کد خبر: 56051

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/16

چگونه می‌توانیم برای آزمون سراسری تستی بخوانیم؟

منابع آزمون دکتری

چگونه می‌توانیم برای آزمون سراسری تستی بخوانیم؟

چگونه می‌توانیم برای آزمون سراسری تستی بخوانیم؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، یکی از سوالات مشترک که در میان داوطلبان آزمون دکتری بارها از مشاوره آزمون دکتری پرسیده می شود نحوه مطالعه دروس اختصاصی و عمومی است. همان طور که می دانید نحوه مطالعه برای آزمون دکتری، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکتری به صورت تستی می باشد نه تشریحی. بنابراین داوطلب باید به خوبی بر تکنیک های تست زنی مسلط باشد تا بتواند در این میدان رقابتی کنکور پیروز گردد. چگونه می‌توانیم برای آزمون سراسری تستی بخوانیم؟

از این رو برخی داوطلبان هم از تاثیر معدل بر نتایج آزمون دکتری بی خبرند و سال آخر ارشد را کاملا به شوخی می گیرند. اشتباه نکنید معدل بالا می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت شما در آزمون داشته باشد. پس اگر واقعا اهداف مشخصی برای آینده خود تعیین کرده اید قدر لحظات را بدانید و به بهترین نحو از آن استفاده کنید. ما در این مقاله با ارائه راهکارهایی قصد داریم شما را با نحوه صحیح مطالعه دروس به صورت تستی آشنا سازیم تا بتوانید با استفاده از این نکات با آمادگی بالا بر سر آزمون دکتری حاضر شوید.

بررسی تاثیر معدل بر نتایج آزمون دکتری

داوطلبان آزمون دکتری که توانسته اند معدل بالایی را به خصوص از سال سوم تحصیلی کسب نمایند در واقع می توان گفت که ۳۰ درصد مسیر کنکور را به خوبی طی کرده اند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید پس با خیالی راحت، زمان باقی مانده تا آزمون دکتری را به تمرین و یادگیری تست زنی بپردازید. البته لازم به ذکر است که مطالعه و مرور دروس و حتی تمرین تست زنی نیازمند داشتن یک برنامه ریزی درسی به شکل کاملا اصولی می باشد.

از این رو داوطلبان آزمون دکتری می توانند با مشاوره آزمون دکتری و ایجاد یک برنامه ریزی درسی مناسب، هم معدل خوبی داشته باشند و هم تراز بالاتری را در کنکور به دست بیاورند. همان طور که پیش تر گفته شد رمز موفقیت در آزمون کنکور نحوه صحیح مطالعه دروس اختصاصی و عمومی به صورت مفهومی و تستی است. بنابراین تا زمانی که یک مبحث درسی را به خوبی یاد نگرفته اید به زدن تست های مرتبط با آن درس اقدام نکنید. اگر تا به امروز از عادات غلطی برای مطالعه دروس آزمون دکتری پیروی می کردید آن ها را کنار بگذارید و با تمرکز بالا و دقت بیشتر به مطالعه منابع درسی بپردازید و از مرور و جمع بندی نکات مهم درسی هرگز غافل نشوید.

طراحان آزمون دکتری فقط از کتاب های درسی برای طراحی سوالات کنکور استفاده می کنند. بنابراین نیازی نیست که داوطلب به جای مطالعه منابع درسی به منابع غیر درسی رجوع کند. حال که خیالتان از منابع آزمون آسوده شد با دقت تمام کل کتاب های درسی خود را مطالعه کنید و بعد به سراغ زدن تست های مرتبط با مبحث درسی بروید. تاکید می کنم تا مطمئن نشدید که یک مطلب را به خوبی یاد گرفته اید به تمرین تست زنی اقدام نکنید. موفقیت داوطلب در نتایج آزمون دکتری در گرو میزان درک او از مطالب درسی به خصوص دروس سال سوم تحصیلی می باشد. در مقالات قبلی به نحوه صحیح مطالعه دروس اختصاصی و عمومی اشاره کردیم و گفته شد که نحوه ی مطالعه ی دروس اختصاصی با عمومی یکسان نیست.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

مطالعه مطالب درسی در یک زمان به دو صورت تستی و تشریحی

مطالعه مطالب درسی به روش تستی و تشریحی آن هم به صورت هم زمان، بیشتر برای داوطلبان آزمون دکتری که در سال سوم تحصیلی هستند توصیه می شود. چرا که داوطلب، هم باید برای امتحانات دروس سال سوم به صورت تشریحی بخواند و هم برای آزمون دکتری خود به صورت تستی. استفاده از این تکنیک نیازمند کسب مهارت است و اگر از آن به درستی استفاده نشود مسلما تاثیرات سویی را بر نتایج آزمون دکتری به دنبال خواهد داشت.

منظور ما از تشریحی خواندن حفظ خط به خط مطالب موجود در یک کتاب درسی به تنهایی نیست. بلکه داوطلب آزمون دکتری باید در حین خواندن مطالب، حتما از مهم ترین مباحث در قالب فلش کارت نت برداری نماید. با استفاده از این روش داوطلب به راحتی می تواند با مراجعه به این فلش کارت ها مطالب درسی خود را به خوبی مرور و بررسی کند. از این رو استفاده از این روش برای تمامی دروس اختصاصی و عمومی توصیه می شود. با توجه به اهمیت مدیریت زمان در آزمون دکتری، داوطلب می تواند به جای اتلاف وقت در کم ترین زمان کتاب های درسی خود را مرور و جمع بندی نماید.

سخن آخر

داوطلبان آزمون دکتری تمام وقت خود را صرف مطالعه دروس اختصاصی و عمومی کنید و تمرین تست زنی را چاشنی کار خود قرار دهید. در زمان تست زدن بهتر است ابتدا به سراغ تست های جامع بروید و بعد به حل سایر تست ها بپردازید. تستی و مفهومی درس بخوانید و در حین تمرین به سرعت تست زنی و مدیریت زمان توجه ویژه ای داشته باشید. به توصیه های مطرح شده در این مقاله و سایر مقالات موجود حتما توجه کنید تا بتوانید با بهره گیری از تکنیک های تست زنی موفقیت چشمگیری را در نتایج آزمون دکتری به دست بیاورید. تمام جزئیات موجود در کتاب درسی از جمله: فرمول ها، تصاویر و نمودارها را حتما مطالعه نمایید.

بررسی متداول ترین سوالات آزمون دکتری:

آیا دانستن ضرایب هر یک از دروس اختصاصی و عمومی، تاثیری در ایجاد برنامه ریزی درسی دارد؟

بله. هر چه ضریب یک درس بیشتر باشد به همان نسبت داوطلب آزمون دکتری باید به مطالعه و بررسی آن کتاب درسی بپردازد و در برنامه ریزی درسی خود زمان مناسبی را جهت مطالعه برای آن اختصاص دهد.

آیا لزومی دارد که در آزمون های آزمایشی کنکور شرکت کنیم؟

داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در حد ممکن در آزمون های آزمایشی کنکور شرکت کنید تا با نحوه سوالات ۴ گزینه ای تستی بیشتر آشا شوید و مهارت لازم را در این راستا کسب نمایید.

منابع مناسب کنکور آزمون دکتری چه منابعی هستند؟

بهترین منابع آزمون دکتری همان کتاب های درسی هستند. هر چه داوطلب در سطح علمی بالاتری قرار داشته باشد مسلما می تواند تراز بالاتری را در پروژه کنکور کسب کند و آینده بهتری را برای خود به ارمغان بیاورد.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x