کد خبر: 64841

تاریخ بروزرسانی : 1401/10/20

تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی

منابع آزمون دکتری

تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی

تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، اعضای شورای مدیریت دانشگاه  تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در نشست امروز با پیشنهاد علی نگارستانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه برای ایجاد رشته‌های ریاضی کاربردی – گرایش علوم داده و ریاضی کاربردی – گرایش ریاضی مالی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ژنتیک و به نژادی گیاهی در مقطع دکتری تخصصی موافقت کردند تا مراحل اداری و قانونی تصویب رشته‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری شود.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در ابتدای نشست مربوط به تصویب سه رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با تشکر از زحمات اعضای هیئت‌علمی و یاوران علمی با تأکید بر ماهیت، رسالت و وظایف دانشگاه تحصیلات تکمیلی، برنامه‌ریزی برای پویایی و فعالیت بیشتر گروه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها را متناسب با اهداف دانشگاه خواستار شد. وی با پیشنهاد برگزاری منظم و مستمر سخنرانی‌ها و سمینارهای علمی توسط اعضای هیئت‌علمی به‌صورت هفتگی با برنامه‌ریزی دانشکده‌ها، پژوهشکده و حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی از محاسبه امتیاز سخنرانی‌ها در بخش کار اجرایی و ترفیع سالانه اعضای هیئت‌علمی خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت سخنرانی‌ها و سمینارهای علمی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که زمینه شرکت حداکثری دانشجویان و اساتید در جلسات فراهم شود. گفتنی است در این جلسه که در مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار شد اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. گسترش رشته‌ها در مقطع دکتری، توجه به رشته‌های کاربردی، تلاش برای جذب دانشجوی بورس از طریق همکاری با صنعت، جذب دانشجویان خارجی، شرکت اساتید در فراخوان هیئت‌علمی نمونه کشوری از مهم‌ترین مواردی بود که در جلسه مطرح شد.

درباره دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی وفناوری پیشرفته- کرمان با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز کشور، تاسیس گردید. این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های صنعتی کشور و دنیا، دانشگاهی جوان و در حال رشد است و در طول دوران فعالیت خود توانسته است به صورت یک موسسه علمی پیشرو در صنعت، فناوری‌های روز و علوم کاربردی در عرصه علم مطرح باشد. هدف این دانشگاه، فراهم نمودن محیطی علمی و پویا برای کسانی است که در راستای کسب علم و دانش تلاش می‌نمایند، و پایگاه و نقطه اتکاء و اعتماد آنانی است که واقعیات و حقایق علمی را درک کرده، برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می‌کنند.
این دانشگاه شامل سه حوزه: آموزش، پژوهش  و فناوری است که درحوزه آموزش  دارای پنج دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی عمران و نقشه برداری، شیمی و مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک و مواد و در حوزه پژوهش (پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی) شامل چهار پژوهشکده علوم محیطی، فوتونیک، مواد، انرژی وگروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ۳۳ آزمایشگاه پیشرفته می باشد همچنین درحوزه فناوری (پارک علم و فناوری) دارای یک پارک و مرکز رشد و  مراکز رشد اقماری در سطح استان است.  این مجموعه  مشتمل بر سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، از معدود مراکز علمی و فناوری کشور است، که از قابلیت تولید علم و تبدیل آن به ثروت و ایجاد کارآفرینی برخوردار است. علاوه بر آن این دانشگاه با ارتباط علمی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی، صنعتی داخل وخارج از کشور، برگزاری سمینارهای بین المللی و ملی و کارگاه‌های آموزشی در تحقق نسل جدید دانشگاه‌های کارآفرین در سطح جنوب شرق کشور حرکت می‌نماید

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

⭐ بروشور جامع معرفی دانشگاه ( همگام با صنعت)  (دانلود فایل)

⭐ بروشـور معرفـی دانشـگاه (دانلود فایل)

 

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته
آدرس: کرمان – انتهای اتوبان هفت باغ علوی
شماره تماس:۰۳۴۳۳۷۷۶۶۱۱
نمابر:۰۳۴۳۳۷۷۶۶۱۷
کد پستی:۷۶۳۱۸۸۵۳۵۶
صندوق پستی:۱۱۷ – ۷۶۳۱۵
پست الکترونیک:info@kgut.ac.ir

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x