کد خبر: 54752

تاریخ بروزرسانی : 1398/08/22

دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دکتری دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

نکات سهمیه مربیان دانشگاه ازاد دکتری 98

دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دکتری دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دوره دکتری تخصصی «Ph.D» دانشگاه آزاد اسلامی از سوی جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی، هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

براساس این دستورالعمل تعداد واحد‌های درسی دوره دکتری تخصصی ۳۶ واحد است که از این تعداد، ۱۲ تا ۱۸ واحد آموزشی و ۱۸ تا ۲۴ واحد پژوهشی «رساله» است که مطابق برنامه درسی مصوب هر رشته تحصیلی لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در این دستورالعمل تأکید شده که دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ واحد درسی از دروس تخصصی و اختیاری را با توجه به برنامه درسی رشته تحصیلی انتخاب کند(محدودیت ها و ممنوعیت های آزمون دکتری).

دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای دامپزشکی و دکتری پزشکی) که معدل آنان کمتر از 14 است، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند. مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. فارغ التحصیلان دوره دکتری (Ph.D) مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند. مدت تحصیل در مقطع دکتری (Ph.D) حداکثر 6 سال است(امتیازات تحصیل در دانشگاه پیام نور).

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x