کد خبر: 66115

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/24

عدم واگذاری کامل پذیرش آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها

منابع آزمون دکتری

عدم واگذاری کامل پذیرش آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها

عدم واگذاری کامل پذیرش آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان سنجش تاکید کرد که این سازمان برنامه ای برای واگذاری کامل پذیرش آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها ندارد.

دکتر عبدالرضا پورعباس با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر شرایط پذیرش در دوره دکتری بدین صورت است که 50 درصد نمره قبولی از طریق آزمون و 50 درصد از طریق مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی در دانشگاه انجام می شود.

وی همچنین درباره برگزاری آزمون ارشد در اسفند ماه سال جاری گفت: این آزمون صرفا به این دلیل اسفند ماه برگزار می شود که دانشگاه ها فرصت بیشتری برای بررسی وضعیت علمی داوطلبان داشته باشند چرا که از یا پس مسیر برگزاری آزمون ارشد به گونه ای خواهد بود که دانشگاه ها نقش بیشتری در سنجش و پذیرش داوطلبان داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دکتر عبدالرسول پورعباس

پورعباس افزود: در حال حاضر برنامه ای برای واگذاری کامل برگزاری این آزمون ها به دانشگاه ها نداریم.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

رئیس سازمان سنجش در عین حال از تجمیع زمان برگزاری آزمون های این سازمان نیز خبر داده و اظهار کرد: در اولین گام  در این مسیر شاهد تجمیع آزمون ورودی کارشناسی ارشد و دکتری بودیم و حال نیز به دنبال آن هستیم که دیگر آزمون های سازمان نیز تجمیع شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها یک روز برگزار می شود، گفت: نحوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد کرد و تعداد سئوالات کمتر می شود. تاکنون در برخی کد رشته ها آزمون کارشناسی ارشد تا حدود چهار ساعت و نیم زمان می برد اما در حال تلاش هستیم که این مدت زمان در حد سه تا سه و نیم ساعت کاهش یابد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x