کد خبر: 57523

تاریخ بروزرسانی : 1400/02/06

نشریات برتر (Q۱) دانشگاه علامه طباطبائی

منابع آزمون دکتری

 نشریات برتر (Q۱) دانشگاه علامه طباطبائی

نشریات برتر (Q۱) دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، و به گزارش روابط عمومی، مدیرمرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب ضریب تأثیر مناسب توسط نشریات علمی دانشگاه و نیز قرار گرفتن ۸ نشریه از نشریات دانشگاه به عنوان نشریات هسته پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد. اینروزها داوطلبان آزمون دکتری در تب و تاب چاپ مقاله هستند در نتیجه نشریات برتر (Q۱) دانشگاه علامه طباطبائی در این نوشته بررسی میشود.

بر این اساس، به تازگی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وضعیت استنادی نشریات در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده است و از ۲۹ مورد نشریه بررسی‌شده دانشگاه در سال ۱۳۹۷، برای ۲۸ نشریه ضریب تأثیر محاسبه شد. از این میان، ۲۱ نشریه (به شرح ذیل) توانستند در بین نشریات پراستناد کشور (۱۲ نشریه در Q۱  و ۹ نشریه در  قرار گیرند. این میزان نسبت به سال قبل از رشد ۲۴ درصدی برخوردار است. شایان ذکر است ضریب تأثیر نشریات علمی همه ساله بر اساس میزان استناد به مقالاتِ دو سال گذشته توسط ISCمحاسبه و اعلام می‌شود.

دکتر موسوی رضوی بیان کرد که هشت نشریه از نشریات دانشگاه علامه (به شرح ذیل) به عنوان نشریات «هسته» معرفی شده ­اند؛ به این معنی که کیفیت بالای آن­ها از نظر محتوای علمی، پس از بررسی و تحلیل دقیق توسط گروهی از متخصصان رشته­ های مرتبط، محرز شده است. بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، شاخص‌­هایی چون به ­روزبودن موضوعات پژوهشی، کاربردی بودن یافته‌ها، خوانایی و کیفیت علمی، روش‌­شناسی دقیق، ارائه فهم‌­پذیر داده‌­ها، بحث منطقی، استدلال دقیق و شیوه نتیجه‌­گیری در انتخاب نشریات هسته مد نظر قرار می‌­گیرند.

۱- پژوهش حقوق خصوصي ۲- پژوهش‌­های اقتصادی ايران ۳- پژوهش‌­های ترجمه در زبان و ادبيات عربی ۴- پژوهشنامه اقتصادی ۵- پژوهشنامه معارف قرآني ۶- متن‌­پژوهي ادبي ۷- مطالعات مديريت (بهبود و تحول) ۸- مطالعات مديريت صنعتی

علاوه بر موارد فوق، هشت نشریه ذیل، در لیست نشریات انتظار قرار گرفته‌اند. این لیست مشتمل بر نشریات نمایهشده‌ای است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و ارزش علمی اثبات‌‌شدهای دارند. این مجموعه بر اساس معیارهای مشخص و بهینه از لیست نشریات اولیه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام استخراج می‌شوند و در صورت حفظ و ارتقای کیفیت به نشریات هسته تبدیل می‌شوند. امید است با توجه به برنامه‌های در دست اجرا در سال آینده ۱۶ نشریه هسته داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

۱-پژوهشنامه اقتصاد انرژي ايران ۲- مطالعات مديريت گردشگري ۳- فرهنگ مشاوره و روان درماني ۴- مطالعات روانشناسي باليني ۵-  برنامه ريزي رفاه و توسعه اجتماعي ۶- روان شناسي تربيتي ۷- علوم اجتماعي ۸- حكمت و فلسفه

ردیف

عنوان نشریه

ضریب تأثیر

کیفیت

۱

برنامه ريزی رفاه و توسعه اجتماعی

۰.۴۲۶

۲

پژوهش های ترجمه در زبان و ادبيات عربی

۰.۳۹۳

۳

پژوهش های راهبردی سياست

۰.۴۴۸

۴

پژوهشنامه اقتصاد انرژی ايران

۰.۳۵۴

۵

پژوهشنامه اقتصادی

۰.۵۰۰

۶

فرهنگ مشاوره و روان درمانی

۰.۸۹۶

۷

مطالعات تجربي حسابداري مالي

۰.۷۸۶

۸

مطالعات رسانه هاي نوين

۰.۵۸۹

۹

مطالعات روانشناسی بالينی

۰.۴۹۳

۱۰

مطالعات مديريت (بهبود و تحول)

۰.۷۰۲

۱۱

مطالعات مديريت صنعتی

۰.۳۵۷

۱۲

مطالعات مديريت گردشگری

۰.۹۷۹

۱۳

اندازه گيری تربيتی

۰.۲۵۰

۱۴

بازيابی دانش و نظام های معنايی

۰.۳۰۲

۱۵

پژوهش حقوق عمومی

۰.۳۳۸

۱۶

پژوهش حقوق كيفری

۰.۲۶۵

۱۷

پژوهش های اقتصادی ايران

۰.۳۰۲

۱۸

حكمت و فلسفه

۰.۰۸۳

۱۹

دولت پژوهی

۰.۲۷۱

۲۰

روان شناسی افراد استثنايی

۰.۳۸۹

۲۱

مطالعات مديريت كسب و كار هوشمند

۰.۴۰۴

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x