کد خبر: 68527

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/04

کارت آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران منتشر شد

منابع آزمون دکتری

کارت آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران منتشر شد

کارت آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، داوطلبان عزیز ، کارت ورود به جلسه آزمون  22 تیر  در اکانت شخصی شما در سامانه قرار گرفت.

نحوه دریافت کارت بدین شرح است:

1- بعد از ورود به سامانه با نام کاربری و کلمه عبور،  وارد صفحه شخصی خود شوید.

2- در منوی سمت راست‌ “منوی شخصی” دکمه دریافت کارت را بزنید.

3- کارت ورود به جلسه را مشاهده و سپس آن را چاپ کنید. اطلاعات مندرج در کارت را تا نقطه چین به دقت مطالعه و رعایت بفرمایید.

4- در این آزمون ، داوطلب بدون شماره داوطلبی و بدون کارت وجود ندارد. از این رو با توجه به اینکه در محل برگزاری آزمون ، محلی برای چاپ و دریافت کارت وجود ندارد، لازم است تمامی داوطلبان وارد سامانه شده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت و چاپ نمایند.

5-ساعت برگزاری آزمون برای تمامی داوطلبان ساعت 9 صبح می باشد. این آزمون فقط در یک نوبت برگزار می شود. 

(همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس دار جدید در روز آزمون جهت ورود به محل برگزاری آزمون الزامی است.)

کارت های شناسایی مورد قبول در آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران

🔴 – کارت ملی جدید

🔴 – گواهینامه جدید 

🔴 – شناسنامه جدید

🔴 – در صورت اینکه کارت ملی جدید ندارید، رسیدِ ثبت احوال در خصوص اینکه درخواست کارت ملی کرده اید به همراه کارت ملی قدیم و گواهینامه جدید

🔴 – نکته مهم: شناسنامه قدیم و یا کارت ملی قدیمی قابل قبول نیست!

🔴 – برای اتباع خارجی: گذرنامه و یا کارت دانشجویی عکس دار به همراه نامه از سفارت جهت اینکه گذرنامه شما در سفارت است.

اجازه ورود به جلسه تنها با نشان دادن کارت ورود به جلسه و کارت ملی جدید و یا کارت های شناسایی که در بالا ذکر شد صورت می گیرد.

دوستان عزیز، سر جلسه آزمون، تطبیق عکس با کد ملی و چهره شما صورت می گیرد. از این رو خواهشمند است نکات ذکر شده را رعایت فرمایید.

با سپاس- مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران

کارت آزمون زبان UTEPT دانشگاه تهران
راهنمای آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران  
داوطلب گرامی! ضمن آرزوی موفقیت به منظور برگزاری منظم آزمون نکات زیر به آگاهی می رسد
با سلام
توضیحات ذیل تا نقطه چین مهم هستند و بعد از نقطه چین را لحاظ نفرمایید.
1- آزمون در “یک” نوبت **صبح ** روز پنجشنبه 1402/04/22 رأس ساعت 9 صبح برگزار می شود و پس از شروع، اجازه ورود به جلسه داده نخواهد شد.
داوطلبان عزیز توجه داشته باشند حتماً پرینت کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه جدید و مداد همراه داشته باشند در غیر اینصورت از ورود آنان جلوگیری خواهد شد.
2- زمان آزمون داوطلبان از شماره 14020410000 تا 14020210481 راس ساعت 9.00 در محل دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران ، واقع در خیابان کارگر شمالی (امیرآباد)، بعد از جلال آل احمد، بالاتر از کوی دانشگاه تهران
3- داوطلبان برای حفظ سلامت خود بهتر است در هنگام ورود به جلسه “ماسک” به صورت داشته باشند.
4- همراه داشتن موبایل و ساعت مچی هوشمند، هندزفری، فلش مموری، خودکار باتری خور ، … و هرگونه وسیله هوشمند اکیداً ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.
5- همراه داشتن “پرینت کارت ورود به جلسه ” و “اصل کارت شناسایی ملی” و یا “شناسنامه جدید” الزامی است.
6- لازم است داوطلبان یک ساعت زودتر از ساعت شروع آزمون در محل آزمون حاضر شوند.
7- متذکر می گردد هر گونه تخلف سر جلسه آزمون منجر به محرومیت از شرکت در آزمون و ارسال به کمیته انضباطی و درج در پرونده می‌شود.
لازم به یادآوری است درب محل برگزاری آزمون تا پایان مدت زمان آزمون بسته است و داوطلبان تا پایان زمان آزمون مجاز به ترک محل آزمون نمی باشند.
با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان
———————————————————————————————————————-
2- همراه داشتن اصل فیش (برای داوطلبانی که از طریق فیش ثبت نام کرده اند) الزامی است. در صورت عدم تحویل اصل فیش، نمره داوطلب اعلام نخواهد شد.
3- همراه داشتن این مجوز و کارت شناسایی معتبر عکس دار برای ورود به جلسه و احراز هویت الزامی است.
4- از آوردن کیف، کتاب، جزوه، ماشین حساب و وسایل اضافی جداً خودداری فرمایید. مرکز آزمون هیچ گونه مسئولیتی در قبال وسایل اضافی نخواهد داشت.
5- آوردن گوشی تلفن همراه به داخل جلسه آزمون اکیداً ممنوع است.
6- توجه فرمایید که شماره داوطلبی مندرج در مجوز ورود به جلسه آزمون با شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در پاسخ­نامه یکسان باشد.
7- آزمون شامل صد سوال چهار گزینه ای است. این آزمون نمره منفی ندارد و مدت اجرای آن صد دقیقه است.
8- توجه داشته باشید که در قسمت بالای پاسخنامه، حتماً کد مربوط به فرم دفترچه سوالات خود را اعم از کد A ، کد B ، کد C , و یا کد D علامت بزنید. در غیر این صورت پاسخنامه شما به هیچ عنوان تصحیح نخواهد شد.
9- مداد مشکی نرم، مداد پاک­کن و مداد تراش همراه داشته باشید.

بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

منابع مورد نیاز برای کسب موفقیت در آزمون UTEPT

۱- کتاب ۵۰۴ واژه‌ی ضروری
این کتاب یکی از پرطرفدارترین منابع آموزشی زبان انگلیسی در بین مدرسان و دانشجویان است. شما با مطالعه‌ی کامل این کتاب می‌توانید تعداد زیادی از لغات پرتکرار ادبی و رسمی زبان انگلیسی را یاد بگیرید. (دانلود کتاب 504 Absolutely Essential Words)
۲- کتاب ۱۱۰۰ واژه‌ی بارونز
از آنجایی که واژگان، پایه و اساس یادگیری زبان انگلیسی هستند، یادگیری آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. این کتاب به شما کمک می‌کند که پرتکرارترین واژگان زبان انگلیسی را با برنامه‌ی منظم یاد بگیرید. برنامه‌ای که در مقدمه‌ی این کتاب به زبان‌آموزان و داوطلبان پیشنهاد می‌شود، یادگیری لغات به صورت روزانه و هر روز به مدت ۱۵ دقیقه است. به این ترتیب می‌توانید به سرعت نتیجه‌ی استمرار در یادگیری را ببینید.(دانلود کتاب Barrons 1100 Word You Need to Know )
۳- کتاب Sharp Vocab
یکی دیگر از منابع یادگیری لغات انگلیسی، کتاب Sharp Vocab کاپلان است. این کتاب از روشی موثر برای یادگیری لغات انگلیسی به زبان‌آموزان استفاده می‌کند. به این ترتیب که با طراحی یک آزمون کوتاه ۱۲ سوالی، زبان‌آموزان متوجه نقاط ضعف خود می‌شوند.
آموزش‌های این کتاب به صورت موضوعی تفکیک شده‌اند. به همین علت یادگیری واژگان به کمک این منبع برای زبان‌آموزان بسیار ساده‌ خواهد بود.
۴- کتاب TOEFL Preparation KIT
از آنجایی که آزمون UTEPT ساختاری مشابه آزمون تافل دارد، منابع اصلی تافل برای داوطلبان این آزمون نیز جز منابع اصلی می‌باشد. کتاب تافل کیت در ابتدا به معرفی آزمون TOEFL می‌پردازد و سپس نمونه سوالاتی مشابه آزمون‌های پیشین تافل به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. داوطلبان با پاسخگویی و تحلیل این سوالات می‌توانند خود را برای آزمون زبان انگلیسی دانشگاه تهران و آزمون‌هایی مانند MHLE و MSRT آماده کنند.
۵- کتاب Longman Complete Course for the TOEFL
این کتاب لانگمن منبعی کامل و جامع است که به شما کمک می‌کند تمامی مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید. چرا که در این کتاب از تمامی مهارت‌ها تمریناتی مشابه آزمون تافل وجود دارد که با شما کمک می‌کند از تقویت هیچ مهارتی بازنمانید. آمادگی برای آزمون UTEPT نیز به کمک این کتاب بسیار ساده و لذتبخش خواهد بود.
۶- کتاب Cambridge English Grammar in Use
این کتاب انتخابی مناسب برای یادگیری دقیق دستور زبان انگلیسی است. کتاب گرامر انگلیسی کمبریج در ۳ جلد با نام‌های Advanced، Intermediate و Essential Grammar in Use نوشته و منتشر می‌شود. (دانلود کتاب Cambridge Grammar )
در این کتاب تمرینات مناسبی برای داوطلبان آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی و بین‌المللی طراحی شده است. زبان‌آموزان می‌توانند پاسخ تمرینات را نیز در همین کتاب بیابند و تحلیل‌های آن‌ها را مطالعه نمایند. به این ترتیب نکات جدید در ذهن شما تثبیت می‌گردد.
۷- کتاب TOEFL Grammar Flash
این کتاب که توسط انتشارات Petersons نوشته و منتشر می‌شود، به شما کمک می‌کند که دستور زبان انگلیسی را به خوبی درک کنید و آن را به صورت دقیق و صحیح بیاموزید. این کتاب شامل ۵ نمونه سوال مشابه آزمون تافل است. به همین دلیل یکی از بهترین منابع برای تمرین مهارت تست زنی محسوب می‌شود.
۸- کتاب TOEFL Reading Flash
این کتاب از سری کتاب‌های Flash، برای تقویت درک مطلب طراحی شده است. کتاب ریدینگ Flash با شیوه‌ی آموزشی منحصر به فردی، شما را به یک متقاضی حرفه‌ای آزمون‌های زبان انگلیسی تبدیل می نماید. اگر به دنبال منبعی برای به چالش کشیدن دانش خود هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
۹- مجموعه کتاب‌های سنجش طلایی
این محموعه کتاب‌ها برای کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی را دازند، انتخابی بسیار مناسب است. شما می‌توانید سوالاتی مشابه تمامی آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی در این کتاب بیابید.
۱۰- سایت TED
این سایت که نام آن مخفف عبارات Technology, Entertainment, Design است، مجموعه‌ای جهانی از همایش‌های افراد مختلف و مجرب است. این سخنرانی‌ها دارای موضوعات علمی، فرهنگی و آکادمیک زیادی می‌شوند که برای داوطلبان آزمون‌های زبان انگلیسی بسیار مفید است. شما می‌توانید در هر لحظه و هر مکانی سحنرانی‌های TED را بشنوید و به این ترتیب مهارت شنیداری خود را تقویت نمایید.
۱۱- نمونه سوالات پیشین آزمون UTEPT
هیچ نمونه سوالی به اندازه‌ی نمونه سوالات همین آزمون برای درک سطح و سختی آزمون به شما کمک نمی‌کند. بنابراین پس از اتمام مطالعات خود می‌توانید به سراغ نمونه سوالات آزمون پیشین UTEPT بروید و به سادگی از میزان دانش خود پیش از جلسه‌ی آزمون اطمینان حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

پرسش و پاسخ 

سوال: منابع آزمون زبان عمومی کدامند؟
جواب: کتاب های آمادگی TOEFL
سوال: مدارک کدام آزمون ها مورد تایید و پذیرش دانشگاه تهران است؟
جواب: آزمون زبان وزارت علوم MSRT آزمون زبان سازمان سنجش TOLIMO مدرک آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران UTEPT مدرک آزمون زبان دانشگاه‌های سطح یک کشور که در ساختار آزمون آنها بخش شنیداری وجود داشته باشد.
سوال: نمره قبولی در آزمون زبان عمومی چند است؟
جواب: نمره 60 از 100 و برای رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی 50 از 100
سوال: بخش های مختلف آزمون کدامند؟
جواب: آزمون از چهار بخش تشکیل شده است: Structure and written expression (30), Vocabulary (30), Reading Comprehension (25)،‌ Listening (15)
سوال: نمره قبولی در آزمون تا چه زمانی اعتبار دارد؟
جواب: از تاریخ برگزاری آزمون تا دو سال نمره قبولی در آزمون معتبر می باشد.
سوال: مدت آزمون چند دقیقه می باشد؟
جواب: مدت زمان پاسخگویی به 100 سوال آزمون، 100دقیقه می باشد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
میهمان
علی
17 تیر ، 1402

آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون برای همه شما دارم.

زهرا احمدی
میهمان
زهرا احمدی
17 تیر ، 1402

“این تیم بسیار خوشفکر خلاق و دارای تیم قوی میباشد…پشتیبانی سریعی دارند که من از این بابت خیلی راضی هستم”

Saber
میهمان
Saber
17 تیر ، 1402

ممنون از مقاله خوبتون

علیرضایونس زاده حقیقی
میهمان
علیرضایونس زاده حقیقی
17 تیر ، 1402

بسیار خوش برخورد و خوش انصاف

موساپور
میهمان
موساپور
17 تیر ، 1402

نه زبان شکر را دارم و نه توان تشکر اما بر حسب وظیفه از شما خواستم تشکر ناچیز داشته باشم

زهرا احمدی
میهمان
زهرا احمدی
17 تیر ، 1402

ممنون پکیج هایتان فوق العاده هستند

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
17 تیر ، 1402

سلام
آرزوی موفقیت براتون دارم خیلی سایت خوبیه

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x