کد خبر: 9657

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/16

چگونه یک رزومه موثر بنویسیم؟

منابع آزمون دکتری

  

چگونه یک رزومه موثر بنویسیم.

چگونه یک رزومه موثر بنویسیم؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، یکی از مهمترین سوالات این است که چگونه یک رزومه موثر بنویسیم؟ در زیر نکاتی بیان می شود برای داشتن یک رزومه  مؤثر به شما کمک می کند:

۱ – پاکیزه و تمیز و خالی از اشتباه :

 متن رزومه خود را با دقت بخوانید و آن را از لحاظ گرامر و تایپ بررسی کنید . در صورت امکان از فرد دیگری بخواهید که رزومه شما را از نظر املائی و مفهومی بررسی نماید. کوچکترین اشتباه ممکن است موجب بی ارزش شدن رزومه شما شود.

۲ – بیان هدف به طور مشخص :

مشخص بودن هدف و منظور ، کمک قابل توجهی به مهم جلوه دادن صحبتهای شما در رزومه می کند . هدف شما به طور خلاصه تواناییهایتان را بیان می کند.

۳ – مشخص کردن نقاط قوت خود :

 روی توانایی های خود بیشتر تاکید کنید و مهارت های خود را واضح و روشن بیان کنید تا کارفرما بداند شما  چه کارهایی می تواند برای پیشبرد اهداف مد نظر انجام دهید

۴ – مشخص کردن اطلاعات مهم تر  :

 به طور متوسط فرد بررسی کننده به مدت ۳۰ ثانیه روی هر رزومه وقت می گذارد. غالبا بیشتر به تجربه های موفق کاری شما در گذشته اهمیت می دهند به همین دلیل مهمترین تجربیات خود را در ابتدای رزومه قرار دهید مانند قابلیتها، توانائیها و تجربیات و حتی تحصیلات که همگی به نوعی با هم در ارتباطند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

5 – از کلمات اختصاری مربوط به حرفه استفاده نمایید :

 از کلمات اختصاری و اصطلاحات خاص حرفه تان استفاده کنید تا نشان دهید آشنایی مناسب و کافی با حرفه تان دارید . اما دقت کنید رزومه شما مملو از این گونه کلمات نباشد که خواندن آن سخت و غیر قابل فهم گردد.  همچنین بهتر است جلوی اینگونه واژه ها کلمات اقتباس شده را نیز به طور کامل در پرانتز بیان کنید . مثل :   I.T  در   Information Technolog

6 – اطلاعات را خلاصه کنید :

 وقتی که رزومه شما از سه یا چهار صفحه بیشتر می شود، محدودیتهایی برای مطالعه آن از نظر صرف زمان ایجاد می شود. بنابراین همواره توصیه می شود که رزومه خود را در حداکثر در چهار صفحه تهیه کنید.

 – در مورد حقوق خود در رزومه مطلبی را بیان نکنید.

   هیچ وقت نوع و میزان حقوق مورد نظر خود را در رزومه تان مشخص نکنید.

8 – مثبت بنویسید :

تمام نکات منفی را از رزومه خود حذف کنید و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر تواناییها و نکات مثبت در مورد خود را عرضه کنید، موفق تر خواهید بود.

نکات کلیدی رزومه نویسی

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
20 بهمن ، 1398

با سلام و خسته نباشید من فوق لیسانس مدیریت آموزشی هستم و با معدل بالا هم فارغ التحصیل شدم و همیشه دانشجوی فعالی بودم ولی موفق نشدم مشغول به کار بشم و رزومه ای جز پایان نامه و ثبت یک مقاله ندارم و سهمیه ای هم ندارم چند روز دیگه امتحان دکترا دارم و نگرانم در صورت قبولی برای مصاحبه چه رزومه ای ارائه بدم؟لطفا راهنمایی کنید .متشکرم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x