کد خبر: 62736

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/29

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری 1401

نتایج نهایی کنکور دکتری 1401

 

نتایج نهایی کنکور دکتری 1401 اعلام شد

📢به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بالاخره نتایج نهایی کنکور دکتری 1401 سراسری و  آزاد توسط سازمان سنجش اعلام شد.📢

شرکت کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ که در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کرده و پس از اعلام نتایج اولیه (23 فروردین1401)، در جلسات برگزاری مصاحبه دانشگاه هایی که حد نصاب تراز قبولی آن را کسب کرده بودند حاضر شدند، می توانند از ⬇️ لینک زیر ⬇️ نتیجه نهایی خود را مشاهده کنند:

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور دکتری 1401

نتایج نهایی کنکور دکتری 1401

لینک مشاهده نتایج نهایی کنکور دکتری 1401

متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شده است، لازم است از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۳۰ برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود و پذیرفته‌شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای اطلاع از تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاهها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …در نهایت بیش از ۲۲  هزار و پانصد نفر  در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

🔴 پذیرفته شدگان نهایی این ازمون، در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای ثبت نام می بایست به اطلاعیه مندرج در سایت سازمان که همزمان با اعلام نتایج نهایی در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، مراجعه نمایند. چند روز پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری، داوطلبان می توانند کارنامه نهایی آزمون دکتری خود را دریافت نمایند تا از جزییات نتاج این آزمون مطلع شوند.

🔴 در صورت هرگونه سوال در خصوص نتايج رشته محل های تابعه وزارت علوم پس از مشاهده كارنامه نهايي از طريق سيستم پاسخگويي الكترونيكي اقدام نماييد. بدیهی است درخواست های ارسالی از سایر شیوه ها بررسي نمی شود. در صورت هرگونه سوال راجع به نتایج دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامي در سایت همان دانشگاه اقدام نمایید.

مشاوره تحصیلی کنکور دکتری

نحوه اعتراض به نتایج دکتری 1401 دانشگاه آزاد

لازم است داوطلبان درخواست اعتراض خود به نتایج دکتری 1401 دانشگاه ازاد را همراه با کارنامه دانشگاه ازاد و آدرس، تلفن به آدرس تهران انتهای بزرگراه شهید ستاری میدان دانشگاه، بلوار حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز سنجش و پذیرش پست کنند و یا درخواستشان را همراه با کارنامه به شماره 49754132 فکس و با دبیرخانه به شماره های 49754131 و 49754130 تماس گرفته و شماره ثبت دریافت نمایند.

🔴 داوطلبانی از نتیجه نهایی آزمون خود راضی نیستند باید در زمانی که سازمان سنجش مشخص کرده است به سایت این سازمان مراجعه کنند و درخواست خود مبنی بر اعتراض به نتیجه قبولی را ثبت نمایند. برای این درخواست نیز باید از بخش سیستم پاسخگویی اقدام کرد.

🔴 اما در مواردی ممکن است که داوطلبان بیان کنند که در اولیت بندی رشته ها دچار اشتباه شده اند و درخواست این را دارند که این اولیویت ها را تغییر دهند و در رشته بعدی این لیست، که شانس قبولی در آن را نیز دارند، پذیرفته شوند. این افراد نیز می توانند اعتراض خود را در زمان مقرر شده از طرف سازمان سنجش، اعلام کنند.

♻️ بر اساس اعلام این دانشگاه، پاسخ بعد از بررسی و آماده شدن به آدرس داوطلبان ارسال خواهد شد.

🔴 امکان دارد قبل از ثبت نام حضوری در خود دانشگاه، ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی) توسط دانشگاه هایی برگزار شود که عدم ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه به منزله انصراف از تحصیل در آن دانشگاه بوده و در در نتیجه توجه به اطلاعیه های مختلف دانشگاه ها در زمینه ثبت نام، الزامی می باشد.
🔴 برای متقاضیان واجد شرایط در اول شهریورماه کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هریک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

مشاوره تحصیلی در واتس اپ

مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان آزمون دکتری

 

تجربه ی قبول شدگان مصاحبه دکتری

به داوطلبان توصیه میکنیم برای پاسخ به سوالات زیر آماده باشند :

✔️ – انگیزه‌تان خود را از ورود به مقطع دکتری بیان کنید؟

✔️ – چه دلیلی برای انتخاب شما از بین داوطلب‌ها وجود دارد؟ (توصیه نامه)

✔️ – بر روی چه موضوعاتی که جهت پژوهش متمرکز خواهید شد اگر وارد این مقطع شوید؟

✔️ – آماده کردن يک متن معرفي انگليسي و حفظ کردن آن.

✔️ –  بر روي چکيده انگليسي پايان نامه خود کار کنيد.

✔️ –  پايان نامه تان را مطالعه کنيد و مسلط بودن به روشها و هدفها و فرضياتش

✔️ –  هدفتان از ادامه تحصيل واضح و روشن باشد تا براي مصاحبه حرفي براي گفتن داشته باشيد.

✔️ –  مقالاتي به زبان انگليسي در رشته خود پيدا کنيد و روخواني تمرين کنيد و معني اصطلاحات تخصصي را به خاطر بسپريد.

✔️ –  مجددا تاکید میکنیم به چکيده انگليسي پايان نامه خود مسلط باشيد.

نتایج آزمون دکتری در سه مرحله اعلام می شود که اولین مرحله،‌ اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری است. مرحله دوم، اعلام نتایج انتخاب رشته متقاضیان و دعوت به مصاحبه می باشد و آخرین مرحله، اعلام نتایج نهایی و اطلاع رسانی اسامی داوطلبان برگزیده شده برای ثبت نام در دانشگاه ها است.

🚩 برای دریافت محتوای مشاوره ای درخصوص موفقیت کنکور دکتری کلیک کنید. 🚩

 

0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x