کد خبر: 61630

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/18

پایان نامه‌های دکتری حمایت می‌شوند

منابع آزمون دکتری

پایان نامه‌های دکتری

پایان نامه‌های دکتری حمایت می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۱پژوهشگاه، تکالیف هر یک از بخش‌های پژوهشی و اداری را به تفکیک ابلاغ کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های وزیر محترم و لزوم فعالیت بیشتر و موثرتر پژوهشی و پژوهشگران، بایستی بر این موضوع متمرکز باشیم که پروژه‌های مصوب و در حال اجرا در قالب زمانبندی خود به اتمام برسد و در جلسات هفتگی کنترل پروژه روند اجرا پیگیری شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از اقدامات پژوهشگاه در سال ۱۴۰۱حمایت از پایان نامه های دانشجویان فوق لیسانس و دکتری است که آیین نامه‌های مربوطه باید تا پایان فروردین ماه بررسی و ابلاغ شود.

یزدانیان شرط موفقیت برنامه‌های پژوهشگاه را پیگیری و پایش مداوم دانست و اضافه کرد: در حوزه پیگیری نیازمند به دقت بیشتری هستیم و همه مدیران مجموعه نیز ملزم به پاسخگویی موارد پیگیری هستند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های سال ۱۴۰۱ پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبادل‌نظر بین مدیران صورت گرفت.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سابقاً مرکز تحقیقات مخابرات از پژوهشگاه‌های شناخته شدهٔ ایرانی در زمینه مخابرات است که خود را «مغز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» می‌داند. مأموریت‌های این پژوهشگاه «نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور» تعیین شده‌است.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

این نهاد در سال ۱۳۴۹ پس از امضای یک تفاهم نامه بین دولت‌های ایران و ژاپن با نام مرکز تحقیقات مخابرات ایجاد شد. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ فعالیت‌های آن پژوهش‌های بنیادی بود. پس از پیروزی انقلاب با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی اداره این مرکز به وزارت پست و تلگراف و تلفن واگذار شد و نقش بازوی تحقیقاتی و مشاوره ای این وزارتخانه را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۷۶ این مؤسسه به پژوهشکده و در سال ۱۳۸۴ با تأسیس سه پژوهشکده به مؤسسه و در سال ۱۳۹۱ از مؤسسه به پژوهشگاه ارتقا پیدا کرد. اینک این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده لست و قطب پژوهشی فناوری ارتباطات و اطلاعات قلمداد می‌گردد.

پژوهشگاه از چهار پژوهشکده فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات، امنیت فناوری ارتباطات و اطلاعات و سیاستگذاری و مدیریت راهبردی فاوا تشکیل شده‌است.

پژوهشگاه در زمینه استانداردگذاری نیز فعالیت می‌کند و عضو مؤسسه استانداردهای مخابراتی اروپا است.پژوهشگاه در برنامه فضایی ایران نیز نقش دارد.

این پژوهشگاه میزبانی کنفرانس‌های علمی نظیر اولین کنفرانس کتابخانه دیجیتال را برعهده داشته‌است.

این پژوهشگاه اجرای پروژه‌هایی نظیر جویشگر بومی با بودجه ۱۷۰ میلیارد تومان را نیز بر عهده داشته‌است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x