کد خبر: 34733

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

کاهش داوطلبان آزمون دکتری در سال ۹۸

منابع آزمون دکتری

آمار ثبت نام کنندگان آزمون دکتری 98

کاهش داوطلبان آزمون دکتری در سال ۹۸

حسین توکلی گفت: آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۸ در روز جمعه سوم اسفند برگزار می شود.

ثبت‌نام برای آزمون دکتری از ۶ آذر ۹۷ آغاز و با توجه به مهلت تمدید شده، پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ پایان پذیرفت.

بر اساس آمار اولیه ۱۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر در آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۸ ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که تعداد ۲۳۴ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند، با کاهش روبرو شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد از ۲۴۵ کد رشته امتحانی این دوره از آزمون دکتری در گروه های زیر پذیرش دانشجو دارند:

  • ۶۲ کد رشته در گروه علوم انسانی
  • ۴۶ کد رشته در گروه علوم پایه
  • ۶۰ کد رشته در گروه فنی مهندسی
  • ۳۵ کد رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • ۷ کد رشته در گروه هنر
  • ۲۶ کد رشته در گروه دامپزشکی
  • ۹ کد رشته در گروه زبان های خارجی
مطلب پیشنهادی :  پذیرش 26 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها

داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن تا روز پنجشنبه دوم اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون را تهیه کنند.

 

جهت اطلاع از اخبار آزمون دکتری کلیک کنید 

 

www.phdphd.org

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسنی
میهمان
محسنی
19 آذر ، 1397

برای قبولیتون تلاش کنید و قبول نشدنتون رو گردن دیگران نندازید. پارتی بازی هست، همه هم میدونن. ولی همه قبول نشدن خودشون رو به پارتی بازی نسبت میدن. اینجوری باشه راه فرار برای همه هست.

مرادی
میهمان
مرادی
19 آذر ، 1397

پایگاه جان به نظرت ما با ساکت بودنمون درحق داوطلبان سالهای آینده ظلم میکنیم. دوستان سازمان سنجش دارن راه رو باز میکنن سالهای بعد هم بتونن ۵۰ تومن به هزینه ثبت نام اضافه کنن در حالی ک سالهای قبل فقط ۵ تومن افزایش پیدا میکرد …

علی
میهمان
علی
19 آذر ، 1397

سلام
آقای احمدی نژاد یه شب تو خواب دید ساعت ها رو عقب جلو نکنیم!!!! صبح که از خواب بلند شد این خوابشو قانون کرد!!!!بعدا دید و دیدند که نمیشه!! باز برگرداندند سر جاش!! امسالم دوستمون خواب دیده تکمیل ظرفیت نباشه! در یه کشوری که معلوم نیست کی به کیه و به قول ما ترکها کر کورون فاتحه سین اوخومور یعنی آدم کر فاتحه ی آدم کور رو نمیخونه!!!! یا اینکه میگن دنیا رو ببین چه گنده کور به کچل میخنده! همه چیزمون مسخره اس و هیچ چیزتون سر جاش نیست بجای اینکه جلوی مسائل اصلی رو بگیرند جلوی چیزی رو میگیرند که به فکر یه بچه ی دو ساله هم نمیرسه! همش میگن کیفیت اونوقت طرف با سهمیه وارد دکتری میشه! یکی سفارشی میاد! یکی استادش زنگ میزنه میگه این دانشجوی من بوده! یه دختر خانم تو دانشگاه اصفهان اومد پیش خودم به استاده گفت استاددددد و استاد هم برگشت گفت تو اصلا واسه چی اومدی! از طرفی یکی که با رتبه ی خوب و کلی رزومه نمره بهش نمیدن و از طرفی حق شو میمالند زمین و اسمشونو گذاشتن تحصیلکرده و حق اینهمه آدم رو می مالند زمین و شبها هم با وجدان راحت میخوابند خب معلومه که روز به روز پس رفت میکنیم بجای پیشرفت! خب آدم با چه امیدی بیاد؟! در کنکور تو اون استرس بهترین رتبه رو میآریم اونوقت تو مصاحبه با یک دهم اختلاف نگذارند قبول بشی الان سازمان کلی پولدار شده و کلاسش هم رفته بالا و هیچ کسی رو هم محل نمیذاره

خانم دکتر بیکار
میهمان
خانم دکتر بیکار
18 آذر ، 1397

واقعا ادم دلش میسوزه انقدر زحمت بکشی و بعد بهت بگن فرقی نمیکنه ۱ باشی یا ۲۰۰ ، استاد بخاد میگره نخواد نمیگیره، اخر سر هم ….

آزمون دکتری روانشناسی
میهمان
آزمون دکتری روانشناسی
18 آذر ، 1397

من ثبت نام نکردم

امسال رتبه پنج بودم و ظلم در مصاحبه وحشتناک بود
توبه کردم

محمد جواد
میهمان
محمد جواد
18 آذر ، 1397

سلام دوستان. با یک حساب سر انگشتی ۱۹۳ هزار نفر شرکت کردن که اگر در هزینه ثبت نام که ۶۰ هزار تومن بود ضرب کنیم به مقدا قابل توجه ۱۱۵۸۰۰۰۰۰۰۰ می رسیم. خدا بده برکت. این مقدار در عرض ۱۰ روز جمع شده. حالا شما بگین در چه کاری این درآمد به دست میاد؟ از طرفی بعدا هم هزینه بررسی صلاحیت های عمومی باید پرداخت کنی. آخر سر هم که برای مصاحبه بری به طور متوسط برای هر دانشگاهی حداقل ۷۰-۸۰ هزار باید برای مصاحبه بدی. علی برکت الله

Fatemeh
میهمان
Fatemeh
18 آذر ، 1397

در سال ۹۳ ارتقا شغلی توسط مدیریت و برنامه ریزی حذف گردید …..همه جای دنیا با دکترا ارتقا مدیریتی نمی دهند……اینکه این تعداد دانشجو که دانشکاه ازاد میگیره نمیگیرن…

حقوق عمومی
میهمان
حقوق عمومی
18 آذر ، 1397

سلام.مصاحبه فرمایشی و رفتار سلیقه ای و مزید بر آن پارتی بازی در مصاحبه حتی نخبگان را از شرکت در آزمون و مصاحبه مایوس و بی انگیزه نموده است.

حسین
میهمان
حسین
18 آذر ، 1397

ماهایی هم که ثبت نام کردیم، نصف بیشترمون نمیریم آزمون بدیم و سر جلسه حاضر نمی شیم

دکتر مهدی
میهمان
دکتر مهدی
18 آذر ، 1397

خود مسئولین آزاد اعلام کردن سالی ۴۵ هزار در مقطع دکتری دانشجو گرفته اند آیا این غیر از بدون کنکور شدن دکتری آزاد به نظر شما معنای دیگری دارد؟؟؟

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x