کد خبر: 67447

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/06

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه

منابع آزمون دکتری

مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه

اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بدینوسیله به اطلاع داوطلبان محترم می رساند جهت آگاهی از نحوه ثبت نام، بارگذاری مدارک و همچنین نحوه انجام مصاحبه لازم می باشد قبل از مراجعه به سایت ثبت نام، فایل اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402  را بدقت مطالعه نموده و بعد از آماده کردن مدارک اقدام به ورود سامانه نمایند.

تاریخ های مهم در مرحله دوم آزمون دکتری

تمامی داوطلبان می بایست از ساعت 10 صبح روز شنبه به تاریخ 1402/02/30 الی چهارشنبه 1402/03/03 از طریق همین سامانه  نسبت به ثبت نام اینترنتی و بارگذاری الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در اطلاعیه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه) اقدام نمایند.
“داوطلبان گرامی توجه نمایند این فرصت به هیچ عنوان قابل تمدید نبوده و در پایان وقت اداری روز چهارشنبه 1402/03/03 قسمت ثبت نام و بارگذاری مدارک برای داوطلبان غیر فعال خواهد شد.”
 

شرایط پذیرش مرحله دوم آزمون دکتری

داوطلبان مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه می بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.(هزینه ثبت نام برای سال 1402 مبلغ 175 هزار تومان می باشد.)
مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه

نحوه ثبت نام داوطلبان شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری

داوطلبانی که در سامانه سازمان سنجش انتخاب رشته نموده اند و در یک یا چند کد رشته محل از دانشگاه ارومیه معرفی شده اند ، می توانند وارد سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه شده و نسبت به تکمیل پرونده و ثبت نام اقدام نمایند.
مراحل ثبت نام در 5 مرحله و به صورت زیر انجام می شود :
1- از قسمت (( ورود داوطلبان به سامانه )) در منوی سمت راست این صفحه می توانید وارد صفحه ورود داوطلبان به سامانه شده و با کد ملی و شماره پرونده سازمان سنجش(کد هفت رقمی) یا شماره داوطلبی (کد شش رقمی) به این سامانه ورود پیدا کنید.
2- پس از ورود به سامانه نسبت به انتخاب کد رشته محل مورد نظر اقدام نمایید.
3- نسبت به پرداخت مبلغ هزینه ثبت نام اقدام نمایید.
4- نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی اقدام شود.
5- پرونده الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی گروه های آموزشی تأیید نمایید. (فیلم نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک)
 

نحوه تکمیل پرونده داوطلبان شرکت در مرحله دوم آزمون دکتری

اطلاعیه دانشگاه در خصوص نحوه ثبت نام، ارسال مدارک و نحوه انجام مصاحبه داوطلبان دکتری نیمه متمرکز سال 1402
توجه مهم درخصوص پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام
به اطلاع داوطلبان عزیز می رساند در پرداخت اینترنتی در صورت مشاهده پیغام امنیتی The information you’re about to submit is not secure ، برای تکمیل فرایند پرداخت اینترنتی بایستی گزینه حتما Send anyway را انتخاب نمایید.

رشته ها و تاریخ مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه

مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه
مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه
مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیهمصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیهمصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیهمصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیهمصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه
 

نحوه ورود داوطلبان مرحله دوم آزمون دکتری به سامانه

داوطلبان محترم مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه که در مرحله اول آزمون سازمان سنجش شرکت نموده اند و در انتخاب رشته ، به کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه ارومیه معرفی شده اند ، می توانند از طریق این سامانه نسبت به تکمیل پرونده و ثبت درخواست شرکت در مصاحبه اقدام نمایند.
برای ورود به این سامانه از کد ملی ( ده رقمی با صفرهای اول) و شماره پرونده یا شماره داوطلبی که قبلا در سامانه سازمان سنجش ثبت نام نموده اید استفاده نمایید.
توجه : منحصراُ داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان داوطلب مجاز در کد رشته های مرتبط با دانشگاه ارومیه معرفی شده اند، می توانند وارد سامانه شوند.
 
آدرس : ارومیه ، کیلومتر 11 جاده سرو – دانشگاه ارومیه – شماره تلفنخانه : 43-32752741-044 ، کدپستی : 5756151818
 

توصیه های مهم یکی از اساتید مصاحبه کننده 

توان پژوهشی و معلومات عمومی؛ ملاک اصلی برای قبولی در مصاحبه دکتری

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

داوطلبانی که قصد تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند، باید از منظر توانایی علمی و همچنین سطح تخصصی مرتبط با رشته خودشان مورد ارزیابی قرار بگیرند و در همین راستا نیز نظام آموزش‌عالی درکشور ما فیلترهایی را برای سنجش سطح علمی داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را دارند، در نظر گرفته و بالطبع دانشگاه ارومیه نیز به‌عنوان یک دانشگاه جامع علمی از این مساله مستنثی نیست و انجام مصاحبه از داوطلبان مقطع دکتری یکی از همین فیلترها محسوب می‌شود. امروزه 70 درصد از توان علمی داوطلب مقطع دکتری از طریق همین فیلتر مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ فیلتری که در آن به دو محور سنجش توان پژوهشی و معلومات علمی داوطلب تاکید می‌شود. قطعا داوطلبی که می‌خواهد در حوزه دکتری تحصیل کند، باید از لحاظ پژوهشی توان بالایی داشته باشد تا بتواند در طول تحصیل از قدرت ارائه تحلیل در پژوهش‌ها برخوردار باشد. معلومات عمومی نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که حتما داوطلب باید در آن به سطح مطلوبی رسیده باشد، از این رو افرادی که به معنی واقعی کلمه اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش هستند، هیچ استرسی برای مصاحبه دکتری نداشته و مطمئن باشند می‌توانند از این مرحله عبور کنند. توصیه می‌کنم داوطلبان دکتری نسبت به ارتقای سواد و اطلاعات خود نسبت به رشته‌شان و همچنین روش‌شناسی مطالعات علمی حساسیت ویژه داشته باشند، چراکه این دو، مولفه اصلی برای ارائه رساله دکتری محسوب می‌شود.

تنها مدارک خواسته‌شده را همراه داشته باشید (لیست مدارک)

داوطلبانی که در جلسه مصاحبه دکتری 1402 دانشگاه ارومیه حاضر می‌شوند باید مدارک مرتبط را همراه خود داشته باشند. گاهی به دانشجویان اعلام می‌کنیم مدارک را همراه خود داشته باشند اما می‌بینیم هرچه مقاله در روزنامه چاپ شده است را همراه می‌آورند که هم برای خود زحمت درست می‌کنند و هم برای مصاحبه‌گیرنده وقت‌گیر است. بنابراین توصیه می‌کنم فقط مدارک اعلام‌شده را همراه خود داشته باشند. همچنین گواهینامه معتبر زبان مثل آیلتس و… را همراه داشته باشند، چون هر مدرک زبانی پذیرفته نیست. در مورد شرکت در کنفرانس‌ها و ثبت پتنت و اختراع برای ارائه به مصاحبه کننده نیز دقت کنند که مدارک خواسته‌شده را همراه داشته باشند. به داوطلبان توصیه می‌کنم به خود مسلط باشند، چراکه هرگونه استرس و نگرانی باعث می‌شود نتوانند به سوالات مصاحبه‌گیرنده پاسخ دهند. آنچه همواره در جلسه مورد توجه اساتید بوده این است که آیا فرد با ‌انگیزه برای تحصیل در دوره دکتری شرکت می‌کند یا فقط برای دریافت مدرک. تسلط به زبان نیز یک فاکتور بسیار مهم است، بنابراین دانشجویانی که تسلط به زبان بین‌المللی دارند شانس موفقیت بیشتری دارند.

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

نکته دیگر اینکه وقتی دانشجو هیچ کار علمی در طول هشت سال تحصیل خود نداشته باشد اما ظرف یک ماه پایانی حجم زیادی از مقالات را تولید کرده باشد در ذهن مصاحبه‌گیرنده یک نکته منفی است. ما دنبال این هستیم که هدف دانشجو در دوره دکتری چیست. همچنین از دانشجویان دوره دکتری انتظار داریم تا وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند به مرزهای دانش اضافه کرده و تز و نظریه‌هایی ارائه دهند که مورد استناد و قبول جامعه باشد. برخی داوطلبان دوره دکتری را با ‌انگیزه به دست آوردن مدرک طی می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند حائز شرایط پذیرش در مصاحبه دکتری باشند. در سوی مقابل نیز برخی دیگر با‌انگیزه و توانمند هستند. باید در نظر بگیرم چه کسانی وارد دوره دکتری می‌شوند، چراکه آنها سرنوشت جامعه را تغییر خواهند داد. به قول امام(ره) از دانشگاه سرنوشت یک جامعه تعیین می‌شود.

جدول شهریه دکتری شبانه دانشگاه ارومیه

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x