کد خبر: 67367

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/30

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

اطلاعیه مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اطلاعیه‌‌ای را در خصوص مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری ۱۴۰۲ صادر کرد.

به اطلاع داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول آزمون دکتری می‌رساند: ثبت نام متقاضیان جهت انجام مرحله دوم آزمون (مصاحبه) از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ از طریق سامانه ثبت نام و مصاحبه به نشانی https://interview.gau.ac.ir انجام خواهد شد.

 همچنین تاریخ انجام مصاحبه از ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ لغایت ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خواهد بود.

 داوطلبان لازم است طبق جدول زمانبندی اعلام شده در اطلاعیه ثبت نام و کارت شرکت در جلسه مصاحبه، در محل مصاحبه حاضر شوند.

 ثبت نام الکترونیکی در کد رشته محل‌های معرفی شده از سوی سازمان سنجش جهت انجام مصاحبه الزامی است و داوطلبان موظف هستند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت نام و انجام مصاحبه اقدام نمایند. اطلاعیه مربوط به شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز و زمان انجام مصاحبه متعاقبا از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و سامانه ثبت نام و مصاحبه اعلام خواهد شد.

شرایط پذیرش در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

الف ) شرایط عمومی

۱-  دارا بودن صلاحیت عمومی
۲-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی (احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (۱) و (۲) آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 الزامی است)

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) که مورد تاًیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

تبصره (۱): دانشجویان کارشناسی ارشد فعلی دانشگاهها، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 1402/06/31 می توانند در آزمون شرکت نمایند.

تبصره(۲): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مشمول آیین نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ معاونت آموزشی وزارت متبوع باشند.

تبصره(۳): رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست (مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط، جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون (جداول شماره ۳ تا ۹ دفترچه راهنمای ثبت نام)) متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان باشد.

شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون

 ثبت نام در سامانه آزمون دکتری دانشگاه  به شرح مندرج در بند ۳ اطلاعیه و شرکت در جلسه مجازی ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی

توضیح۱:اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب ۵۰درصد نمره آزمون متمرکز و ۵۰ درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری،مصاحبه علمی و سنجش علمی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح۲:حدنصاب نمرات مرحله دوم به تفکیک کد رشته محل، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح۳: ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش علمی(مرحله دوم) شامل ۲۰ امتیاز آموزشی،پژوهشی و فناوری و۳۰ امتیاز مصاحبه علمی و سنجش علمی(به شرح فایل الصاقی) است.

ج )  نکات مهم

۱-مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1402 سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

۲-تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.

۳-الف- بیست و پنج درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی (در سهمیه رزمندگان حداقل ۸۰درصد و در سهمیه ایثارگران حداقل ۷۰درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هریک از مراحل آزمون) اختصاص می یابد.

۳-ب- پنج درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه به شرط کسب حدنصاب علمی (حداقل ۷۰درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر یک از مراحل آزمون) اختصاص می بابد.

۳-پ- خالی مانده سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

مشاوره  مصاحبه دکتری

۴-ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت(حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، به شرط کسب حداقل ۸۰درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر یک از مراحل آزمون اختصاص می یابد. ارائه اصل حکم کارگزینی برای استفاده از سهمیه الزامی است.

۵-جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفا یک بار برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه تلقی می شود.

۶- داوطلبان جهت شرکت در جلسه مجازی بررسی سوابق و مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضروری است تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402، تصویر مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه، تصویر کارت ورود به جلسه مصاحبه را در دسترس داشته باشند. اصل کلیه مدارک در زمان ثبت نام حضوری بایستی ارائه شود. در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک ارائه شده، مسئولیت آن بر عهده داوطلب بوده و بر اساس قوانین آموزشی رفتار خواهد شد.

تبصره: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از حداقل دو تن از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده و نیز شرح مختصری از زمینه تحقیقاتی مورد علاقه با توجه به سوابق پژوهشی، مدرک زبان و … ضروری است. اصل کلیه مدارک در زمان ثبت نام حضوری بایستی ارائه شود. در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک ارائه شده، مسئولیت آن بر عهده داوطلب بوده و بر اساس قوانین آموزشی رفتار خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

۷-شاغلان خدمت در سازمان ها و دستگاه های دولتی در صورت قبولی در آزمون، می بایست موافقت کتبی و بدون قید و شرط با ادامه تحصیل را از سازمان متبوع خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

داوطلبانی که در سامانه سازمان سنجش انتخاب رشته نموده اند و در یک یا چند کد رشته محل از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شده اند، می توانند وارد سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه  شده و نسبت به تکمیل پرونده و ثبت نام اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام در 5 مرحله و به صورت زیر انجام می شود :

1- از قسمت ((ورود داوطلبان به سامانه)) در منوی سمت راست این صفحه می توانید وارد صفحه ورود داوطلبان به سامانه شده و با کد ملی و  شماره پرونده سازمان سنجش (کد هفت رقمی) یا شماره داوطلبی (کد شش رقمی) به این سامانه ورود پیدا کنید.

2- پس از ورود به سامانه نسبت به انتخاب کد رشته محل مورد نظر اقدام نمایید.

3- نسبت به پرداخت مبلغ هزینه ثبت نام اقدام نمایید.

4- نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام شود.

5- پرونده الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی گروه های آموزشی تأیید نمایید.

نحوه تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری

برای تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم پذیرش دکتری 11 فقره مدرک مورد نیاز است .
با ورود به بخش داوطلبان می توانید به  پرونده الکترونیکی خود دسترسی یابید. در این بخش پرونده الکترونیکی داوطلب ، مدارک مورد نیاز در یک جدول درج گردیده که به ترتیب شامل موارد زیر می شود.
1- انتخاب رشته و پرداخت الکترونیکی مبلغ ثبت نام
در این بخش شما به کد رشته محل های معرفی شده از سوی سازمان سنجش دسترسی دارید. کد رشته مورد نظر را انتخاب نموده سپس  ذخیره و تأیید نمایید. در صورت اطمینان از رشته گرایش های انتخاب شده، با ورود به فرم پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه، نسبت به پرداخت مبلغ  100 هزار تومان بابت شرکت در مصاحبه هر رشته گرایش اقدام نمایید.
اگر در بیش از یک کد رشته محل معرفی شده باشید ، می توانید چند کد رشته را انتخاب نمایید ولی برای هر کد رشته بایستی مبلغ جداگانه واریز شود. برای کد رشته محل هایی که دارای گرایش مشابه هستند و فقط نوع دوره ( روزانه – شبانه – پردیس ) آنها متفاوت است ، یک پرداخت انجام شود.
2-تکمیل مشخصات و ارسال مدارک شناسایی
آن بخش از اطلاعات این فرم که تکمیل نشده را تکمیل نموده و تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه که به صورت فایل JPG  تهیه کرده اید را ارسال نمایید.
3- سوابق تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
در این بخش اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را تکمیل نموده و تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را  ارسال نمایید.
-لازم است داوطلبان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درصورت نداشتن اصل مدرک فراغت از تحصیل (با ذکر معدل)برای هر یک از مقاطع تحصیلی، فرم مدرک و معدل را تکمیل و پس از تایید توسط دانشگاه محل تحصیل، ضمن ارسال الکترونیکی، در روز مصاحبه ارائه نمایند.
-دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا پایان شهریور 1402 فارغ التحصیل می شوند ، لازم است قسمت دوم فرم مذکور را تکمیل و پس از تأیید موسسه آموزش عالی خود، تصویر اسکن شده آن را در بخش مدرک کارشناسی ارشد ضمیمه نمایند.
 4- مقالات ارائه شده در  نشریات معتبر علمی
چنانچه مقالاتی در نشریات معتبر علمی به چاپ رسانده اید ، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.
 5- مقالات ارائه شده در  همایش های معتبر علمی داخلی و بین المللی
چنانچه مقالاتی در همایش های معتبر علمی ارائه نموده اید ، مشخصات مقاله و اصل فایل مقاله را در بخش مربوطه ضمیمه نمایید.
 6-  کتاب 
اگر در تألیف و ترجمه کتاب چاپ شده همکاری داشته اید ، مشخصات کتاب را در بخش مربوطه ذخیره نمایید.(مزایای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب)
 7-  اختراع 
اگر اختراع ثبت شده ای در نهادها و سازمان های معتبر داخلی و خارجی داشته اید ، مشخصات اختراع را در بخش مربوطه ثبت نموده و تصویر فایل گواهی ثبت اختراع را ضمیمه نمایید.
 8- کسب عنوان یا مقام برتر در جشنواره های علمی معتبر ملی و بین المللی
اگر در جشنواره های علمی معتبر داخلی و خارجی نظیر جشنواره خوارزمی ، جشنواره فارابی و … موفق به کسب عنوان یا مقام برتر شده اید ، مشخصات آن را ثبت نموده و تصویر فایل گواهی آن را ارسال نمایید.
 9-  پایان نامه کارشناسی ارشد
مشخصات مربوط به پایان نامه کارشاسی ارشد خود را ثبت نموده و فایل تصویر صورتجلسه دفاع را ضمیمه نمایید.
10 – کسب عنوان در المپیادهای علمی
اگر در المپیادهای علمی دانشجویی موفق به کسب مقام برتر شده اید ، مشخصات آن را ثبت نموده و فایل تصویر گواهی آن را ضمیمه نمایید.
11- مدرک زبان انگلیسی
اگر در یکی از آزمون های استاندارد زبان انگلیسی شرکت نموده اید و نمره حدنصاب را کسب کرده اید ، مشخصات آن را به همراه تصویر کارنامه ارسال نمایید.
تذکر مهم :
1- موارد 1 تا 3 الزامی است  و موارد 4 تا 11 در صورتی که داوطلبان دارای مدرک می باشند ، نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند. به رکوردهایی که مشخصات ناقص داشته یا فاقد  مدرک مورد نیاز باشد ، رسیدگی نخواهد شد.
2- اصل مدارکی که از طریق این سامانه ارسال شده و اطلاعات آن ثبت شده است، بایستی در زمان مصاحبه غیرحضوری همراه داوطلب بوده و در زمان ثبت نام حضوری تحویل دانشگاه شود.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x