کد خبر: 62593

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/12

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی پزشکی تمدید شد

منابع آزمون دکتری

انتخاب رشته آزمون دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی پزشکی تمدید شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی تمدید شد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
13 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسلمان
میهمان
مسلمان
13 مرداد ، 1401

البته من در مورد سراسری گفتم و آزاد همه چیش فرق میکنه اما در کل فکر نمیکنم تفاوتی بکنه.چون امسال کل مصاحبه ازاد یه جا شده و به این ترتیب اونا فقط یه نمره مصاحبه رو در سامانه وارد میکنن و به انتخابهای شما کاری ندارن و نتیجه نهایی هم بر اساس انتخابهای شما اعلام میشه.
اون موفق باشی هم منظورشون قبولی در اون کد محل نیست.این چیزیه که به همه میگن

رضامنش
میهمان
رضامنش
13 مرداد ، 1401

سلام. قاعدتا در بررسی نهایی انتخاب هایی که در اونها حد نصاب مصاحبه را نیاوردین باید حذف بشه. مصاحبه بهداشت (که مربوط به سنجش پزشکی هست) فقط یه جا برگزار میشه اما انتخاب هایی که حدنصاب نداشته باشی حذف میشن. منطقی اینه که در دانشگاه آزاد هم همینطور باشه، مگر اینکه به علت خالی نموندن موندن یا از دست دادن دانشجوی خوبی که رتبه خوبی نیاورده اینکارو بکنن.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
13 مرداد ، 1401

من گفتم انترنی و… و قطعا معنی‌ انترنی رو می‌دونم و نمی‌دونم منظورتون از سد خاصی نیستش چیه… دیدم طرف تو همین دوره‌ها بس که سخت بوده دیگه دووم نیاورده انصراف داده و یا چیزی که گفتم…
ببینید همه رشته‌ها حساسیت خاص خودشون رو دارن… رشته‌های علوم انسانی هم حساسن مثل سیاست و اقتصاد و افرادی مثل شما فکر می‌کنن حساس نیستن و بی‌خیالی میرن جلو و تهش به ی جایی هم میرسن و میشه وضع کنونی مملکت…

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

به نظر من یکی از تفاوت‌های علوم پزشکی و علوم انسانی، همین خود دانشگاه‌هاست. دانشگاه‌هایی که مشخص هستند و اعضای هیئت علمی مناسبی دارند. در حالی که در رشته‌های غیر علوم پزشکی، ابداً اینطوری نیست و در هر کوی و برزن دانشگاه هست که مدرک مهندسی و علوم انسانی و زبان می‌دن دست ملت و فرد هم بعد اون خیلی راحت و به روش‌های … می‌تونه بره برای خودش رزومه‌سازی کنه (نگید نیست که خودتون مطمئنید هست.) و این باعث میشه تا زمانی که فرد با یک معیاری مثل مصاحبه مورد محک قرار نگیره، نه رزومه علمی و نه پژوهشی‌ش اعتباری نداشته باشه…
درباره دو سال هم خودتون می‌دونید که با شرایط فعلی امکانش نیست که داستانش طولانیه البته داره یک بحثایی میشه مثل پارک‌ها و… که البته برای مهندسی هست و بقیه رو نمی‌دونم.
سد کنکور؟ خیلی‌ها هم ازش رد نشدن و راحت پذیرش گرفتن و خیلی‌ها هم راحت رد شدن (باز هم برخلاف پزشکی) اونا چطوری محک بشن؟
با سابقه تحصیلی پزشکی قبول میشن؟ یعنی تو دفترچه صرفا با سابقه تحصیلی هست؟ من که تو دفترچه چنین چیزی رو ندیدم… اگه دیدید بگید…

نام *
میهمان
نام *
13 مرداد ، 1401

البته مشخصه که من رشتم دامپزشکی و…نیست.ولی با توضیحی که شما دادی خب شرطش همینه فقط دارندگان دکترای دامپزشکی می تونن اون رشته ها رو انتخاب کنن.دستیاری همون رزیدنتیه مثل تخصص پزشکی می مونه.فقط فردی می تونه مثلا تخصص جراحی یا نورولوژی یا داخلی و… بخونه که دکترای پزشکی عمومی داشته باشه.
شما اگه دکترا هم بگیری باز نمی تونی اون رشته ها رو بزنی.مگر اینکه از اول دکترای دامپزشکی بخونی.

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

من احساس میکنم شما از رشته ی دیگه ای تو مقطع ارشد وارد دامپزشکی شدید و چیزی از اون نمیدونید اصلا .
پذیرش دامپزشکی در کنکور سراسری به دو صورته
یک مقطع مثل پزشکی هست و دکترای حرفه ای .
یک مقطع کاردانی دامپزشکی .
مقطع اول کاملا بالینی هست و شما در نهایت میتونید کلینیک بزنید و یا داروخونه و مقطع دوم شما در کلینیک کار میکنید اما اجازه درمان و تاسیس کلینیک یا داروخونه رو ندارید . حتی اگه تمام دکترا های موجود در دفترچه رو بگیرید باز هم این امکان وجود نداره و شما نمیتونید وارد فعالیت های بالینی دامپزشکی بشید چرا که دروس مربوط ب بالین تنها در دوره دکترای حرفه ای یا عمومی تدریس میشن ….
اون دکترا هایی که فرمودید نوشته دستیاری هم متعلق به همون دسته اوله …
در چهار رشته ی پزشکی ،دندان ،دارو و دامپزشکی( دکترای حرفه ای ) ، دکترای تخصصی در قالب دوره ی دستیاری حاصل میشه ، در قالب کشیک دادن و این طور مسائل ‌و تمرکز روی کارهای پژوهشی خیلی محدود تر است و غالبا تحت عنوان پی اچ دی هم‌از اون ها نام نمیبرن و لفظ تخصص استفاده میشه برای مثال در دامپزشکی به دوره های تخصص این چنینی میگن دستیاری ،رزیدنتی و یا dvsc که همتراز با phd هست اما در عین حال یک دنیا فرق بینشون هست .
از زمانی هم که آموزش وزارت بهداشت جدا شده تنها دوره های رزیدنتی وزارت علوم متعلق به همین دکترای حرفه ای دامپزشکی هست .

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

سلام دوست عزیز بله امکان ادامه تحصیل در رشته های بالینی(دستیاری) دامپزشکی فقط برای فارغ التحصیلان دکترای عمومی دامپزشکی امکان پذیر است و دوستانی که مثل شما ناپیوسته بوده اند فقط امکان تحصیل در رشته های پایه را دارند. دکترای عمومی دامپزشکی یک دوره ۶ ساله و پیوسته است و فقط از طریق کنکور سراسری پذیرش دارد.

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

سلام دوستان امیدوارم حال همتون خوب باشه .
یه سوال داشتم خیلی لطف میکنید که اگه میشه جواب بدید .
من سال اول ارشد باکتری شناسی دامپزشکی هستم و میخام چند سال دیگه برای دکترا امتحان بدم.
حالا دفترچه رو نگاه کردم یک سری از رشته های تاپ مجموعه ی ما رو زده ( دستیاری ) و امکان شرکت کردن توشون برای هیچ رشته ای از ارشد های مجموعه مجاز نیست و فقط دکترای حرفه ای دامپزشکی میتونه شرکت کنه .
یعنی برای اینکه این دکترا ها رو قبول بشیم باید یه دکترا اول بگیریم ؟؟؟ واقعا یعنی چی ؟؟؟؟
مثلا برای جراحی دامپزشکی فقط نوشته دکترای حرفه ای میتونه شرکت کنه .
یعنی واقعا اول باید یه دکترا بگیرم بعد دوباره شرکت کنم ؟؟؟؟؟؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

یک عده هستن که فقط ناراحتی ها و انرژی منفی ها و غرغرهاشون رو میان اینجا تخلیه میکنند. خیلی این افراد رو جدی نگیرید.
شاید یکی دو مورد اینجوری پیش بیاد که رتبه تک رقمی رد بشه تو کنکور ولی عملا کسی که تک رقمی هست حتی اگر ۵۰ درصد نمره مصاحبه رو کم بگیره به جاش ۵۰ درصد نمره ی کتبی اش جبرانش خواهد کرد.
من مورد خودم زیاد دیدم مثلا طرف رتبه تک رقمی بوده هیچ رزومه ای هم نداشته حتی یک مقاله کنفرانسی! حتی فرق بین انواع مقالات رو هم نمیدونست!!! بعد دانشگاه تربیت مدرس قبول شد.
اینجا کلا یک تعدادی هستند که فقط بلدن بیان به بقیه داوطلبین انرژی منفی تزریق کنن و روحیه بقیه داوطلبین رو هم خراب کنند و نا امیدشون کنند. حالا چی نصیبشون میشه الله اعلم!!!
این سیستم چه کنکورش و چه مصاحبه اش می خواد عادلانه باشه یا نباشه بالاخره راهی هست که هممون برای رسیدن به هدفمون پذیرفتیم که طی کنیم لذا توجه کردن به این انرژی های منفی فقط شما رو از ادامه مسیرتون نا امید و مایوس خواهد کرد.
بالاخره راه رفتنی رو باید رفت چه عدالت وجود داشته باشه و چه نباشه لذا تنها کاری هر کدام از ماها برای خودمون می تونیم بکنیم پذیرفتن این فرآیند و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهدافمون هست لذا ذهنتون رو با افکار سمی و انرژی های منفی پر نکنید چرا که همین افکار سمی توانایی ادامه این مسیر را از شما خواهد گرفت.

محمد
میهمان
محمد
13 مرداد ، 1401

برخورد اساتید خیلی خوب و گرم بود سلام کردم و برای نشستن اجازه گرفتم. یکی از اساتید که باتجربه تر بود شروع به سوال پرسیدن کرد اول از معنی فامیلیم پرسید سپس یه سوال کلی از رشته ام. در حین پاسخ دادن از دل جواب های من سوال در می آورد.
سپس استادی که موضوع پایان نامه ام باهاش مشترک بود از پایان نامه ام سوال پرسیدن. کلا ربع ساعت بیشتر نشد.
برداشتم این بود تا حد زیادی با بررسی رزومه ها دانشجوها رو انتخاب کردند و مصاحبه صرفا آشنایی با شخصیت طرف هست و آنچنان پیچیده نیست که ما فکر میکنیم.
با آرزوی موفقیت برای همگی

کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

امروز مدیرگروه یکی از دانشگاه ها که انتخاب اولم هم بود بهم زنگ زد و گفت بالاترین امتیاز رو به تو دادیم و روزانه قبولی.
چون خودمم هم رتبه تک رقمی هستم با این حساب باید خودم رو قبول شده بدونم اما نمیدونم چرا باز مطمئن نیستم و فقط با دیدن نتایج نهایی سازمان سنجش مطمئن میشم. انتطار واقعا سخته

مسلمان
میهمان
مسلمان
13 مرداد ، 1401

یکی دیگه از اساتید که اصلا استادم نبود هیچ‌وقت ولی داور داخلی دفاعم بود و جدیدا هم یه کتاب نوشته که به مقاله و پایان نامه من ارجاع داده یعنی میدونم که اونم نظرش مثبت بوده به رزومم و در جریان کارام هست
ولی نمی‌دونم چرا از استادم می‌پرسم چی شد نتیجه میگه معلوم نیست هرکی امتیاز خودشو میده من بالاترین امتیازو توی داوطلبا بهت دادم دیگه خبر ندارم چی شد ولی یکی دوتا رتبه تک رقمی خوبم داشتیم (ظرفیت ۳نفره و من تک رقمی نیستم)
واقعا خبر ندارن یا قبول نشدم باز که اینطوری میگه؟:(
یه مدت بعد از مصاحبه و اون حرفا که واسه یه کاری تماس گرفتم خودش پرسید چی شد نتیجه کِی میاد!

پس چطوری بچه‌ها اینجا میگن به ما گفتن نتیجه رو!

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

بیشتر کسایی که بهشون میگن اولویت اولشون نیست. برای حذف اولویت بهشون اطلاع میدن.
بقیه هم استاد راهنمایی مدیرگروهی کسی آشناشونه همینطوری خبر میده. اینا میان میگن دانشگاه زنگ زد.
یه تعدادی از دانشکده ها هم به خارجی بازی علاقه دارن و دوست دارن مستقل از سنجش عمل کنن.

13
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x