کد خبر: 65017

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/12

پذیرش نخستین پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه سمنان در دانشکده کویرشناسی

منابع آزمون دکتری

پذیرش نخستین پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه سمنان در دانشکده کویرشناسی

پذیرش نخستین پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه سمنان در دانشکده کویرشناسی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سرپرست دانشگاه سمنان از جذب نخستین پژوهشگر پسا دکتری این دانشگاه در رشته مهندسی منابع طبیعی با گرایش بیابان زدایی خبر داد.

سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: زهرا شیخ دانش‌آموخته دکتری بیابان‌زدایی دانشگاه سمنان با طرح پیشنهادی تهیه سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری برای مکان یابی و اولویت‌بندی نواحی  مستعد احداث پخش سیلاب در استان سمنان، پژوهشگر پسا دکتری پذیرفته شده در این رشته است.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه  استاد میزبان این پژوهشگر دکتر علی اصغر ذوالفقاری دانشیار دانشکده کویر شناسی است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط استاد میزبان و پژوهشگر پسا دکتری، جذب اعتبار لازم برای اجرای این دوره از طریق انعقاد چندین قرارداد طرح کارفرمایی انجام شده است. رئیس کمیته پسا دکتری دانشگاه سمنان ادامه داد: دارا بودن حداقل یک طرح پژوهشی و فناوری کارفرمایی فعال همراه با اعتبارات کافی برای پرداخت حق‌الزحمه به پژوهشگر پسادکتری از الزامات شیوه‌نامه جاری در دانشگاه سمنان است.

سعدالدین افزود: زهرا شیخ از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان بوده‌ است که پس از طی دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه زابل، مقطع دکتری تخصصی خود را در دانشگاه سمنان به پایان رسانده و هم اکنون به عنوان متقاضی دوره پسا دکتری پذیرش شده است. به گفته سرپرست دانشگاه سمنان؛ عضویت در بنیاد ملی نخبگان، کسب عنوان دانشجو استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتشار مقالات با کیفیت علمی در برخی از نشریات معتبر ملی و بین‌المللی و مشارکت و اجرای چندین عنوان طرح پژوهشی در حوضه‌های آبخیز داری بخشی از افتخارات این پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه سمنان است.

اعلام فهرست نهایی پذیرفته شدگان دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه سمنان

رئیس کمیته پسا دکتری با بیان اینکه از آغاز پذیرش پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه سمنان تاکنون سه پژوهشگر با موفقیت به کار خود پایان داده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفت پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه سمنان مشغول به فعالیت علمی هستند.

آشنایی با دانشگاه سمنان (نگین خردورزی خطه کویر)

سال 1353 نخستین مرکز آموزش عالی شهر سمنان با عنوان «مدرسه عالی تکنولوژی سمنان» با زیربنایی بالغ بر 5000 متر مربع و در 7 رشته کاردانی با پذیرش580 دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود.

 14 سال بعد یعنی در سال 1367 ، این مرکز با توسعه نسبی و پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی الکترونیک و عمران ، به «مجتمع آموزش عالی سمنان» تبدیل گردید. با گسترش ملموس و چشمگیر فعالیت‌ها و افتتاح دانشکده‌های «مهندسی ، تربیت دبیر و آموزشکده دامپزشکی» ، نهایتا در سال 1372 این مجتمع به «دانشگاه سمنان» ارتقاء یافت . هم اکنون دانشگاه سمنان در دهه پنجم فعالیت خود با داشتن بیش از 800 هکتار فضا ، دارای 5 پردیس آموزشی، پژوهشکده، چندین گروه پژوهشی، پارک علم وفناوری، مرکز رشد واحدهای فناور ، پردیس دانشگاهی (بین الملل) و مرکز آموزش مجازی (الکترونیکی) و بیش از 380 عضو هیأت علمی است که بیش از 40 نفر از آنان دارای مرتبه استادی، بیش از 100 نفر دارای مرتبه دانشیاری و بیش از 200 نفر دارای مرتبه استادیاری می‌باشند . این دانشگاه همچنین دارای حدود 12000 دانشجو است که در حدود 80 رشته در مقطع دکتری ، 120 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، 80 رشته در مقطع کارشناشی و 2 رشته در مقطع کاردانی تحصیل می‌نمایند . دانشگاه سمنان تاکنون در راستای تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم حدود 40 هزار دانش‌آموخته داشته است که حدود 10 هزار نفر از این عزیزان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و ده‌ها نفر نیز از دانشجویان غیر ایرانی بوده اند. این دانشگاه همچنین در دهه گذشته موفق به برگزاری ده‌ها همایش ملی و بین‌المللی شده است. و هم اکنون با دارا بودن 179100متر مربع فضای کالبدی به یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور مبدل شده است.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

دانشگاه سمنان هم اینک دارای 79796 مترمربع فضای آموزشی است که سرانه آن برای هر دانشجو به طور متوسط 2/9 متر مربع می‌باشد؛ این دانشگاه همچنین دارای 20025متر مربع فضای ورزشی است که سرانه فضای ورزشی آن برای هر دانشجو 3/2متر مربع و نیز دارای فضای خوابگاهی به وسعت 28816 متر مربع به با سرانه 5/9 متر مربع به ازای هر دانشجو می باشد.

عناوین پردیس‌های دانشگاه:

1-    پردیس فنی 2- پردیس علوم پایه 3- پردیس علوم انسانی 4- پردیس علوم وفناوری‌های نوین 5- پردیس هنر

پردیس فنی

شامل:

ا- دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر 2- دانشکده مهندسی عمران 3- دانشکده مهندسی مکانیک 4- دانشکده مواد و متالورژی 5- دانشکده شیمی، نفت و گاز 6- دانشکده مهندسی (صنایع)

پردیس علوم پایه

شامل :

1-دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر 2- دانشکده فیزیک 3- دانشکده شیمی 4-دانشکده علوم (زیست شناسی)

پردیس علوم انسانی

شامل :

1-دانشکده علوم انسانی 2- دانشکده اقتصاد ، مدیریت و علوم اداری 3- دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی

پردیس علوم وفناوری های نوین

شامل :

1-دانشکده مهندسی نفت 2- دانشکده نانو فناوری 3- دانشکده بیو فناوری 4- دنشکده هوا فضا

پردیس هنر

شامل:

دانشکده هنر ، معماری و شهرسازی

سایر دانشکده‌ها :

1- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 2- دانشکده دامپزشکی 3- دانشکده کویر شناسی 4- دانشکده گردشگری 5- دانشکده منابع طبیعی

 آموزشکده:

آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد

فراخوان جذب محقق دوره‌ پسا دکتری در دانشگاه گیلان

 

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اراکی
میهمان
اراکی
17 مهر ، 1402

حالا مگه دوره دکتراشون چقدر اعتبار داره که پسا دکترا گذاشتن؟

میثم
میهمان
میثم
17 مهر ، 1402

به به یک سرگرمی برای دکترهای عزیز و بیکار پیدا شد و یک درامد خوب برای وزارت علوم

حاتم
میهمان
حاتم
17 مهر ، 1402

بهتر است بفرمایید، چگونه می توان در آزمون دکتری شرکت کرد ؟! پسا دکتری پیشکش شما !!!
امضاء: منتظر الورود

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x