کد خبر: 53259

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/10

هزینه تحصیل در روسیه

منابع آزمون دکتری

با توجه به هزینه های پایین زندگی و امکانات مناسب هزینه تحصیل در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین می باشد. کشور روسیه پهناورترین کشور جهان است.در این کشور انواع کاخ های مجلل، فلات های پهناور و کوههای بسیار مرتفع دارد این کشور از نظر منطقه جغرافیایی منطقه ای سردسیر می باشد و انواع مدارس باله و انواع عروسکها در این کشور وجود دارد..در کشور روسیه اکثر دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار گرفته است.

معرفی دانشگاه لومونوسوف و هزینه های تحصیل در روسیه

دانشگاه لومونوسوف در شهر مسکو واقع شده است. در این دانشگاه انواع پژوهش ها به صورت مختلط و عمومی امکانپذیر است..این دانشگاه توسط میخائیل لومونوسوف در 25 ژانویه 1755 تاسیس شد سپس در سال 1940 به نام دانشگاه لومونوسوف تغییر نام داد. این دانشگاه شامل بلندترین ساختمان های آموزشی در جهان می باشد با بیش از 1000 ساختمان که در محوطه ای بسیار بزرگ مستقر شده اند.دانشگاه لومونوسوف دارای رتبه 108 در جهان است..برای ورود به بعضی دانشگاهها و تحصیل در روسیه نیاز به آزمون ورودی نیست و بر اساس شرط معدل پذیرش می شوند.امکان حمل و نقل در این شهر با مترو امکان پذیر است که ایستگاه مترو در نزدیکی دانشگاه لومونوسوف قرار دارد.

تحصیل در روسیه

پذیرش دانشگاه لومونوسوف و شرایط تحصیل در روسیه

متقاضیان بایستی جهت پذیرش دانشگاه لومونوسوف فرم درخواست تکمیل کنند و به همراه یک قطعه عکس مناسب پاسپورت آن را برای ارسال آماده کنند تا روند درخواست پیش برود.. در دانشگاه لومونوسوف ارائه دروس به زبان روسی انجام میگیرد لذا دوره ی یک ساله پادفک برای یادگیری زبان روسی ارائه می گردد که در پایان آزمون برگزار می کند و متقاضیان رشته های پزشکی و داروسازی باید در آزمون شیمی نیز شرکت کنند.
هزینه تحصیل در روسیه برای دوره پادفک 6000 دلار می باشد، بیمه 200 دلار در سال می باشد و هزینه خوابگاه هر ماه مبلغ 10 دلار می باشد.شهریه پزشکی نیز در دانشگاه لومونوسوف مبلغ 400000 روبل در سال می باشد. این موضوع نشان می دهد که تحصیل در روسیه در روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشد.

امکانات دانشجویی دانشگاه لومونوسوف

در کشور روسیه یکی از بزرگترین سیستم های مطالعاتی شامل کتابخانه دانشگاه لومونوسوف می باشد با 9 میلیون جلد کتاب که 2 میلیون کتاب به زبان خارجی می باشد.علاوه براین در این دانشگاه وجود انواع موزه ها و پارک های علم و فناوری نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه می باشد.ساختمان مرکزی دانشگاه لومونوسوف شامل انواع سالن ها و سالن تئاتر و موزه و سالن های مجهز کتابخانه،سرویس های امنیتی و اداره پست و بانک ها و ایستگاه های پلیس ،انواع رستوران ها و اتاق هایی برای مهمانان و انواع مغازه ها و دیگر امکانات را شامل می باشد.

تحصیل در روسیه

معرفی دانشگاه نووسیبیرسک جهت تحصیل در روسیه

این دانشگاه در شهر سردسیر نووسیبیرسک در فاصله 3400 کیلومتری از شهر مسکو واقع شده است.این دانشگاه یکی از بهترین مراکز آموزشی می باشدکه انواع نخبگان علمی در این دانشگاه تحصیل کرده اند.برای پذیرش متقاضیان در دانشگاه نووسیبیرسک علاوه بر آزمون های ورودی مشخص و شفاف بایستی متقاضیان دارای پایه های علمی قوی برای ورود به دوره های کالج و کسب نمره حد نساب از آزمون پادفک نیز داشته باشند. دانشگاه نووسیبیرسک رشته دندانپزشکی ندارد.این دانشگاه با رتبه 291 در لیست دانشگاه های برتر نیز نام برده شده است.متقاضیان تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک باید نمره قبولی در آزمون شیمی و زیست که به زبان انگلیسی برگزار می شود ، کسب کنند و اگر مایل به تحصیل در رشته های پزشکی این دانشگاه می باشند بایستی آزمون های ورودی دانشگاه نووسیبیرسک را شرکت کنند.دوره های پادفک در این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

ظرفیت دانشگاه نووسیبیرسک و هزینه تحصیل در روسیه

پذیرش دانشجویان به تعداد محدود 60 نفر می باشد که 40 نفر از طریق آزمون ورودی و 20 نفر از طریق دوره های پادفک پذیرش می شوند.زمان ثبت نام در دوره پادفک از اوایل فروردین تا اواسط مرداد می باشد.شهریه دوره های پاتفک در دانشگاه نووسیبیرسک به مبلغ 4500 دلار در سال می باشد.هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی 6000 دلار در سال است و هزینه خوابگاه تقریبا 200 دلار است که خوابگاه ها مجهز به دوربین و نگهبان و اینترنت رایگان می باشند که خوابگاه ها در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند.

تحصیل در روسیه

معرفی دانشگاه پاولوف جهت تحصیل در روسیه

پذیرش دانشجو در دانشگاه پاولوف بر اساس شرط معدل می باشد.معدل متقاضی باید بالای 16 باشد و مدارک متقاضیان باید به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران و همچنین سفارت روسیه رسیده باشد.آزمون پادفک در دانشگاه پاولوف به زبان روسی برگزار می شود و متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند.دانشگاه پاولوف از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد مدارک متقاضیان دوره پادفک را پذیرش میکند و بعد از بررسی مدارک یک ماه بعد لیست پذیرش متقاضیان را از سایت دانشگاه منتشر می کند.و برای آن دسته از متقاضیانی که دوره پادفک و زبان روسی را در مراکز دیگری گذرانده اند آزمون سنجش سطح برگزار می گردد.
با توجه به پذیرش دانشجو از طریق بورس در دانشگاه پاولوف و با توجه به ظرفیت محدود پذیرش دانشجو تعداد 100 نفر به طور عادی و 20 نفر از طریق بورسیه پذیرش می شوند.ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی به زبان انگلیسی 30 نفر است.پذیرش متقاضیان براساس سطح زبان و سوابق علمی و تحصیلی و معدل افراد می باشد.
خوابگاه های دانشگاه پاولوف در موقعیت امنیتی بسیار خوبی نسبت به دانشگاه واقع شده اند از لحاظ امکانات بسیار عالی می باشد و در نزدیکی دانشگاه قرار دارند.

در همین رابطه بخوانید:

همه چیز در مورد مهاجرت به روسیه ۲۰۱۹

نتیجه گیری

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nasrin khorrami
میهمان
Nasrin khorrami
12 تیر ، 1398

با سلام میخواستم بدونم من با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری معدل ۱۹/۲۳ از دانشگاه ازاد واحد اراک میتونم جهت تحصیل در روسیه اقدام کنم و اینکه مدک زبان ایلتس میخواد با چ نمره ایی؟ممنون میشم راهنماییم کنین.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x