کد خبر: 64862

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/11

نمایه مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در مجله علمی بین‌المللی

منابع آزمون دکتری

نمایه مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در مجله علمی بین‌المللی

نمایه مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در مجله علمی بین‌المللی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مقاله دکتری عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با ارزش Q۱ در مجله معتبر علمی نمایه شد.

ندا عظیمی عنوان کرد که مقاله دکتری عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با ارزش Q۱ در مجله معتبر علمی نمایه شد. در این پژوهش از ژنراتور‌های ترموالکتریک (TEG) و مواد تغییر فاز دهنده (PCM) برای افزایش عملکرد حرارتی و الکتریکی پنل‌های فتوولتائیک (PV) استفاده شده، ماده تغییر فاز دهنده از کامپوزیت متشکل از موم زنبورعسل و روغن نارگیل سنتز و از بهینه‌سازی با روش سطح پاسخ برای به حداکثر رساندن توان خروجی و راندمان الکتریکی استفاده شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: اثر پارامتر‌های مختلف مانند تعداد ترموالکتریک ها، درصد وزنی نانو ذرات فلزی که به‌عنوان فیلتر به PCM اضافه و شدت تابش نور خورشید بر میزان تولید برق و راندمان الکتریکی پانل PV ارزیابی شده است.

تفاوت های پایان نامه و رساله با مقاله چه مواردی می تواند باشد؟

وی درباره نتایج این پژوهش علمی گفت: نتایج این پژوهش ثابت کرد که در همه ساعات در طول روز می‌توان از سیستم خنک کاری پیشنهاد شده برای پنل‌های فتوولتائیک استفاده کرد که به‌طور همزمان دمای پنل PV را کاهش می‌دهد و بازده الکتریکی و توان خروجی آن را افزایش می‌دهد در حالی که دمای سلول‌های تک کریستالی را یکنواخت نگه می‌دارد با توجه به اینکه انرژی خورشیدی از منابع انرژی تجدیدپذیر رایگان و در دسترس است؛ بنابراین دستاورد‌های این پژوهش می‌تواند برای تولید برق در مصارف خانگی، صنعتی و دانشگاهی استفاده شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

مقاله دکتری ندا عظیمی عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌عنوان نویسنده مسئول با عنوان

“Performance enhancement of photovoltaic panels integrated with thermoelectric generators and phase change materials: Optimization and analysis of thermoelectric arrangement”

با همکاری گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز در مجله معتبر علمی Energy با ارزش Q۱ و دارای IF= ۸.۸۵ نمایه شد(ضریب تاثیر IF یا Impact factor چیست؟).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x