کد خبر: 63170

تاریخ بروزرسانی : 1401/06/23

چرا رتبه 2 دکتری قبول نشده است؟

منابع آزمون دکتری

چرا رتبه ۲ دکتری قبول نشده است؟

چرا رتبه 2 دکتری قبول نشده است؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، گزارش شهروند خبرنگار ما حاکی از عدم پذیرش دانشجوی رتبه ۲ کنکور دکتری وزارت بهداشت به دلیل رشته غیر مرتبط است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
با سلام، بنده سعید بدخشان هستم و متاسفانه یا خوشبختانه رتبه 2 دکتری phd وزارت بهداشت (رتبه یک سهمیه رزمندگان) را کسب کردم. ولی موقع اعلام نتایج نهایی با اینکه اکثر رشته محل‌ها و حتی دانشگاه‌های بین الملل و شهریه پرداز را زده بودم در کمال ناباوری متوجه شدم برای هیچ یک پذیرش نشدم!
البته من فکر میکنم علت اصلی عدم پذیرش من اینه که، چون از رشته علوم تربیتی که اتفاقا ار رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون phd رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت بود در این آزمون شرکت کردم. متاسفانه با وجود اینکه ۵ سال است بنده رتبه‌های تک رقمی کسب می‌کنم، ولی متاسفانه اساتید مصاحبه کننده تمایل به پذیرش دانشجو از رشته‌های مرتبط را ندارد و فقط دانشجو‌های خود رشته آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت را پذیرش می‌کنند.

لطفا اگر امکان داره پیگیری بکنید که اگر نیاز و یا تمایلی برای پذیرش از رشته‌های مرتبط و مجاز وجود ندارد چرا در دفترچه راهنمای این رشته‌ها اعلام می‌شود تا علاقه مندانی مثل بنده چند سال از عمر خودشان را صرف شرکت در آزمونی بکنند که هیچ نتیجه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت؟!

حذف مدرک زبان دکتری وزارت بهداشت ، شایعه یا واقعیت!

سال 99 اعلام شد که شرط داشتن نمره زبان ( آزمونMHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) به عنوان پیش نیاز برای شركت در آزمون دكتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف گردیده و پذیرفته شدگان می توانند تا روز مصاحبه آن را به تعویق بیندازند. در آذر ماه 99 نیزاعلام شد که این افراد می توانند تا امتحان جامع این مدرک را ارائه کنند. تا اینجا حرفی از حذف مدرک زبان برای قبولی در آزمون دکترای وزارت بهداشت به میان نیامده است. لذا پیش بینی می شود مدرک زبان MHLE یا MSRT و سایر آزمون های زبان معتبر صرفاً در مرحله مصاحبه دارای امتیاز خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

نتیجه اینکه سطح نمره زبان MHLE و یا MSRT  نه تنها در افزایش نمره مصاحبه تاثیرگذار است بلکه زبان در قالب درس زبان انگلیسی در افزایش نمره و تراز در مرحله کتبی نیز تاثیرگذار خواهد بود. اگر کسی قصد شرکت در این آزمون را دارد و سطح زبان انگلیسی او پایین است، با دیدگاه واقع بینانه باید گفت که هیچ شانسی در آزمون نخوهد داشت. به داوطلبان توصیه می کنیم سطح ضعیف زبان خود را با امکاناتی که موسسه سنا در اختیار شما گذاشته است، در کمترین زمان تقویت کنید.

و اما 

برای سال تحصیلی 1400-1401 و پس از آن، درس زبان با ضریب  3 و تعداد سؤال مشخص (كه در دفترچه راهنمای شركت در آزمون همان سال اطلاع رسانی می شود به عنوان یكی از دروس امتحانی در آزمون كتبی لحاظ می شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ladan
میهمان
Ladan
26 شهریور ، 1401

سلام
احتمال قوی اون یک نفر برای سهمیه ۲۵ درصد و سپس ۵ درصد بوده.

طالب زاده
میهمان
طالب زاده
26 شهریور ، 1401

دانشگاه تهران حد نصاب دانشگاه رو گرفتم و رتبه سه شدم موقع انتشار دفترچه ۳ نفر میخواستن ولی الان زده آخرین رتبه قبولی ۲ و رتبه من زده ۳ وقتی دانشگاه ۳ نفر خواسته و من امتیاز رو کسب کردم دلیل خاصی داره که ردم کرده؟ من الویت چهارم امتیاز بیشتری آوردم و سنجش زده اونجا قبول شدم. ممنونم میشم راهنمایی کنید.

ناصر عابدی
میهمان
ناصر عابدی
26 شهریور ، 1401

سلام تو هر دانشگاهی که انتخاب کردین در صورتی که حد نصاب اون دانشگاه بیارید نمرتون با نمره مصاحبه جمع میشه و رتبتون نشون میده ولی اگه نمره حد نصاب دانشگاه مورد نظر نیارید اصلا بررسی نمیشه که بخان رتبه بزنند

نرگس آبیار
میهمان
نرگس آبیار
26 شهریور ، 1401

من هم از سراسری تهران قبول شدم و هم از دانشگاه ازاد تهران

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x