق همین فیلتر مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ فیلتری که در آن به دو محور سنجش توان پژوهشی و معلومات علمی داوطلب تاکید می‌شود. قطعا داوطلبی که می‌خواهد در حوزه دکتری تحصیل کند، باید از لحاظ پژوهشی توان بالایی داشته باشد تا بتواند در طول تحصیل از قدرت ارائه تحلیل در پژوهش‌ها برخوردار باشد. معلومات عمومی نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که حتما داوطلب باید در آن به سطح مطلوبی رسیده باشد، از این رو افرادی که به معنی واقعی کلمه اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش هستند، هیچ استرسی برای مصاحبه دکتری نداشته و مطمئن باشند می‌توانند از این مرحله عبور کنند. توصیه می‌کنم داوطلبان دکتری نسبت به ارتقای سواد و اطلاعات خود نسبت به رشته‌شان و همچنین روش‌شناسی مطالعات علمی حساسیت ویژه داشته باشند، چراکه این دو، مولفه اصلی برای ارائه رساله دکتری محسوب می‌شود.

جزئیات ثبت نام ورودی های دکتری دانشگاه علم و صنعت

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x