کد خبر: 54632

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/21

شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری 98 دانشگاه تربیت مدرس

منابع آزمون دکتری

پسا دکتری 98 دانشگاه تربیت مدرس

شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری 98 دانشگاه تربیت مدرس

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری 98 دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد.

یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه به تشریح شرایط جذب پژوهشگران پسا دکتری در دانشگاه پرداخت و گفت: این افراد باید دارای حداقل ۲ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی – پژوهشی باشند و کمتر از ۵ سال از زمان اخذ مدرک دکتری آن‌ها نگذشته باشد، همچنین افرادی که عضو هیئت علمی مراکز علمی باشند، نمی‌توانند از این دوره استفاده کنند(دوره تحقیقاتی فوق دکتری چیست؟).

وی با اشاره به اینکه طول دوره پسادکتری حداکثر ۲ سال است؛ افزود: پژوهشگران پسا دکتری از طریق ۵ نهاد از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران، سرآمدان، بنیاد نخبگان، ستاد نانو و دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن بیان این مطلب که حق الزحمه این افراد متناسب با طول دوره مشابه دوره دکتری محاسبه و پرداخت می‌شود؛ تصریح کرد: در سال‌های گذشته به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ پژوهشگر از سوی دانشگاه جذب می‌شد که امسال به دلیل آنکه دولت بخش‌هایی از بودجه مربوط به این موضوع را اختصاص نداده، نمی‌توانیم مستقلا پژوهشگر پسادکتری جذب کنیم(چگونگی فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری).

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

فتح اللهی اظهار کرد: در مجموع سالیانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از ۵ مسیری که ذکر شد، به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه جذب می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: حوزه پژوهش جایی است که باید همه پول‌ها در آنجا هزینه شود، ولی امروز شاهد هستیم که برای جبران کمبود بودجه، از این بخش کسر می‌شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x