کد خبر: 61671

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/28

مهلت انتخاب رشته دکتری 1401

انتخاب رشته دکتری 1401

مهلت انتخاب رشته دکتری 1401

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتخاب رشته دکتری 1401 با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1401 امروز با تلاش بیشتر کارکنان و عوامل فنی زودتر از موعد مقرر از طریق درگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد گفت: داوطلبان با در اختیار داشتن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه ای می توانند کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را مشاهده نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 1401

 

کریمیان افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه 1401/01/25 تا روز یکشنبه مورخ 1401/01/28 (تا روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین تمدید شد)   فرصت دارند تا نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود (حداکثر 50 کد رشته محل در صورت وجود) اقدام نمایند.

انتخاب رشته دکتری 1401

دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اين آزمون از طريق درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان از روز چهار‌شنبه مورخ 1401/01/24 در اختيار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت

وی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می باشند و متقاضی انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اینترنتی www.azmoon.org مراجعه و براساس اطلاعیه های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور: متقاضیان برای کسب اطلاعات تکمیلی به اطلاعیه مندرج درسایت سازمان به نشانی https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=13&id=7567 مراجعه نمایند .

آیا امسال قبول میشوم؟

برای قبولی در آزمون دکتری نیاز نیست شما آدم عجیب و غریبی باشید. نیاز نیست آدم خاصی باشد. حتی نیازی نیست حتما در مصاحبه دکتری فن بیان قوی داشته باشید. هر آن چیزی که شما برای انتخاب رشته دکتری باید بدانید را به شما یاد می دهیم. در این دوره آموزشی تمام مراحل را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت.

آیا برای انتخاب رشته دکتری میتوان به تراز سال قبل اعتماد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، اهمیت تراز در آزمون دکتری و تأثیر آن در انتخاب رشته یکی از سوالاتی است که داوطلبان برای انتخاب رشته و تخمین رتبه نیاز به اطلاعات کافی درباره آن دارند. به طور کلی تراز از بحث آمار و انحراف معیار مطرح می شود و با درصد کسب شده در آزمون کاملا متفاوت است. با توجه به میانگین نمرات و بررسی اختلاف نمره فرد با میانگین نمرات تراز محاسبه میشود.آیا برای انتخاب رشته دکتری میتوان به تراز سال قبل اعتماد کرد؟

کدام یک از داوطلبان حق شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دارند ؟

تمامی داوطلبانی که در جدول وضعیت مجاز به انتخاب رشته در قسمت آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها مندرج در کارنامه اولیه دکتری عبارت مجاز می باشید  را مشاهده می کنند ، می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند .

آیا سهمیه های ثبت نامی در انتخاب رشته دکتری 1401 دانشگاه آزاد موثرند ؟

مطابق دفترچه ثبت نام دکتری در صورت پذیرفته شدن هر یک از سهمیه های ( 5 یا 25 درصدی ) ایثارگران ، رزمندگان و یا مربیان رسمی واحد های دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش ، سهمیه در تمامی مراحل آزمون از جمله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اعمال خواهد شد .

 آیا ترتیب اولویت‌ های انتخاب رشته در شانس دعوت به مصاحبه اثر گذار است ؟

بله. از عوامل مهم در دعوت به مصاحبه شدن، اولویت بندی بر مبنای حداقل 10 فاکتور است. تراز ، ظرفیت دانشگاه ، هرم جنسی و سنی مجازشدگان و … از این عوامل بشمار می روند.

:بسته های مفید و مرتبط

بسته های رزومه نويسي حرفه اي :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی :ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور

انتخاب رشته دکتری 1401

چند نکته مهم که در انتخاب رشته دکتری 1401 پایگاه دکتری مورد توجه قرار گرفته است:

1- دقت کنید که انتخاب كد رشته محلهايتان حتما بايد براساس اولويت بندي و متناسب با رتبه هاي كه بدست آورده ايد صورت گيرد، چرا كه پس از اعلام فهرست داوطلبان براي شركت در مصاحبه، معرفي و تغيير كد رشته محلهاي داوطلباني كه معرفي شده اند حتي اگر نمره علمي لازم را بدست آورده باشد (در مقايسه با ساير داوطلبان معرفي شده به اولويتهاي بعدي) امكان پذير نميباشد.

2- از آنجا که بعضی از داوطلبان به دلیل دوری محل سکونت و محل قبولی احتمالا دست به انتخاب رشته نخواهند زد. برخی دیگر از داوطلبان نیز به دلایلی همچون گزینش ؛ تاهل و … از ادامه راه باز خواهند ماند لذا ما بطور کامل و با امید بالا به قبولی شما دست به انتخاب رشته زده ایم. بنابراین به همه داوطلبان مجاز شده پیشنهاد می کنیم حتما انتخاب رشته شان را بصورت کامل انجام دهند.

3- بايد توجه نمود كه امكان معرفي داوطلبي كه قبلاً معرفي نشده نيز به هيچ وجه وجود ندارد لذا ممكن است عليرغم رتبه خوبي كه كسب نموده ايد شانس قبولي تان از افراد مجاز بعدي كمتر شود، يعني ممكن است از بين 1100 نفر مجاز شده براي يك رشته، شما با رتبه 400 و با يك انتخاب رشته دکتری 1401 ايده آل نگر قبول نشويد ولي كسي كه رتبه 700 بدست آورده ولي يك انتخاب واقع گرايانه و متناسب با رتبه اش داشته است قبول شود.

4- توجه نمائيد كه از يكسو با جملاتي همچون ” اساتيد فلان دانشگاه فقط از فارغ التحصيلان دانشگاه خود دانشجوي دكتري شان را انتخاب مي كنند ” و از سوي ديگر با ” انتخابي كاملا رويايي و ايده آل نگر و خارج از واقعيت رزومه و رتبه كسب شده ي تان” شانس قبولي خود را كاهش ندهيد. چرا که از سال گذشته با كمّي شدن جداول پذيرش در مصاحبه دكتري ، احتمال تعصبي برخورد كردن دانشگاه ها با اين مسئله بسيار بسيار كاهش پيدا نموده است.

تمدید مهلت انتخاب رشته

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش،  علیرضا کریمیان با اشاره به مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۱، گفت: به‌منظور مساعدت با متقاضیانی که تا امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه موفق به انتخاب رشته آزمون دکتری نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بتوانند از روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه تا روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد نظر خود اقدام نمایند.

 وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کرده‌اند، گفت: ضروری است متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و انتخاب رشته کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: متقاضیانی که قبلاً انتخاب رشته خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده نسبت به مشاهده و ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی اقدام کنند.

انتخاب رشته دکتری 1401

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x